Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מזונות ילדים – חובה או זכות?

מזונות ילדים – חובה או זכות?
קרדיט freepik

אין מה לעשות היינו רוצים לחיות בעולם אוטופי בו לכסף לא הייתה משמעות גדולה. אך אנו חיים בעולם שנע ונד על פי הכסף ומי שיש לו כסף חי בצורה הרבה יותר טובה מאשר מי שאין לו. אין ספק כי איכות החיים שלנו מושפעת בצורה דרמטית מהשאלה כמה כסף יש לנו והנתון הזה לא משתנה גם כאשר אנו מדברים על גירושין. קודם כל בגירושין מחלקים את הרכוש וזה מכה לכיס של שני הצדדים המתגרשים. אך חשוב מכך ב-99% מהמקרים של גירושים נקבע מזונות ילדים. מזונות אלו משולמים על פי ההוצאות של הילדים והם נקבעים כך שיוכלו לספק חיים נאותים לילדים של בני הזוג. אין ספק כי המזונות הם עול אך עול שחובה לשאת אותו בשביל הילדים שלכם.

מזונות ילדים – חובה או זכות?
קרדיט freepik

מה קורה עם בעלי לא משלם מזונות?

פעמים רבות יש גברים אשר לא משלמים מזונות ילדים. לעתים זה בגלל קושי כלכלי אך פעמים רבות זה בגלל העובדה שהבעל מתנכר לילדיו. כמובן שאם הבעל לא משלם מזונות לילדיו הדבר משפיע בצורה קשה על האם וזאת מכיוון שהיא חייבת את הכסף בכדי לשלם על ההוצאות של הילדים. על רקע זה יש לציין כי אחת הדרכים הטובות ביותר לטפל בבעיה היא לפנות אל ביטוח לאומי אשר משלם מזונות לנשים שלא מקבלות כסף מהבעל שלהם. אמנם לא בטוח שתקבלו 100% מהמזונות שנקבעו בבית המשפט אך בטוח תקבלו סכום מסוים וזהו דבר בעל ערך גדול אשר אי אפשר להתעלם ממנו.

האם האישה צריכה לשלם גם כן מזונות?

אנו חיים בעולם בו השוויון בין המינים הולך קדימה כל הזמן. כך אפשר לראות כי אין כבר מקצועות רק לגברים ונשים שברו את תקרת הזכוכית כמעט בכל תחום ותחום. השוויון הזה הוא כמו מטולטלת והוא משפיע גם על הגברים. בעבר היה נהוג כי האישה היא בעל המשמורת הראשית והאב רואה את ילדיו פחות. כיום המצב השתנה ואפשר לראות כי יש מקרים רבים בהם האב והאם מחלקים באופן שווה את המשמורת. אם האם מרוויחה יותר מהאב או כמוהו בהחלט יתכן כי במקרה של משמורת משותפת היא תצטרך לשלם מזונות ילדים לאב. עליכם לזכור כי כל מקרה לגופו ואין חוק שחוקק בנושא זה המסדיר את הנושא באופן ברור.

פניה אל עורך דין גירושין – הדרך הטובה ביותר לטפל בסרבן מזונות

מה קורה עם הבעל לא משלם מזונות ילדים? מה עושים אם רוצים להשיג שוויון במשמורת? התשובה היא שלא מתנהלים לבד. עליכם להבין כי התחום של דיני משפחה הוא אחד התחומים המורכבים ביותר שיש והוא כולל אין ספור הלכות וקביעות שהאדם הפשוט לא מודע אליהם. על רקע זה עולה השאלה מה אפשר לעשות עם סרבן מזונות? התשובה היא שאנו צריכים לפנות אל עורך דין גירושין אשר ייצג אותנו לכל אורך ההליך. עורך דין יגדיל בעשרות אחוזים את הסיכוי שלנו לקבל את הכסף מסרבן המזונות ויאפשר לנו להתמודד עם הסרבן בזירה המשפטית ולכן כל כך כדאי לפנות אליו ולהיעזר בשירותים המשפטיים שלו.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...