Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה ההבדל בין תרגום סימולטני, תרגום עוקב, תרגום מסמכים ותרגום סרטים

מה ההבדל בין תרגום סימולטני, תרגום עוקב, תרגום מסמכים ותרגום סרטים

בתרגום סימולטני ובתרגום עוקב ובטח בתרגום מסמכים – הפעולה שמתבצעת היא תרגום. אך אלה ענפים שונים בתכלית זה מזה, ולא כל מתרגם הוא מתורגמן ולא כל מתורגמן, גם אם מצטיין בתחומו, יכול לתרגם מסמכים או סרטים.

מה ההבדל בין תרגום סימולטני, תרגום עוקב, תרגום מסמכים ותרגום סרטים

ראשית מספר הבהרות:

א. למתרגם שעובד בכתב (גם אם הוא מתרגם סרטים) קוראים מתרגם. למתרגם שעובד בעל פה בתרגום סימולטני או עוקב קוראים מתורגמן.

ב. ההבדל בין תרגום סימולטני ותרגום עוקב, המתבצעים שניהם בעל פה, הוא שתרגום סימולטני מחייב שימוש במכשירים כדי לאפשר תרגום בו-זמני עם הדיבור של הדובר המתורגם, ואילו תרגום עוקב כשמו הוא – הוא עוקב אחרי דבריו של הדובר המתורגם. כאשר זה אומר משפט המתורגמן ממתין, וכאשר הדובר מסיים את המשפט המתורגמן מתרגם אותו.

ג. מתורגמן סימולטני יכול (אם הוא רוצה) לתרגם תרגום עוקב. מתורגמן מיומן בתרגום עוקב לא בהכרח יכול לתרגם תרגום סימולטני.

ד. מתרגם מסמכים או סרטים לא יכול, לפני שהוא מקבל הכשרה מיוחדת, לתרגם בעל-פה – עוקב או סימולטני.

כאמור, תרגום סימולטני ותרגום עוקב מתבצעים שניהם בדיבור – בין אם פרונטלי, פנים אל פנים, או באמצעות תוכנת שיחת ועידה שמאפשרת לשמוע את המתורגם ולשדר למי שצורכים את התרגום. התרגום הסימולטני שמתבצע באמצעות משדרים ואזניות, מאפשר למתורגמן לשמוע באופן ברור את הדובר ולתרגם אותו כמעט באופן בו-זמני עם הדיבור של זה. לתרגום סימולטני נדרש מאמץ אדיר מצד המתורגמן שצריך להפעיל את מוחו במולטי-טאסקינג של האזנה ודיבור בו זמניים. לכן, נהוג שתרגום סימולטני מתבצע על ידי שני מתורגמנים במקביל, שמתחלפים ביניהם כל מספר דקות כאשר אחד מהם מתעייף. תרגום עוקב, סוג התרגום בעל פה השגור לפני המצאת המכשירים, או במקומות שאסור להכניס אליהם מכשירים (כמו לדוגמה בבית המשפט) הוא אותה פעולה שמי שאינו בעולם התרגום מדמיין לעצמו שהוא תרגום בעל פה – כלומר הדובר אומר משהו, המתורגמן מתרגם אותו ואז הדובר אומר עוד משהו והמתורגמן מתרגם אותו כשכל אחד מדבר בתורו, האחד אחרי השני, ולא במקביל. תרגום מהסוג הזה דורש מצד המתורגמן בנוסף לידיעה מעמיקה של השפות בעיקר זיכרון ארוך, לזכור את כל מה שאמר הדובר עד שהגיע תורו של המתורגמן לדבר ולשחזר (בשפה השנייה) את מה שנאמר.

תרגום מסמכים הוא פעולה אחרת לגמרי שבה המתרגם מתבטא בכתב ולא בעל-פה. בתרגום כזה המתרגם יכול לעצור, לחזור אחורה ולקרוא שוב את הטקסט המתורגם או לחפש במוחו או באביזרים נלווים מלים נרדפות וביטויים מדויקים בשפה שאליה הוא מתרגם, שמשקפים את מה שנאמר בשפת המקור. בתרגום בכתב יש משמעות רבה יותר למשלב שבו הטקסט המקורי נוסח והעובדה שהתרגום מקובע בכתב מחייבת הרבה יותר. רוב התרגום המשפטי והתרגום הכלכלי מתבצעים בכתב, למעט כשנדרש תרגום בבית המשפט.

תרגום סרטים מתחלק לשני סוגים – תרגום לכתוביות המופיעות על גבי הסרט, או תרגום לדיבוב או קריינות. בתרגום לדיבוב, הדמויות שדיברו קודם שפה אחת, מדברות אחרי התרגום שפה אחרת. בתרגום לקריינות, אנו שומעים ברגע, על גבי הפס-קול, גבר או אישה שמתארים ומפרשים את מה שרואים על המסך. בתרגום לכתוביות, על המתרגם לקצר את מה שהדמויות אומרות, כדי שזה יוכל להיות מוצג על המסך למשך פרק זמן שיספיק לצופים לקרוא את התרגום. יש להדגיש שהכיתוב על המסך עולה במקביל להתרחשות בסרט, וחלק מהמשמעות עוברת באופן ויזואלי.

 

חברת תרגום בראשית עוסקת בתרגום מסמכים מכל שפה לכל שפה, בתרגום סימולטני ועוקב ובתרגום סרטים, מדיה אלקטרונית וקופירייטינג באנגלית, בעברית ובכל השפות.

המתרגמים והמתורגמנים שלנו בנוסף להיותם מנוסים ובדוקים היטב, הם גם מוכשרים ויצירתיים ויכולים לבצע את ה"נס" שבתרגום תרבות אחת לתרבות אחרת. אנו מעסיקים עורכי דין בתרגום משפטי, רואי חשבון בתרגום כלכלי וסופרים בתרגום יצירתי.

ואם אתם חושבים שכל הטוב הזה נועד רק לעשירים, הרי שהמחירים של משרד תרגום בראשית הם מחירים ממוצעים בשוק ורבים אף סבורים שהם מחירים זולים, בעיקר ביחס לאיכות התרגום שאנו מפיקים. בואו נסו אותנו.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
הסיוע המשפטי ששומר על שלמות המשפחה שלכם
פירוק תא משפחתי יכול להיגרם בגלל סיבות רבות במהלך החיים...