Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"משמר בעלי החיים" יוצא לדרך

"משמר בעלי החיים" יוצא לדרך

לרגל יום זכויות בעלי החיים שחל השבוע, "משמר בעלי החיים" והוטרינרית ד"ר סמדר טל, מקימים יחידת משמר בעלי החיים ברמת-גן, גבעתיים והסביבה. חזון המרפאה לחיות מחמד ברמת-גן של ד"ר סמדר טל מאז ומתמיד היה לתרום לקהילה, והציבור מוזמן לסייע.

למרכז הרפואי לחיות מחמד של ד"ר סמדר טל ברמת-גן מגיעים מידי שבוע חתולים שעברו התעללות. בחודש שעבר, לדוגמא, הגיעה למרפאה לקוחה עם גורת חתולים אפורה שנמצאה בתוך מנוע מכונית, עם זנב כרות בחלקו, לסת שבורה, חתך מהפה עד האוזן וחתכים על כל הגוף.

החתולה לא יכלה לאכול בגלל הלסת השבורה והיא היתה שדופה וחלשה מאוד. ד"ר טל החליטה לנסות להילחם על חייה למרות הכל והחלה בניתוח תיקון הלסת ותפירת הפרצוף. הזנב הפגוע היה חייב להיכרת, כל החתכים נתפרו וצוות המרפאה המסור ישב ליד מיטת החתולה במרפאה 24 שעות ודאג לתחזוקתה עד שהיא החלימה ומצאה לעצמה כעבור כשבועיים בית אוהב. סכנות רבות צפונות לחתולי הרחוב. יומם וליל עליהם להילחם על חייהם למען הישרדותם ותוחלת חייהם קצרה יותר מזו של חתולי הבית. בנוסף לסכנות עימן מתמודדים חתולי הרחוב מידי יום, הם גם נאלצים להתמודד עם התעללויות מצד בני האדם.

מקרה החתולה רק עודד את ד"ר סמדר טל לפעול למען הפסקת ההתעללויות בבעלי החיים וברמת-גן והסביבה והיום בעזרת יושב ראש "עמותת משמר בעלי החיים", דורון ברנר, החלה פעולת תיכנון והקמת היחידה גם באזור רמת-גן גבעתיים והסביבה. החל גיוס מתנדבים ושילובם של אוהבי בעלי חיים במשטרת ישראל כשוטרים מתנדבים ויינתן משקל רב לאכיפת החוק במקרי התעללות בבעלי חיים.

העמותה פועלת להקמת יחידה ארצית להגנה על בעלי חיים במשטרת ישראל. משטרות בעלי חיים פועלות במדינות רבות בארה"ב, אנגליה, אירלנד, גרמניה ואפילו בניו זילנד. בשנת 1994 חוקק בישראל חוק צער בעלי חיים הקובע כי על אדם המתעלל בבעל חיים ייגזרו שלוש שנות מאסר. עד היום חוקי צער בעלי חיים כמעט שלא נאכפו וגזרי הדין שניתנו מגוחכים.

משמר בעלי החיים הוקם בשנת 2004, מונה מאות חברים וכולל מתנדבים במדי שיטור במשטרת ישראל, המטפלים בכל תלונה הקשורה בבעלי חיים. כיום פועל משמר בעלי החיים בראשון לציון, כפר-סבא ובקרוב גם ברמת-גן. המשמר דואג לכל הטיפול הנלווה ליחידות בעלי החיים במשטרת ישראל, לרבות טיפול רפואי ומחסה עבור חיות שעברו התעללות. בנוסף, מתבצעת פעילות בתוך בתי הפר על מנת להעלות את המודעות לזכויות בעלי החיים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...