Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה ההבדל בין ביטוח חובה לביטוח צד ג?

מה ההבדל בין ביטוח חובה לביטוח צד ג?
קרדיט שאטר סטוק

בעוד שבערך 80 אחוזים מהנהגים בארץ בוחרים בשירות של ביטוח מקיף לרכב ומכסים את עצמם מהמון אפשרויות של נזק פוטנציאלי, עדיין חלק מהאנשים בוחרים לרכוש פוליסת ביטוח צד ג' ולמעשה, על ידי כך, משאירים את עצמם חשופים בצורה כזו או אחרת מבחינת כיסוי נזקים והפיצויים, אשר בעת תביעה, יהיו חלקיים בלבד בדרך כלל.

על פי חוק, ביטוח חובה הינו אלמנטרי והכרחי לשם נסיעה על כבישי ארץ ישראל, נתיביה, דרכי העפר והשטח שבה וכו'. ביטוח חובה, בשונה מביטוח מקיף לרכב, כולל כיסוי של נזקי גוף לנוסע ברכב בשעת תאונה או לנוסעי הרכב ו\או לאנשים אשר מחוץ לרכב בעת תאונת דרכים. למעשה, כל הקשור בפיצויים על נזק לרכב, פיצויים בשעת גניבת הרכב, פיצויי פחחות וצבע: כל אלו אינם נכללים תחת ביטוח חובה ומהווים חלק נפרד בפוליסות ביטוחי הרכב, עליהם ניתן לשלם בנפרד ועל פי שירותי אקסטרה ולוודא כי אתם מכוסים "מכל הכיוונים" בעת צרת תעבורה.

יתרה מזאת, יש להדגיש ולציין כי הנסיעה ללא ביטוח חובה ברכב ו\או בכל כלי תחבורה אחר בכבישי ישראל ודרכיה הינה אסורה על פי חוק והעושים זאת צפויים לקנסות כאלו ואחרים אשר בחוק.

מה ההבדל בין ביטוח חובה לביטוח צד ג?
קרדיט שאטר סטוק

ביטוח צד ג' לרכב ורכבים חדשים לעומת רכבים בני 10 שנים ומעלה

ביטוחי צד ג' נעשים כאשר נהג בוחר לבטח את הסובב אותו ולא רק את עצמו ורכושו בלבד, אך בזאת נגע בהמשך. בעלי רכבים חדשים, בדרך כלל, יבחרו לרכוש שירות של ביטוח מקיף, היות ורכבים מדגמים חדשים עולים יותר כסף וכדאי בהחלט לבטחם מפני גניבות, תאונות ונזקים שונים ומגוונים העשויים להתרחש על הכביש, גם לעיתים שלא באשמתכם כלל וכלל.

לעומת זאת, בכל הנוגע לרכבים ישנים בני 10 שנים ומעלה, ניכר כי נהגים לא תמיד ממהרים לבצע ביטוח מקיף, אלא מסתפקים רק בשירות של ביטוח חובה וגם ביטוח צד ג לרכב, תוך הכרה בכך שרכבם זול וגניבתו, במידה ותתרחש, לא תהווה הפסד משמעותי של עשרות ומאות אלפי שקלים, במקרים הקיצוניים יותר של סיטואציות מצערות אלו.

שימו לב כי בכל הקשור לביטוח צד ג', בין אם מדובר ברכבים ישנים או חדשים, תמיד כדאי לבטחכם מצד ג' ולמנוע תשלומי פיצויים של צד שלישי המעורב במקרה של תאונה. אין קשר בין שווי הרכב שלכם לבין השיקול לבטח רכב בצד ג' ותמיד מומלץ לעשות זאת.

איך כריות אוויר ופרמטרים אחרים משפיעים על פוליסת הביטוח?

גובה הפרמיה של פוליסת הביטוח שלכם הוא בקורלציה עם העבר שלכם כנהגים מבחינת תאונות ונזקי דרכים, סוג הרכב והמודל, נפח מנוע הרכב, עלויות חלקים וגם, בין עוד מספר גורמים אחרים, כריות האוויר ברכב בו אתם נוסעים.

למעשה, כלל אמצעי המיגון שיש ברכב שלכם משפיעים על גובה הפרמיה אותה תתבקשו לשלם. במידה ורכבכם מוגן ב"כל טוב בטיחותי" וחדשני, הכולל גם כריות אוויר מרובות שמיועדות למזער פגיעות גוף במקרה של תאונות דרכים, הרי שגובה הפרמיה שתשלמו תהיה נמוכה יותר. כנ"ל לגבי העבר שלכם כנהגים: במידה ואתם מהווים סיכוי נמוך בסטטיסטיקה של תאונות נשנות וחוזרות והעבר שלכם נקי, הפרמיה של פוליסת הביטוח לרכב תהיה נמוכה יותר.

מעבר לכל זאת, קיימים גם ביטוחים בעלי פרמטרים שונים, כגון: ביטוח גרירה וניפוץ שמשות, ביטוחי חילוץ על סוגיו (כביש או שטח) ועוד.

באפשרותכם לכסות את רכבכם מפני פגיעות של פנסים ומראות צד, אש ונזקי מים ורבים (כ-80% מהאוכלוסייה הנוהגת) גם בוחרים לכסות את רכביהם בשירות של ביטוח מקיף הכולל ביטוח מפני תלאות מזג האוויר, גניבה "טוטאללוס" ועוד.

אין ספק כי ברוב המקרים, וגם לפעמים במקרים של רכבים מאוד ישנים המוגדרים יקרי ערך ועתיקות, ביטוח מקיף מהווה מענה כולל ומקיף לשלל תרחישים שנוטים לצוץ, בהתאם לחוק מרפי הנודע לשמצה, ברגעים הכי לא נכונים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...