Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה הן זכויות תושב חוזר?

מה הן זכויות תושב חוזר?
קרדיט PIXABAY

שהיתם שנתיים או יותר מעבר לים באופן רציף? אתם זכאים לקבל זכויות תושב חוזר כאשר תחליטו לחזור לישראל. מה הן אותן זכויות? הנה כל המידע

מדינת ישראל עושה מהלכים רבים לאורך השנים כדי למשוך אליה עולים חדשים וכן אזרחים שעזבו את המדינה ומתלבטים אם לחזור אליה. זכויות תושב חוזר הן בין ההטבות המשמעותיות שהמדינה מעניקה לתושבים חוזרים, כלומר אזרחים ישראלים אשר שהו שנתיים או יותר באופן רציף במדינה זרה. אם סוכמים את סל ההטבות יכולים להגיע לסכומי כסף גבוהים ביותר שהמדינה מעניקה לתושבים החוזרים או לא גובה מהם ובכך מאפשרת להם להתחיל את חייהם מחדש ברגל ימין, ועם כמה שיותר עזרה מהרשויות.

"בישראל נושא של מס הכנסה הוא נתח גבוה מאוד מההכנסה החודשית", אומר אבירם שחזר לאחרונה משהות ארוכה בארצות הברית. "חלק מהזכויות שלי כתושב חוזר הן שהמדינה לא גובה ממני מס הכנסה עבור כל הכנסה שקיבלתי כאשר גרתי מחוץ למדינה. כלומר, גם אם עשיתי רילוקיישן מטעם חברה ישראלית שהבסיס שלה הוא בישראל וקיבלתי ממנה שכר, אני לא משלם מס הכנסה עבור השכר הזה כיוון שלא חייתי בישראל. זה חיסכון אדיר שיכול לשנות לגמרי את המאזן הכלכלי של משפחה שחיה בחו"ל. אגב, הדבר נכון לגבי שכר ישיר, לגבי דיבידנדים, רווחי הון, מימוש של השקעות ועוד".

דבר חשוב נוסף הוא התכולה. "מטבע הדברים כאשר חיים שנים מעבר לים רוכשים חפצים שונים ורוצים להביא אותם לישראל", אומר אבירם. "זכויות תושב חוזר מתייחסות גם לזה. פירוש הדבר הוא שלפני החזרה יצרתי קשר עם חברה שמתמחה ברילוקיישן וקיבלתי מהם מידע מדויק על הדברים שאני יכול להביא לישראל עם פטור ממס. לצד הדברים החדשים שרכשתי לאורך השנים, יש גם את הדברים שלקחתי יחד איתי מהארץ. את כל אלו אני יכול להכניס איתי חזרה בלי לשלם עליהם מס. יש בזה יתרון מאוד גדול, כי שאני יכול להתאים את עצמי לרשימה מהפורטת ובכך להתחיל את החיים בישראל מנקודה של רווחה ולא שוב מההתחלה".

אבירם ממליץ לכל מי שעשה רילוקיישן להתעדכן בכל המקורות כדי למצות את מלא הזכויות. "במדינה שלנו יש הטבות שממש שווה ליהנות מהן", אומר אבירם. "אני ממליץ לכל אחד ואחת לבחון היטב לפני החזרה לישראל מה זה זכויות תושב חוזר ומה זה אומר לגביו ולגבי משפחתו. בנוסף, כמו שאמרתי, אני ממליץ לפנות לשירותיה של חברה שמתמחה ברילוקיישן ובחזרה לישראל. הניסיון הרב שיש שם יכול לחסוך לכם הרבה מאוד זמן וכסף. אחרי הכל ביורוקרטיה ועניינים מנהלתיים יכולים להיות מאוד מייגעים ולגזול הרבה אנרגיה מיותרת. פנו לאנשי מקצוע, קבלו את התשובות וצאו לדרך כאשר אתם מצוידים בכל המידע הדרוש. זה יהפוך את התהליך להרבה יותר פשוט".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
להתגרש מבלי שהקרקע נשמטת- איך עושים את זה?
גירושין הם ללא ספק מהלך דרסטי המביא לסיום תקופה ופתיחת...
אנשי המקצוע שצריכים ללוות אתכם בקניית דירה
קניית דירה היא עסק מורכב מכל הבחינות. מדובר על סכום...
מה כל בעל עסק יכול וצריך לעשות בשביל לאבטח מידע
אם חשבתם עד היום שכל מה שאתם צריכים לעשות בשביל...
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...