Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

כמעט לכל עסק יש דילמה דומה בנוגע ללקוחות מסוימים – האם הגיע הזמן לפטר אותם? הדילמה הזו יכולה לנבוע מגורמים שונים, כמו חוסר עמידה בתשלומים, מוניטין שנפגע, מצב כלכלי בעייתי או שהם פשוט מעכבים את צמיחת העסק ומונעים מכם להתקדם.

אם אתם מתלבטים האם הגיע הזמן לפטר לקוח מסוים, הכתבה הבאה תעזור לכם להחליט. אם אתם מוצאים את עצמכם מהנהנים מול המסך כשאתם קוראים את אחד או יותר מהסעיפים הבאים, כנראה שהגיע הזמן שלכם לפטר את הלקוח!

מתי נדע מתי הגיע הזמן לפטר לקוח?

עמידה בתשלומים מולכם

דרך עיקרית לדעת האם הגיע הזמן לפטר לקוח היא עמידה בתשלומים מולכם. אם לקוח מאחר באופן קבוע בתשלומים, ממציא תירוצים ולא תמיד משלם את מלוא הסכום, זו דרך מצוינת להבין שהגיע הזמן להיפטר ממנו. לא משנה מה הסיבות שלו, ההתעסקות עם תשלומים מאוחרים יכולה לפגוע בעסק שלכם, לגרום להפסדים ובעיקר להרבה כאבי ראש ותסכול.

מוניטין לא טוב

יכול להיות שכשהתחלתם לעבוד עם הלקוח הוא היה נורמטיבי לגמרי, אבל עם הזמן נוצר לו מוניטין שמריח לא ממש טוב כתוצאה מדברים שונים – זה יכול להיות כתב אישום, משבר תדמיתי משמעותי, בעיות כלכליות והסתבכות עם גורמים לא נעימים. כשזה קורה, עדיף לא להיות מקושרים ללקוח זה – שכן כתוצאה מהעבודה איתו גם השם שלכם עלול להינזק. במקרים כאלו, עדיף לפטר את הלקוח או לפחות להפסיק זמנית את העבודה עימו.

דירוג אשראי בירידה

לאחרונה נכנס לתוקף "חוקי נתוני אשראי". לפי חוק זה, לכל עסק ולכל אזרח מעל גיל 18 מוצמד "דירוג אשראי", מספר שמייצג את יכולתו לפרוע הלוואות. הדירוג הזה מסתמך על פרמטרים שונים כמו היסטוריה פיננסית, הון עצמי, מצב הנכסים, היקף ההתחייבויות, עמידה בתשלומים ובחובות, חריגה ממסגרת ועוד ועוד. ככל שהציון גבוה יותר, כך המצב טוב יותר, אך ככל שהוא נמוך – צריך להיזהר.

בדיקה של דירוג האשראי של הלקוח יכולה לתת לכם תמונת מצב מהימנה לגבי מצבו הפיננסי, וכשהדירוג מתחיל לרדת, זה הזמן לפקוח עיניים ולראות מה קורה. דרך טובה לבדוק את המצב היא בדיקת דירוג אשראי של דן אנד ברדסטריט. בדיקת דירוג אשראי של דן אנד ברדסטריט דרך כלי ה-dbscore תאפשר לכם להבין מה מצבו של הלקוח, האם הוא עומד בתשלומים והאם הדירוג שלו נמצא בירידה תלולה.

התאמה לעסק

יכול להיות שכשהתחלתם את העסק הלקוח היה בדיוק בדיוק בשבילכם, אבל עם הזמן הבנתם שהוא כבר לא רלוונטי לעסק שלכם. הצרכים שלו לא מתאימים למקום שהעסק נמצא בו היום, ולכן הוא פשוט מעכב אתכם וגורם לכם להתעסק בעבודות ישנות ובתחומים שהם כבר לא רלוונטים. במקרה כזה, עדיף לפטר את הלקוח – שכן לקוח כזה בולם את הצמיחה של העסק ומשאיר אתכם מאחור!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...