Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מועדון שורדי השואה שלנו "קפה אירופה" זוכרים את רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת הנח"ל שנהרג בהיתקלות עם מחבלים לפני כחודשיים

מועדון שורדי השואה שלנו "קפה אירופה" זוכרים את רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת הנח"ל שנהרג בהיתקלות עם מחבלים לפני כחודשיים
מתנדבי הארגונים בארוחה חגיגית. צילום: דוברות עיריית גבעתיים

ביום שלישי (16.11), נערך אירוע הוקרה לזכרו של בר פלח במועדון "קפה אירופה" בגבעתיים. פלח ז"ל, תושב נתניה בן 30, שימש בתפקיד סמג"ד בחטיבת הנח"ל, אשר נהרג בחודש ספטמבר בזמן שפיקד על חולייה שהסתערה על מחבלים סמוך למעבר ג'למה.

מערכת היחסים בין בר ל"קפה אירופה" נרקמה בשנת 2018 כאשר בר וחברו דודו מכלוף הקימו מיזם לטובת שורדי שואה, במסגרתו קיימו סעודה חגיגית בראש השנה בבר בנתניה בו היה שותף פלח. בכל ארוחה דאגו להסעת השורדים הלוך וחזור מביתם בגבעתיים. מטרת המיזם הייתה להפיג לשורדי השואה את הבדידות, שכן לא כולם זוכים לחגוג את החגים בסביבה משפחתית חמה. את החיבור בין הגמלאים מ"קפה אירופה" לבין בר ודודו ייצר גיל שוע, המתנדב במסגרת המתנדבים של צוות המעורבות החברתית של מחלקת הצעירים בעיריית גבעתיים.

טל פלח אח של בר. צילום: דוברות עיריית גבעתיים

לאחר נפילתו של בר, היה חשוב למשפחת פלח יחד עם צוות מועדון "קפה אירופה" בניהול האגף לשירותים חברתיים להמשיך את המסורת ולקיים אירוע לזכרו, למען המשכת המורשת ההתנדבותית והרוח השמחה של בר. באירוע השתתפו רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, סיון גולדברג, סגן ראש העירייה, זיוה גבאי, מנהלת האגף לשירותים חברתיים ומשפחתו של בר; דליה האם, עמוס, גלית וטל האחים, דודתו חנה ויותר ממאה שורדים.

באירוע לקחו חלק מתנדבים מארגונים שונים, צוות "כוח פלח" האחראים על המשכיות המסורת של בר וחברים בו מעל 500 איש, ביניהם חברים, משפחה, צבא וקהילה, "פ.צ ברוריה" המסייעים ומתנדבים למען קהילות שונות, ארגון "ליונס גור אריה" ומתנדבי קפה אירופה. שורד השואה בן ה- 101 צבי אלטהולץ פצח בשירה מרגשת עם השיר "הללוליה" אותו הקדיש לבר, השורדים נהנו מארוחה עשירה במטעמים ומסיבת ריקודים.

צוות "כוח פלח" מפעילים פרויקטים נוספים למען המשכיות רוח הנתינה והאופטימיות של בר. אחד מן המיזמים הוא "דרייב פור בר", במסגרתו מתקיים מסע אופנועים ורכבים, בשיתוף עם נוער בסיכון, מצפון הארץ ועד המרכז. בימים אלה, משפחת פלח וחבריו פועלים להקמת מרכז לבני נוער בסיכון בגילאי 18-16 במטרה לעודד יזמות ומצוינות. המרכז יקרא "אחי גיבור" לזכרו ולמען המשכיות המורשת של בר.

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים, שנכח באירוע אמר: "כינו אמש לקיים אירוע מרגש לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל במועדון שורדי השואה שלנו "קפה אירופה". אני מודה למשפחת פלאח היקרה שכיבדה אותנו בנוכחותה , זה מפגש שהוא מחזק אך גם כואב מאד. לא נשכח לעולם את ההתרגשות של שורדי השואה שחזרו מהארוחה החגיגית בנתניה שבר ז"ל היה מהמארגנים שלה לפני 4 שנים, יחד עם מתנדבים נוספים. לא נשכח את הרוח ההתנדבותית והאנושית שבר פלח, גיבור ישראל, ייצג. יהי זכרו ברוך."

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים. צילום: דוברות עיריית גבעתיים

טל פלח, אחיו הבכור של בר שיתף כי: "בר צמח מקושי ואתגרים, ובכל פעם שעבר מכשול, הוא התחבר יותר לעוצמה שיש בו, אותה עוצמה שיש בכולנו ומתוך אלה הצליח להגשים את עצמו בקריירה צבאית מדהימה, מוקף חברים באזרחות ומגירה מלאה במכתבי תודה על מיזמים שהקים. היופי בצמיחה מאתגרים הוא שאתה לא מפחד כשהם מגיעים, והרבה פעמים אתה אפילו תחייך להם בפנים. וזה מה שהייתי רוצה שאנחנו ניקח מכאן. בר לא היה 'תורם', או 'מתנדב' הוא היה משתתף לצד כל אחד מהאנשים שהיה נפגש איתם, מיישיר מבט, ועושה איתם חיים".

מתנדבי הארגונים. צילום: דוברות עיריית גבעתיים

לתמיכה בהקמת מרכז אחי גיבור: http://bit.ly/3TMTR9c

לאתר המורשת לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל: https://barfalah.co.il/

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...