Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחלת סרטן צוואר הרחם

מחלת סרטן צוואר הרחם
צילום pixabay

סרטן צוואר הרחם נחשב כיום למחלת הסרטן השנייה השכיחה ביותר בקרב נשים במדינות מתפתחות ולרביעית בשכיחותה בקרב נשים בכל העולם. בכל שנה, מתות לא מעט נשים ממחלת הסרטן. אולם, ישנה ירידה ניכרת בתמותה של נשים בישראל ממחלה זו, בשל בדיקת הפאפ כחלק מבדיקות השגרה של נשים החל מגיל מסוים. מדובר בבדיקה אשר במהלכה נלקחת דגימה מצוואר הרחם ונשלחת למעבדה. המטרתה היא לבחון שינוי במבנה צוואר הרחם. כל תא חריג אשר מזהים בצוואר הרחם הוא סיבה לשלוח את האישה אשר זוהה אצלה תא זה לבדיקה מקיפה יותר לאבחון צוואר הרחם הקרויה: ביופסיה. סרטן צוואר הרחם הוא סרטן שחשוב מאוד לאבחן בזמן, מסיבות רבות.

מחלת סרטן צוואר הרחם
צילום pixabay

סרטן צוואר הרחם – כיצד מזהים

סרטן צוואר הרחם הוא סרטן אשר מתפתח כתוצאה מהדברות בוירוס הפפילומה אשר עובר מגורם מדבק, במהלך יחסי מין לא מוגנים. מדובר בוירוס אשר יוצר נגעים טרום סרטניים באזור צוואר הרחם. ישנה חשיבות מהותית לזיהוי הנגעים הללו עוד בטרם הם מתפתחים לנגעים סרטניים. זיהוי של נגעים טרום סרטניים, מאפשר את צריבת הנגעים לצורך העלמתם. במידה והנגעים הטרום סרטניים אינם מתגלים בשלב זה ומתגלים רק כאשר הם מתפתחים לנגעים סרטניים, הרי שהמחלה תהיה חמורה הרבה יותר, מסכנת חיים ברמה משמעותית יותר וכן, הטיפול למחלה יהיה שונה, מורכב ומסוכן יותר לחולה. סרטן צוואר הרחם ניתן לזהות בבדיקת פאפ שגרתית אשר על כל גניקולוג להציע לכל אישה פעילה מינית החל מגיל 30. כמו כן, על הרופא המטפל להפנות כל אישה אשר בדיקת הפאפ שלה איננה תקינה לבדיקה רחבה ומשמעותית יותר, אשר במהלכה נבחנים תאים חריגים בצוואר הרחם ונלקחת ביופסיה לתאים הללו לצורך בדיקה.

באילו מקרים ניתן לתבוע בגין רשלנות בסרטן צוואר הרחם

ישנם לא מעט מקרים בהם ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית במקרים של סרטן צוואר הרחם. כך למשל, כל אישה המתלוננת על הפרשות וגינליות לא תקינות, דימום נרתיקי חריג, כאבים בזמן קיום יחסי מין, אשר מהווים סימנים ראשוניים לסרטן צוואר הרחם ואיננה נשלחת לבדיקת פאפ, יכולה לתבוע בגין רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם כמו כן, כל אישה אשר איננה מיודעת על ידי הגינקולוג שלה על הצורך בבדיקת פאפ כבדיקת שגרה החל מהגיל הרלוונטי, הינה אישה אשר יכולה לתבוע במקרה של גילוי מאוחר של סרטן צוואר הרחם. בנוסף לכך, גם אי הפניה בעקבות תוצאות חריגות בבדיקת פאפ של אישה לבדיקה רחבה יותר של זיהוי צוואר הרחם היא עילה לתביעה וכן, כל אי הבחנה נכונה של בדיקה לזיהוי סרטן צוואר הרחם היא עילה לתביעה.

איחור באבחון סרטן צוואר הרחם זהו ללא ספק דבר אשר יכול לגרום לתוצאות חמורות מאוד לאישה אשר חלתה בסרטן זה ולכן, כל אישה מעין זו, יכולה להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומומחה בתחום רשלנות רפואית, אשר יסייע לה לקבל את הפיצוי המגיע לה מהגוף הרפואי או הרופא אותם היא תובעת.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...