Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה זה הלוואות בערבות מדינה

מה זה הלוואות בערבות מדינה

פתאום, המושג "הלוואות בערבות מדינה" שהיה עלום לבעלי עסקים במדינת ישראל קפץ לראש החדשות, כל בעל עסק בישראל הבין פתאום שהמדינה מעניקה הלוואות בערבות מדינה לתחומים שונים, סוגי עסקים שמעולם לא הצליחו לגייס כספים במערכת הבנקאות הבינו שיש מקור שעוזר לעסקים לגדול, להתפתח, ולממן הוצאות שמגלגלות את העסק, נלמד את המסלולים האפשריים, ועל ההטבות השונות שניתן לקבל, על כל אלה תקראו  בכתבה הבאה.

 

הכותב הוא יעקב אלון מנכ”ל סל יועצים שמתמחה בהשגת הלוואות בערבות מדינה

יזמים רבים פונים אלי ומבקשים לדעת את הנתונים שהצגנו בראשית הכתבה, ואולם תמיד אני מפנה אותם לבדיקה ראשונית שמאמתת את האפשרות שלהם לקבל הלוואה בערבות מדינה, שהרי מה הרעיון להיזם יבין את התנאים של ההלוואה אם אינו זכאי לקבל את ההלוואה בערבות מדינה. היזם אינו מתקשר בכדי ללמוד את הנושא כמו שהוא רוצה ללמוד את התרבות של סין לדוגמא. היזם מבין שיש לו אפשרות מעניינת שהמדינה מאפשרת לו ורוצה לדעת האם הנתונים האישיים שלו מאפשרים לקבל הלוואה בערבות מדינה, וכך נתחיל גם אנחנו, נבין את האפשרות לקבל דרך סרטון יוטיוב שנקרא:  מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה יש לציין שחברות רבות מציעות לערוך בדיקה, חשוב לבצע את הבדיקה עם גוף מקצועי שעשה את העבודה הזו פעמים רבות, ויש לו ניסיון גדול, כך תוכל לקבל תשובה נכונה במקום אחד ולא לקבל רסיסי מידע מגופים שונים שישאירו אותך מבולבל. זה לא משנה אם אתה מעוניין לקבל הלוואה בערבות מדינה הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק  או שאתה מעוניין לקבל הלוואות בערבות מדינה להגדלת העסק במספר צורות של השקעה או מימון הוצאות שמגלגלות את העסק.

לכן, אם צפיתם בסרטון היוטיוב בצורה מלאה הבנתם את האפשרות שלכם לקבל הלוואה בערבות מדינה ומכאן נמשיך לשלבים הבאים של הבנת הנושא:

המטרות שלהן ניתן לבקש הלוואות בערבות מדינה?

לבעלי עסקים  קיימות מטרות שונות שמאפשרות להם לקבל הלוואות בערבות המדינה:

