Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחיצות אקוסטיות – פתרון יעיל ומוכח להפחתת רעשים

מחיצות אקוסטיות – פתרון יעיל ומוכח להפחתת רעשים
תמונה באדיבות: pixabay

כדי לשפר את סביבת העבודה ולהפחית ביעילות רעשים שונים, מומלץ להתקין מחיצות לשיפור האקוסטיקה ולבידוד רעשים. כיום ישנם מגוון פתרונות להפחתת רעשים באמצעות מחיצות קבועות או מודולריות, מחומרי גלם שונים. את המחיצות חשוב לתכנן בעזרת חברה מקצועית ומובילה בתחום, רק כך ניתן להשיג תוצאות טובות, להפחית משמעותית מעבר רעשים בין חללי המבנה, למנוע מעבר ויברציות ולהתאים את סביבת העבודה לתקנים המחייבים בתחום.

רעשי רקע בסביבת העבודה, למשל מוקד טלפוני המאויש בעשרות מוקדנים או מכונה מרעישה במפעל ייצור, פוגעים ביכולת הריכוז של העובדים ובתפוקתם, הרעש מהווה במקרים מסוימים סיכון בריאותי לעובדים, יש מקרים בהם זקוקים לפתרונות אקוסטיקה יעילים ליצירת פרטיות במשרדי מנהלים, בחדרי ישיבות ובאולמות כנסים ואירועים.

פתרונות מתקדמים בהתאם לתקנות הרעש

סעיף מס' 2 בחוק למניעת מפגעים מגדיר מהו רעש, בתקנות למניעת מפגעים נקבע מהן רמות הרעש המותרות באזורי מגורים, בסביבות עבודה שונות, באולמות אירועים ועוד. כדי להפחית את הרעש בתוך מבנים, בין אם מדובר בבית פרטי או דירה בבניין מגורים ובין אם מדובר במפעל תעשייתי, מרכז קניות או מבנה ציבורי, מומלץ לבצע בדיקת רעש על מנת להתאים פתרונות איכותיים להפחתת הרעש.

יש מגוון פתרונות להפחתת רעשי סביבה ורעשים בתוך מבנים, בין פתרונות המיגון היעילים ביותר להפחתת רעש ניתן למנות מגוון מחיצות אקוסטיות כגון לוחות גבס אקוסטיים בעובי של לפחות 12.5 מ"מ, לוחות פיבר צמנט באיכות גבוהה, ויש גם יריעות אקוסטיות יעילות וחומרי בידוד להפחתת רעש כמו צמר סלעים, ספוגים מיוחדים, יריעות מחומרים מרוכבים, צמר אדמה מינרלי ועוד.

את המחיצה אפשר לבנות משלד אלומיניום עמיד וחזק, המחיצה בנויה לרוב משני חלקים, עם דפנות של לוחות אקוסטיים המפחיתים את מעבר הרעש בין חללי המבנה. בנוסף, במידת הצורך ולאחר בדיקת רעש אפשר לשדרג את המחיצה בעזרת חומרי מילוי ייעודיים להפחתת הרעש, בין השאר צמר סלעים, צמד אדמה מינרלי מחומרים מתחדשים וללא כימיקלים, יריעות טקסאונד וכדומה.

פרמטרים לבחירת סוג המחיצות האקוסטיות

תכנון מחיצות אקוסטיות מתחיל לרוב בבדיקת רעש ואפיון המבנה וצרכי הלקוח. יש להתאים את המחיצות בהתאם לפרמטרים חשובים כמו רוחב הקיר, מגבלות משקל, מערכת שלד יעיל להפחתת רעשים ולמניעת המעבר של הרעש, קונסטרוקציה בודדה או כפולה, סוג הלוחות וחומרי הגלם, תכונות הבידוד האקוסטי, תפקיד המחיצה בהתאם לסוג הרעש (חסימה אקוסטית, בליעה, בידוד, חציצה ובלימה), וכמובן בהתאם לשיקולי תקציב.

את המחיצות אפשר לייצר ממספר לוחות אקוסטיים בעובי שונה ומחומרים שונים, לכל חומר אקוסטי יש מאפיינים שונים ויכולת בידוד אחרת. בין הלוחות חשוב להוסיף שכבה מבודדת נוספת להפחתה יעילה של הרעשים ולמניעת מעבר הרעש מחדר אחר לאחר.

כדי לבחור בפתרון האקוסטי היעיל והמתאים ביותר לצרכי הלקוח, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי על חומרי גלם ופתרונות שונים לבידוד אקוסטי.

תמונה באדיבות: pixabay

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...