Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה העין מספרת עלינו?

מה העין מספרת עלינו?
מקור pixabay

העיניים יכולות לספר לנו הרבה על תחושותינו הפנימיות, ומספיק שנביט בעיניו של אדם שלא הכרנו מימינו, כדי שנוכל להצביע על האפשרות אם הוא חש בעצבות או בדכדוך מסוימים או שמא חש שמח, רגוע או נינוח.

אך למשנתה של הרפואה המשלימה, העיניים שלנו הן הרבה מעבר לאיבר שתורם להבעות הפנים שלנו. העיניים הן לא אחרת מאשר דו"ח מפורט שיכול לספר על מחלות קיימות, מחלות שמתהוות, חוסר איזון פנימי ואף תהליכים מנטליים שונים.

מה העין מספרת עלינו?
מקור pixabay

הכירו את האירידיולוגיה

האירידיולוגיה הינה טכניקת ניתוח ואבחון בריאותי למטופלים, המתבססת על הרכיבים השונים של קשתית העין.

בניגוד לטכניקות אחרות שלרוב אינן עוטות על עצמן הילה רפואית מערבית, טכניקה זו פותחה לראשונה במאה ה-19 על-ידי רופא הונגרי. ד"ר ואן פצקלי, מצא ינשוף שרוע על הרצפה כשאחת מכנפיו היו שבורות. רחמיו נכמרו לנוכח בעל החיים המותש והוא לקח אותו לביתו וטיפל בו עד להחלמתו המלאה.

לאורך חודשי הטיפול, תפסה את תשומת לבו של פצקלי העובדה שבאחת מעיניו של הינשוף, היה פס שחור עדין שהלך ונעלם ככל שבעל הכנף החלים. עם החלמתו המלאה, הפס הפך ללבן במלואו וכמעט ולא היה נגלה לעין.

מחקרו הוביל אותו למפות את קשתיות העיניים ולאתר מגוון רחב של סוגיות בריאותיות שונות באמצעות הפסים, הנקודות והרמזים הקטנים המצויים בעיניים. מחקרו הלך והתפתח על-ידי ממשכיו עד לייסודו של תחום אבחוני מלא העונה לשם אירידיולוגיה.

במה האירידיולוגיה יכולה לטפל?

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של קליניקות לרפואה משלימה אשר מציעות אבחון אירידיולוגי מקיף. למשנתה של טכניקה זו, הסוגיה הבריאותית שאנו חווים מעל פני השטח, היא רק תסמין לחוסר איזון פנימי המתחולל בתוכנו.

כך לדוגמה, כאבי ראש יכולים להיות סימן לסטרס מתמשך המצריך טיפול מעמיק יותר, וטיפול בקנדידה מצריך התייחסות נרחבת יותר להרגלי התזונה של האדם, גורמי מתח בחייו המשפיעים על מערכת העיכול, הרגלים שליליים קיימים ועוד.

בעזרת אבחון אירידיולוגי מעמיק, ניתן להבין את אשר מתרחש במעמקי גופו של האדם, ולהתוות את דרך הטיפול הנכונה.

כיצד המיפוי של העין עובד?

הבדיקה מתבצעת בקליניקה הכוללת מכשור מקצועי. חשוב לציין שלא כל מטפל ברפואה משלימה, מוסמך לביצוע אבחון שכזה, ויש לדרוש הצגת תעודת אירידיולוג.

בעוד שבעבר היה נהוג לסקור את העין באופן ידני, הרי שכיום ישנו מכשור הכולל זכוכית מגדלת וכן מצלמה ברזולוציה גבוהה המתעדת את הקשתית. באופן הזה, המטופל או המטופלת אינם מוכרחים להמתין זמן ממושך, ויכולים לאפשר למטפל לבחון את התמונה על פרטיה השונים.

דוגמה לאבחון בגלגל העין ניתן למצוא כבר בגווניה של הקשתית. עיניים כחולות לצורך הדוגמה מיוחסות יותר לאנשים הסובלים ממערכת חיסונית חלשה. מנגד, אנשים עם עיניים חומות, נהוג לייחס אליהם בעיות שגורות יותר במערכת העיכול.

דוגמה מרתקת נוספת היא הסיבים הלבנים הקיימים בעיניים הכחולות. אנשים עם סיבים לבנים רבים, ידועים ככאלו הנמצאים בסיכון מוגבר יותר ללקות בדלקת מפרקים.

האבחון לכשעצמו איננו מצריך זמני המתנה ארוכים, וכבר באותו היום, יכולים המטופלים לקבל את התשובות ומשם להתוות את דרך הטיפול הנכונה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...