Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה עושים עם התמכרות להימורים במכון הפסיכולוגי?

מה עושים עם התמכרות להימורים במכון הפסיכולוגי?

במכון הכוח לשנות מבינים את הבעיה של התמכרות להימורים המעוררת את העניין של חוקרים רבים בימינו. עוצמתה נחשבת לשוות ערך להתמכרויות להרואין וקוקאין, זאת למרות שלא נעשית נטילה של חומרים משני תודעה כלשהן. אך אנשים הסובלים מהתמכרות זאת מרגישים בריגוש יוצא מן הכלל בעת הטלת הקובייה או גירוד הכרטיס. בשנים האחרונות התרחש שינוי משמעותי בגישה לבעיה זו. בעבר היה מקובל להאמין שמקור הבעיה הינו נפשי, אך מחקרים בשנים האחרונות מראים אלמנט גופני חשוב ביותר שמשפיע על הנטייה להתמכרות. התמונה הקלינית של מכורים להימורים כוללת גירוי יתר של אזורי המוח הקשורים להנאה ועונג. בנוסף, מוחם של אנשים אלה מפריש יותר דופמים וסרוטונין. ממצאים אלה השפיעו באופן גורף על הגישה הטיפולית והתרופתית בהתמודדות עם התמכרות להימורים.

מה עושים עם התמכרות להימורים במכון הפסיכולוגי?
קרדיט freepik

מדוע חשוב לטפל בבעיה זו?

על פני השטח, ההימורים הם מחוץ לחוק בישראל, אך כמו בכל הרגל מגונה, תמיד ניתן אפשר למצוא דרכים לעקוף את החוק, כולל האפשרות להשתתף בהגרלות הארציות שמהוות הימורים לכל דבר, כמו גם הימורי ספורט. ההתמכרות מביאה לחוסר שליטה עצמית, הפסדים כלכליים חמורים שגוררים חובות, הרס משפחות, נתק מהחיים הנורמטיביים וחיים ברחובות. לעתים אנשים פונים לקבלת ייעוץ פסיכיאטרי רק כאשר איבדו את הונם, במקרים אחרים יש בני משפחה מעורבים שמצליחים להשפיע על האדם ולהביאו אל טיפול רגשי. כך או כך, ככל שמקדימים לטפל בבעיה ומוצאים את השורש שלה, כך גדלים הסיכויים להציל את האדם, למנוע נפילות להתמכרויות נוספות (אלכוהול, סמים, משחקי מחשב) ולאפשר חזרה לחיים נורמטיביים.

כיצד טיפול אינטגרטיבי ממוקד עשוי לעזור?

על מנת להתמודד עם הסיבה העיקרית של התמכרות להימורים, יש להבין גם את הסיבה שהביאה למצב מלכתחילה. כלומר, אם מקור הבעיה אכן פיזיולוגי, כפי שמראים כיום חלק מהמחקרים, יש לטפל גם בזה, אך פעמים רבות מדובר בתופעות שניתן לתעל לפעילויות אחרות, הרבה פחות הרסניות. לדוגמא, לפעילות ספורטיבית שקשורה גם היא במידה רבה להפרשות ההורמונים של העונג, כך שניתן להגיע לסיפוק ומימוש עצמי מבלי לאבד סכומי עתק ולסכן את כל החיים. כך, הבנה של המנגנון הדוחף לפעילות המסוכנת עשוי לעזור מאוד.

הבעיות האפשריות של טיפול תרופתי

בעבר טיפול בבעיית התמכרות להימורים נעשה במידה רבה באמצעות תרופות, ובאופן ספציפי התמודדו עם הדיכאונות והדכדוך שהמטופלים חשו עקב אובדן סכומים גבוהים. הבעיה בגישה זו, היא שלעתים קרובות התרופות אכן שיפרו את מצבם של המטופלים, מה שיצר בהם ביטחון שאפשר הם יכולים לחזור לשחק ללא כל נזק, וכך התחיל סבב נוסף של החרפת הבעיה. לפיכך, על מנת להגיע למצב מאוזן בתחום, חשוב מאוד לשלב ייעוץ פסיכיאטרי למתן מענה תרופתי כמה שיותר ממוקד.

מנגנונים העובדים במסגרת cbt למבוגרים

אחד הטיפולים היעילים ביותר כנגד בעיות שונות בתפקוד היומיומי זוהי התרפיה הקוגניטיבית-התנהגותית, המאפשרת ליצור הרגלים בריאים, להתמודד עם דחיית סיפוקים ויכולת שליטה עצמית – הצרכים החשובים ביותר של האנשים המתאוששים מבעיית הימורים. כמו כן, יש להפריד בין מספר הסוגים של המהמרים הכפייתיים – יש המכורים לריגוש ברמה הפיזיולוגית, אחרים ברמה הנפשית. הקבוצה השנייה תלויה בפעילות ברמה הנפשית והגופנית כאחד, והקבוצה השלישית מהמרת כחלק מפעילות טורדנית-כפייתית, לכן ההימורים הם בעלי אופי טקסי וחזרתי בדומה לתסמיני ה-OCD הקלאסיים. לכל אחד מהסוגים יש גישה טיפולית מותאמת המאפשרת להגיע לתוצאות המתאימות ביותר למצב הנפשי של האדם הספציפי ולעשות זאת בצורה הטובה והמדויקת ביותר.

במסגרת הפעילות של מכון הכוח לשנות המטפלים שלנו מעניקים את הכלים היעילים ביותר להתמודדות עם הבעיה בצורת מעטפת הכוללת גם תרחישים אפשריים, גם הדרכת קרובי משפחה וגם ליווי צמוד ומעקב לשימור התוצאות לטווח ארוך.

קרדיט freepik

הכח לשנות, הינו מכון בינתחומי ייחודי, שבו עובדים יחד ובשיתוף פעולה מלא, אנשי טיפול מתחום בריאות הנפש

אנו מאמינים בחשיבות שיתוף הפעולה אל מול הגורמים המשמעותיים בחייו של המטופל: משפחה, בית-ספר, קהילה, וצוות המכון נמצא בקשר עם אותם גורמים על פי הצורך

המטפלים שלנו עובדים בגישות ממוקדות ומשלבים טיפול רגשי, CBT, פסיכודרמה, טיפול באומנות ועוד.

הכח לשנות – מכון לטיפול, אבחון ויעוץ

03-798-8000

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...