Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

משאבת פילטר או משאבת חול? מה עדיף ומה ההבדלים ביניהם

משאבת פילטר או משאבת חול? מה עדיף ומה ההבדלים ביניהם
קרדיט PIXABAY

אנו כבר יודעים כי  בריכת שחייה לחצר היא הפינוק החדש של הישראלי הממוצע שיש לו בית עם חצר, גינה או מרפסת גדולה. בכדי שתוכלו למקסם את הבילוי בבריכה הפרטים שלכם ובכדי שלא תצטרכו לעבוד קשה מידי עבור תחזוקת הבריכה, חשוב שנתאים את המשאבה הכי איכותית, מפני שהיא זו שתסייע לנו לשמור על איכות המים ועל איכות השכשוך שלנו בבריכה.

לכן הכנו עבורכם את מדריך זה שיעשה לכם קצת סדר ויהפוך את החיים שלכם בבריכה לקלים ומהנים יותר. איזה משאבה נצטרך לבריכה הספציפית שלנו? כיצד נתקין את המשאבה לבריכה בצורה הכי מדויקת בכדי למקסם את העבודה שלה? ועוד שאלות רבות שצצות כאשר רוכשים בריכה לבית.

משאבה לבריכה
קרדיט PIXABAY

כיצד תבחרו את המשאבה הנכונה עבור הבריכה שלכם?

בכל בריכת שחיה שהיא, לא משנה אם היא ציבורית או פרטית, תמיד צריך שהמים יהיו דינמיים, כלומר בתנועה. מכשיר כלשהו צריך לדאוג לתנועת המים ולסחרור תמידי שלהם. את תנועת המים יוצרת המשאבה, אשר שואבת ומוציאה מים במשך כל זמן ההפעלה שלה, בנוזף, המשאבה מנקה את חלקיקי המים ומוציאה חזרה לבריכה מים נקיים שנעים לרחוץ בהם.

בין כל ציוד לבריכות שאנו מכירים, משאבה לבריכה היא הדבר החשוב ביותר. בכדי שנבחר את המשאבה אשר מותאמת ספציפית לבריכה הפרטית שרכשתם, צריך לשים לב למספר משתנים לגני נתוני הבריכה, כמו: גודל הבריכה ותדירות השימוש בבריכה.

  • גודל ומבנה הבריכה הביתית – חשוב מאוד להתייחס לגודל הבריכה, שכן המשאבה צריכה להיות מותאמת לגודלה כך שהיא תוכל לסחרר ולהניע את המים בצורה איכותית על פי כמות המים הנמצאים בבריכה. דבר זה ימנה מחלקי מים להיות "מים עומדים" כך שיפתחו ירוקת בתחתית הבריכה. לכן חשוב לבחור משאבה שתעשה סירקולציה מדויקת במים עבור כל שטח הבריכה. כך תמנעו צבירה של חיידקים ולכלוך ששוקע בתחתית הבריכה.
  • תדירות השימוש בבריכה הביתית שלכם – ככל שתירחצו יותר בבריכה וככל שתדירות השימוש תהיה גבוהה יותר או ארוכה יותר, כך המשאבה תצטרך לעבוד זמן רב יותר ותידרש תנועה רבה יותר של המים וסירקולציה במשך כל זמן השהיה.

התאמת המשאבה הנכונה לבריכה הנכונה שרכשתם

אנו כבר מבינים מחלקו הקודם של המאמר, כי משאבה לבריכה מטרתה הוא לשמור על ניקיון  הבריכה, צלילות המים ויצירת תנועה בלתי פוסקת במי הבריכה. בכדי שתבחרו משאבה המתאימה בדיוק לבריכה שרכשתם ולצרכים הספציפיים של משפחתכם, תצטרכו לקחת בחשבון את גודל הבריכה, עומק המים הקיימים בה, מהירות השאיבה של המשאבה וקצב הסירקולציה של המים שהיא יוצרת. פרמטר נוסף שיש להתייחס אליו והוא לא פחות חשוב, זהו איכות הפילטר שאתם רוכשים עבור המשאבה. אנו חיים בעידן שבו הכול זמין ויש המון חיקויים ומוצרים סיניים זולים בשוק. זהו כמובן יתרון בהרבה מקרים, אך כשמדובר על איכות המים שאנו רוחצים בהם, חשוב שנרכוש פילטר לבריכה איכותי ממותג איכותי, אחרת הפילטר יסנן את הלכלוך בבריכה רק פעמים בודדות ולאחר מכן מיד יתמלא לכלוך ונצטרך לנקות אותו כל הזמן. לכן, חשוב לרכוש פילטר איכותי ובכך נוודא שהפילטר מסוגל להתמודד עם מגוון סוגי לכלוך ואף יסנן את מי הבריכה לאורך זמן ובצורה יעילה.

בשוק הישראלי של הבריכות הפרטיות כיום, קיימים מגוון של סוגי פילטרים שונים ומתחלקים לקטגוריות ושימושים שונים, לדוגמא: יש פילטרים המכילים פילטר נייר. פילטרים אלו מיועדים בעיקר לבריכות קטנות, אך לעומת בבריכות גדולות רצוי לשים פילטר חול לבריכה. חשוב לשים להבדלים אלו, מפני שלפילטר חול יש את היכולת לסנן לכלוך בכמות רבה וברמה גבוהה יותר. מחירו יקר יותר מפילטר נייר ולכן חשוב לדעת כי אם יש לכם בריכה קטנה, אין צורך בפילטר חול ועדיף לכם לרכוש פילטר נייר.

שתהיה לכם שחיה מהנה ונקיה!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...