Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

משלחת תלמידים מפולין ביקרה בגבעתיים

משלחת תלמידים מפולין ביקרה בגבעתיים
צילום- איציק בירן

במסגרת שיתוף פעולה בין חלם שבמזרח פולין לבין גבעתיים ביקרה השבוע בגבעתיים משלחת של עשרה בני נוער ומורים מבית הספר הממלכתי למוזיקה בחלם. המפגש המרתק עם תלמידי מגמת המוזיקה בבית הספר קלעי התקיים לאחר שתלמידים משני בתי הספר קיימו מפגשים מקוונים בתקופת הקורונה, ובין היתר, חיברו ביחד שיר משותף.

היוזמה לקשר בין בני הנוער המוזיקליים הייתה של ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, בעידוד שגריר פולין בישראל דאז, מארק מגיירובסקי. תושבת גבעתיים, עו"ד שלומית בק, הפעילה בארגון יוצאי חלם, קידמה את החיבור בין שני הערים. בתיכון תלעי, הובילו את הפרויקט המורות ניצן שטיינברג, רכזת מגמת המוזיקה, וסיגל פפו, מנהלת תחום משלחות בבית הספר.

צילום- איציק בירן

לתלמידים מחלם חיכה לו"ז עמוס שכלל סיורים באתרים תיירותיים והיסטוריים בתל-אביב ובירושלים, בהם מוזיאון "יד ושם". המשלחת נהנתה גם מסיור בגבעתיים – במצפה הכוכבים ובפארק העירוני. תלמידי קלעי ליוו את התלמידים מפולין לאורך השבוע ואף אירחו אותם לארוחה בתיכון. גולת הכותרת של הביקור הייתה בהופעה מוזיקלית משותפת של תלמידים מחלם וקלעי בבית ווהלין בטקס לזכר יהודי חלם בפולין. בטקס, שנערך השבוע, התלמידים ביצעו את השיר המשותף, בעברית ובפולנית, בפעם הראשונה על הבמה. השיר ששמו ״אותו ירח״, נושא מסר אוניברסלי על תקוות וחששות המשותפים לבני האדם בכל רחבי העולם ש"על כולם משקיף אותו ירח". התלמידים אף צילמו קליפ משותף לשיר לפני מספר חודשים. בשנת הלימודים הבאה תלמידי מגמת המוזיקה מקלעי צפויים לטוס לחלם לביקור גומלין.

קהילת יהודי חלם, אשר מנתה לפני המלחמה כ-15,000 איש והיוותה כמחצית מאוכלוסיית העיר, הושמדה כולה בשואה. לגבעתיים ולחלם יש מספר נקודות דמיון, החל ממספר התושבים (כ-60,000) ועד הגבעות שבתחומן.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, נשא דברים בטקס לזכר יהודי חלם: "שיתוף הפעולה בין חלם לגבעתיים נוצר לפני מספר שנים בזכות עו"ד שלומית בק מארגון יהודי חלם. בעזרת שלומית ובעזרת הנהלת תיכון קלעי, נוצר קשר מוזיקלי, חינוכי וחברתי בין התלמידים. לרבים מאזרחי ישראל יש שורשים בפולין, ובטקס היום הוצגה סיפורה של הקהילה היהודית המפוארת שחיה בחלם עד מלחמת העולם השנייה. לצערנו, תופעת הכחשת השואה בעולם גוברת, ואנחנו שומעים על גידול במקרי האנטישמיות, גם במדינות שנחשבות ידידותיות לישראל. פרויקט מסוג זה, שמפגיש תלמידים מפולין עם תלמידים מישראל, הוא משמעותי ובעל ערך. תלמידי חלם ביקרו ביד ושם, למדו על ישראל ועל הקהילה היהודית שחיה בעיר שלהם. שיתופי פעולה כאלו יכולים לסייע בשימור זיכרון השואה בעולם ויוצרים גשר בין נציגי הדור הצעיר. חשוב לטפח קשרים ופרויקטים מסוג זה עם ערים ומדינות נוספות."

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
מועדון שורדי השואה שלנו "קפה אירופה" זוכרים את רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת הנח"ל שנהרג בהיתקלות עם מחבלים לפני כחודשיים
ביום שלישי (16.11), נערך אירוע הוקרה לזכרו של בר פלח...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...