Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

משלחת של תלמידים מגבעתיים בתחרות חלל בינלאומית באיטליה

משלחת של תלמידים מגבעתיים בתחרות חלל בינלאומית באיטליה
התמונה באדיבות דוברות עיריית גבעתיים

משלחת של 6 תלמידים מגבעתיים יצאה לרומא להשתתף בתחרות בינלאומית ליזמות חלל; התלמידים יציגו את יוזמות החלל שלהם בפני בכירים מתעשיית החלל והתעופה באיטליה ומנאס"א ובנוכחות הנספח הכללי והטכנולוגי של ישראל באיטליה
תחרות גמר המאיץ המדעי Science Accelerator – תכנית בינלאומית המכשירה נוער ליזמות חלל, מתקיימת השנה ברומא, איטליה, בנוכחות הנספח הכללי והטכנולוגי של ישראל באיטליה ובהשתתפות המנכ"ל והמדען הראשי של מכון המחקר איימס בנאס"א, ובכירים מתחום החלל והתעופה באיטליה (מהסקטור הפרטי, הציבורי והצבאי).

התמונה באדיבות דוברות עיריית גבעתיים

לגמר המתקיים זו השנה החמישית, העפילו שבע קבוצות תלמידים מישראל (בין הגילאים 13-17). הללו יציגו את סטארטאפי החלל שלהם בפיץ' מכירות באנגלית לצוות השופטים המקצועי ומכובד. נבחרת של 6 תלמידות ותלמידים מהתיכונים קלעי ושמעון בן צבי, ייצגו את העיר כחלק ממשלחת של תלמידי המאיץ המדעי מישראל. תלמידי גבעתיים שיתפו פעולה עם תלמידים ממגוון בתי ספר בישראל (טבריה, אור עקיבא, כנות, ירכא ועוד). בגמר ישתתפו תלמידים מתשע מדינות נוספות בעולם (טורקיה, הודו, ניגריה, איטליה, ארה"ב ועוד).
אחרי תקופת הכשרה אינטנסיבית (בין שנה לשלוש שנים), שכללה לימוד עם מומחים מנאס"א ומתעשיית החלל הישראלית, התלמידים הגו פתרונות מקוריים, יצירתיים, מבוססים מדעית, לאתגרי סוכנויות החלל ביישוב הירח ומאדים. הם עבדו עם מנטורים מקצועיים להעמקת התחקיר המדעי והעסקי ופיתחו אבי טיפוס אשר גם אותם הם יציגו ברומא.
היוזמות מגבעתיים שעלו לגמר:

WENDY – אחות דיגיטלית (בעלת בינה מלאכותית) המספקת אבחנה רפואית ונפשית לאסטרונאוטים

ONE STEP FORWARD – פיצ'רים למגפי אסטרונאוטים לשיפור ההליכה והיציבות על הירח ומאדים

LOST IN SPACE – טלסקופ על מטאוריט לצילומים בעומק החלל

לראשונה מאז פרוץ הקורונה התחרות מתקיימת באופן פיזי ובהשתתפות משלחת ממלכתית של תלמידים מישראל, בחסות משרד החינוך ועיריית גבעתיים ובמסגרת חגיגות 100 שנה לעיר. המשלחת תבקר באתרים היסטוריים, תרבותיים ולימודיים ותיפגש לראשונה מאז פרוץ הקורונה גם פיזית עם העמיתים מאיטליה הלומדים בתוכנית.

ורד כהן ברזילי, מנכ"לית Out of the Box : " תכנית המאיץ המדעי פרצה מהעיר גבעתיים לכלל ישראל והעולם. מסירותם של תלמידי העיר שחלקם משתתפים בתוכנית שלוש שנים ברצף והעבודה הקשה והתובענית סביב יוזמות החלל הביאה אותם ואת העיר להישגים יוצאי דופן. ייסדנו בעיר גם תכנית המשך של המאיץ המדעי לתלמידים בוגרי התכנית, במסגרתה תלמידים הציגו בכנסים בינלאומיים, עבדו בצמוד עם סטארטאפי חלל, נפגשו עם מומחים מכל העולם, שידרו לחלל ולכלל ישראל ואפילו שרו על חלל. "

שרון פילוסוף, ראש מנהל החינוך, הנוער והצעירים: "גבעתיים מובילה בעידוד הצטיינות ופיתוח פרויקטים ייחודיים בכל התחומים, אנו שמחים שתכנית שהחלה בגבעתיים מתרחבת ומאפשרת הזדמנות לבני נוער מכל הארץ לפרוץ גבולות וללמוד תחומים מרתקים בארץ ובעולם."

תכנית המאיץ המדעי מבית OUT OF THE BOX הוקרה כתוכנית פורצת דרך על ידי מחוז תל אביב במשרד החינוך, עיריית גבעתיים כמו גם הסנטור של קליפורניה. התוכנית מוצעת השנה לתלמידים גם כהערכה חלופית לבגרות במגמת הנדסית טכנולוגית בשלושה מסלולים (רובוטיקה, חלל וביו-רפואה).

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
מועדון שורדי השואה שלנו "קפה אירופה" זוכרים את רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת הנח"ל שנהרג בהיתקלות עם מחבלים לפני כחודשיים
ביום שלישי (16.11), נערך אירוע הוקרה לזכרו של בר פלח...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...