Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה באמת גורם להתמכרות – ואיך נגמלים ממנה?

מה באמת גורם להתמכרות – ואיך נגמלים ממנה?

התמכרויות מסבות נזקים לא מבוטלים לאדם המכור ולסביבה הקרובה אליו ביותר. התפקוד שלו בעבודה נפגע, הקשרים האישיים מתערערים וההתנהגות שלו משתנה מן הקצה אל הקצה. אלא שבמסגרת תהליך הגמילה מאלכוהול, מסמים או מכל התמכרות אחרת, חשוב להבין מה באמת גרם להתמכרות הזו ומה התפקיד שהיא ממלאת בחייו של המכור.

מה באמת גורם להתמכרות – ואיך נגמלים ממנה?

אנשים שמתמודדים עם התמכרות לסמים מעידים אמנם על הקושי הפיזי, אבל תהליך הגמילה מהסם מורכב לא רק בשל ה"קריז" והדרישה של הגוף למנה נוספת. למעשה, האתגר הגדול נובע מהצרכים הרגשיים של המכור, ומהיתרון המרכזי שמציעה לו ההתמכרות. טיפול מקיף במסגרת מרכז גמילה מסמים יאפשר לנו לזהות מה הוביל להתמכרות ומה מתחזק אותה, ורק עם ההבנה הזו נוכל להגיע לשיקום איכותי ואמיתי. מרכז אמיל פורש בפני המכורים תוכנית טיפול כוללת שמאפשרת להם להתמודד הן עם התלות הפיזיולוגית – והן עם התלות הרגשית.

כך נוצר ההרגל מלכתחילה

מה שהחל כערב אחד אקראי של שכרות הוביל לערב נוסף, ומשם הדרך אל ההתמכרות הייתה בוודאי קצרה. היום אתם מתקשים לדמיין את החיים בלי אלכוהול, הרוגע שהמשקה משרה עליכם עושה את שלו, והתחושה שאחרי כמה כוסות אתם אנשים בטוחים וחזקים יותר רק מעודדת אתכם לשתות. בפועל אתם מתקשים לתפקד, לעבוד או לנהל כל מערכת יחסים באשר היא. גמילה מאלכוהול היא צעד חשוב שיעזור לכם להשיג מחדש את השליטה על חייכם ולשנות את המציאות בה ההתמכרות מחליטה על כל פעולה שלכם.

ממשיכים לתחזק את תחושת ה"היי"

האופוריה ושחרור העכבות הם שמסבירים את הצורך של המכורים בכוס אלכוהול נוספת או בעוד מנת סם. אלא שבפועל, התחושות הללו מסתירות כאב, מצוקה או התמודדות עם חסכים שונים אחרים. כך נוצר הצורך של האדם להמשיך ולתחזק את התגובות הללו באמצעות עוד ועוד מנות. גמילה מקוקאין תהיה אפקטיבית יותר ככל שהתהליך יתמקד בכאב שמסתתר מאחורי צריכת הסם ומאחורי התלות בו.

טיפול מעמיק בהתמכרות

בין אם אתם מכורים לסמים או מזהים כי אדם הקרוב אליכם מכור לאלכוהול, מרכזי גמילה הם שמעניקים מסגרת טיפול מקצועית ויסודית. עם צוות מקצועי ותוכנית מעמיקה, הסגל המיומן של מרכז אמיל מלווה גברים ונשים בהתמודדות עם התלות הפיזיולוגית והרגשית, ומאפשר להם לצאת לדרך חדשה וטובה יותר. אתם מוזמנים לבחון את האפשרויות העומדות  לרשותכם ולקבל ייעוץ אישי מצוות המרכז כבר עכשיו בטלפון 077-9967463.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...