  1. המטרה המרכזית שלשמה המדינה הקימה את מערך הלוואות בערבות מדינה היא מיועדת לבעלי עסקים שנמצאים בצמיחה עקב התפתחות עסקית שקרתה להם בעסק בצורה של חוזים או פרויקטים גדולים, ועכשיו הם צריכים כסף למימון הפעילות השוטפת כגון שכר עבודה, דלק, מימון תנאי התשלום של הלקוחות, צורך חדש שהוא רוח התקופה הוא שהספקים השונים הפסיקו לקבל צקים בתנאי תלשום של שוטף + 30 או שוטף פלוס 60 והם רוצים תשלום במזומן עבור השירותים שהם מספקים ללקוחות שלהם בעלי עסקים. לדוגמא אם בעל חנות נוחות נהג לשלם לספקים שלו בצקים קדימה, ולשלם את התשלומים האלה מתוך המחזור העתידי של העסק, עכשיו זה לא מסתייע בידיו, עכשיו הספקים דורשים ביצוע העברות בנקאיות! לפני אספקת הסחורה ללקוח, וזאת משום שהם לא סומכים את בעלי החנויות שלא יבטלו להם את הצ'קים בעתיד, ישנם ענפים חריגים בתחום כגון ענף הבניה, ששם קבלן הבניין מקבל את הכסף בסוף הבניה משום שהלקוח משלם לו אחוז נמוך מאוד יחסית במהלך הבנייה. כאן נהוגים תנאי תשלום של שוטף + 60 בכל הענף. שגם הוא קשה מאוד לקבלני הבניין.
  2. מטרה אחרת של בעלי עסקים שרוצים להתפתח היא מימון השקעות בעסק כגון רכישת ציוד נוסף שנדרש לעסק בזכות התפתחות העסק, אם עסק קיבל הזמנות גדולות והוא אינו יכול לספק אותן משום שחסר לו ציוד, או שיש לבעל בית קפה ביקוש גדול והלקוחות עומדים בחוץ ומחכים בגלל מחסור במקום והוא זקוק לשיפוץ של המקום, או שיש לבעל בית הקפה מקום בחוץ והלקוחות מסרבים לשבת בחום השמש בחוץ ולהזיע תוך כדי שהייתם במסעדה או בחורף כאשר קר בחוץ והלקוחות רוצים להתפנק במקום חמים ונעים המקרה כזה בעל העסק זקוק לרכוש רכישת ציוד כגון שולחנות, כסאות ולבצע סגירה של המקום, כאם הפתרון של הלוואה בערבות מדינה הוא מעולה עבורו משום שאין גוף נוסף שיכול האמין בו ובעסק שלו ולתת לו הלוואה שהוא מרגיש שהוא חייב לבצע על מנת להרוויח כסף שהוא מבחינתו "נמצא על הריצפה" ורק צריך להרים אותו.
  3. מטרה ייחודית ביותר היא לגבי בעלי עסקים שביצעו שינוי מהותי בעסק שעשוי לגרום לשינוי ברווחיות העסק, המערכת הבנקאית לא מאפשרת לעסקים שהם לא רווחיים לקבל הלוואה בנקאית, ניתן לדוגמא בעל בית דפוס גדול שעבד במשך שנים עם לקוחות עסקיים, סיפק להם ברושורים וספרי מוצר גדולים שהם סיפקו אותם ללקוחותיהם, במרוצת הזמן הסתבר לעסקים רבים שכדאי להם להעביר את הספרים לדיגיטל ולאתרי אינטרנט שם יש גם עדיפות ללקוחות משום שהם יכולים לחפש בצורה מהירה את הנושא שמעניין אותם והם לא זקוקים לספרים פיזיים. אותו בעל עסק שהעסיק עובדים רבים נאלץ לשנות מסלול. אבל יש לשים לב שהוא ירד ברווחיות שלו בשנים האחרונות לפעילות שלו והוא הציג דוחות שהם לא רווחיים למרות המחזור הגדול שלו משום שהוא לא הגיע לנקודת איזון. עכשיו בעל העסק חיפש פתרונות חדשים של שיווק מוצרי דפוס לסוגי לקוחות אחרים, הדבר גרם לו להשקעות גדולות בציוד שהוא שונה מהציוד הרגיל שלו. וגם להכשרה של העובדים על המכונות החדשות.
  4. מטרה חדשה שנולדה לבעלי עסקים ולא הייתה קיימת היא קבלת הלוואה בערבות מדינה בשעת משבר. שהרי מי יעזור לבעלי עסקים אם לא המדינה? לדוגמא אם המדינה הודיעה לבעל עסק שעקב מצב מסוים היא מאלצת אותו לסגור את העסק לתקופה מסוימת אז המדינה מאפשרת לו לקבל הלוואה בערבות מדינה לצורך כיסוי הנזק שנגרם לו. יש כאן חוסר הגינות לבעל העסק שמרגיש שהמדינה כפתה עליו את סגירת העסק ומצד שני הוא צריך לשלם את ההלוואה במשך חמש שנים, מבחינתו ללא צורך. יש לשים לב שלפעמים המדינה מחליטה לשנות את תנאי ההלוואה למענק או סוג מסוים של "תספורת" להלוואה.

בתקופת משבר מתעוררים שכירים רבים שאיבדו את מקום עבודתם, והם מחליטים שהם יפנו לעולם העסקים לפתוח עסק חדש. שם הם יוכלו להתפרנס. יש לשים לב למעבר של עצמאים רבים לפתיחת עסקים קטנים יותר עם מעט כוח אדם, עלויות קבועות קטנות והוצאות נמוכות על מנת שיהיו מוכנים ויוכלו להתמודד עם המשברים הבאים שאף אחד לא יודע לצפות אותם והם מגיעים לפתע ללא כל הודעה מוקדמת

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...