Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי שיטת טיפול ביופידבק ולמי היא מתאימה

מהי שיטת טיפול ביופידבק ולמי היא מתאימה

אחת משיטות הטיפול היעילות ביותר כיום עבור התמודדות עם מגוון קשיים נפשיים קרויה: ביופידבק. מדובר בשיטת טיפול אשר מסייעת למטופל, לפתח מודעות ולשלוט על תהליכים פסיכו פיזיולוגיים אשר מתחוללים בגופו. אם אתם סובלים מחרדות, דיכאון, הפרעות אכילה או כל קושי נפשי אחר, אשר אתם חשים כי הוא משפיע עליכם הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית, כדאי מאוד שתבדקו מה יש לשיטת ביופידבק להציע לכם בתחום הטיפולי.

מהי שיטת טיפול ביופידבק ולמי היא מתאימה

כיצד פועלת שיטת ביופידבק

שיטת ביופידבק היא שיטה אשר מתבססת על מכשור אלקטרוני ומחשב. במהלך הטיפול המטופל מחובר אל חיישנים, אשר מעבירים למחשב מידע על השינויים המתחוללים בגופו בזמן הטיפול. באמצעות המשוב השוטף הנוגע לשינויים הגופניים החלים על המטופל בשל מחשבות או רגשות אותם הוא חווה, המטופל לומד כיצד הוא יכול להשפיע על תהליכים פנימיים, על מנת לשלוט ולאזן את עצמו הן מבחינה פיזיולוגיות והן מבחינה מחשבתית ורגשית. החיישנים המחוברים אל האדם בזמן הטיפול, מספקים למחשב מידע כגון: טמפרטורת העור של האדם, קצב הלב, מתח השריר ועוד.

מה עומד מאחורי שיטת ביופידבק

הנחת העבודה היא שינויים ברמה המחשבית והרגשית של האדם, משפיעים באופן מהותי על מה שמתחולל בגופו. כלומר: אדם אשר חושב מחשבות על גורם שמלחיץ אותו או גורם לו לחרדה, עלול לפתח דפיקות לב מהירות, הזעה ועוד. מכיוון שהמכשור בשיטת הביופידבק מעניק למטופל הכרה בדבר השינויים המתחרשים בגופו, הזמנים והנסיבות לשינויים הללו, הרי שמטופל מאמן את עצמו במהלך הטיפול, להגיע לאיזון נפשי ולוויסות נפשי. שיטת טיפול זו איננה פולשנית, חודרנית או כואבת וכן, היא לא מלווה בתופעות לוואי. מדובר בשיטת טיפול אקטיבית אשר מאפשרת לכל מטופל לקחת אחראיות על מצבו ובריאותו הנפשית

מי יכול להיעזר בביופידבק

ביופידבק הוא טיפול הרלוונטי מאוד כאשר מחפשים טיפול בחרדה או טיפול בדיכאון. כמו כן, ביופידבק הוא טיפול המתאים לאדם הסובל מכאבים כרוניים או כאבים אקוטיים, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות שינה, היפראקטיביות, התפרצויות זעם, חוסר שליטה בצרכים, תסמונות פוסט טראומתיות, בעיות לחץ דם, אסטמה, אפילפסיה ועוד. מהלך הטיפול לכל בעיה מעין זו יתבצע בכמה שלבים: בשלב הראשון תערך היכרות של המטפל עם המטופל, על הסיבה שהובילה אותו להגיע לטיפול, על הציפיות מהטיפול, על תיאום ציפיות ועל בדיקת הנכונות של המטופל לשתף פעולה במהלך הטיפול. בשלב השני המטופל יאובחן על ידי המטפל באבחון פסיכו ביולוגי באמצעות חיבור חיישנים ומערכת מחשוב כפי שכבר הוזכר לעיל, בשלב הבא המטפל ילמד את המטופל טכניקות שונות שיסייעו לו לשלוט על גופו. תרגול הטכניקות הללו יתבצע ללא מכשור בהתחלה ולאחר מכן עם מכשור.

כיצד בוחרים מטפל עבור טיפול ביופידבק

כאמור, טיפול ביופידבק יכול להיות טיפול יעיל מאוד ולכן, חשוב מאוד לבחור את המטפל הטוב ביותר והמתאים ביותר למטופל, על מנת שהטיפול יהיה אפקטיבי, יעיל ומשמעותי. יש לבדוק מהי ההכשרה האקדמאית של המטופל והאם הוא עבר קורס המסמיך אותו לעסוק בתחום הטיפולי הזה. כמו כן, כדאי מאוד לקבל המלצות חיוביות על המטפל ולא לבחור אותו באקראי. מלבד זאת, האינטראקציה בין המטופל למטפל היא חשובה ומהותית מאוד. רצוי לנסות לבדוק בפגישה אחת, האם המטופל חש כי המטפל מבין אותו, קשוב לו ורוצה באמת לעזור לו שלא מתוך התנשאות, אלא מתוך רצון טוב. ההרגשה הטובה לאחר הטיפול גם היא חשובה ממש ולכן, אם אינך מרגיש טוב לאחר הטיפול, חשוב מאוד לבדוק מהן הסיבות לכך והאם הן קשורות באופן ישיר או עקיף למטפל.

המאמר נכתב ע״י ד״ר עפר בר נחום – מומחה בטיפול באמצעות ביופידבק 054-6258872

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...