Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתי נזדקק לעורך דין לשון הרע?

מתי נזדקק לעורך דין לשון הרע?
קרדיט FREEPIK

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם נחשפים לתכנים שמפורסמים ברשת האינטרנט. החשיפה יכולה לקרות ברשתות החברתיות, הפרסום יכול להיות במדיות שונות באתרים, פורטלים ושאר מקומות שמאפשרות תוכן בסרטונים, בכתב, בתמונות וכולי. 

בשל החופשיות והיכולת לפרסם כל דבר ללא צנזורה באינטרנט – יש לא מעט אנשים אשר מוצאים עצמם נפגעים מלשון הרע או הוצאת דיבה. מלבד הנפגעים תמצאו גם אנשים שפגעו ב אדם אחר, בעסק או חברה, וכעת מוצאים את עצמם עומדים לפני פרשיה של תביעת לשון הרע. אז מה צריך לדעת על לשון הרע ומתי נצטרך עורך דין לשון הרע? כל הפרטים בהמשך. 

מתי נזדקק לעורך דין לשון הרע?
קרדיט FREEPIK

אז מה נחשב ללשון הרע?

בתחילה חשוב לדעת שכל הנושא של לשון הרע או הוצאת דיבה במדינה דמוקרטית – נחשב מסובך משום שבמדינה דמוקרטית כמו ישראל  מותר לדבר, להתבטא, לכתוב ולפרסם כל מה שרוצים לפרסם ולהגיד. אבל אם מדובר ב פגיעה באחר בזדון בזמן פרסום כמו באדם פרטי, עסק, חברה, מוסד או בגוף מסוים – הפרסום יכול להסב נזק קרב ואם הוא נעשה בזדון ייתכן כי תהיה התערבות משפטית בנושא. 

מי שמוצא את עצמו נפגע מלשון הרע או שדיבתו הוצאה ונעשה לו נזק עקב תכנים  שפורסמו במדיה כזאת או אחרת ואפילו נאמרו בעל פה מספר פעמים וגרמו לו נזק מול ציבור רחב של אנשים – יוכל להיעזר בעורך דין לשון הרע כדי לדעת מה הזכויות המגיעות לו וכיצד הוא יכול לקבל צדק על הפגיעה בו. עו"ד לשון הרע יוכל גם להגן על מי שחושש מפני תביעה זאת במקרה ההפוך שבו מואשם אדם בגרימת נזק. 

מתי תצטרכו עורך דין לשון הרע

משפטן מסוג זה דרוש כאשר צריך להוכיח קשר ישיר בין פגיעה שגרמה נזק כספי כלכלי נפשי או חברתי לאדם לבין פרסום שנעשה בזדון על מנת לפגוע באחר. עורך דין כזה נצטרף גם אם אנחנו מואשמים בגרימת נזק בשל לשון הרע. 

 אם מישהו מגלה כי מוגשת נגדו תביעה הוא בוודאי יצטרך עורך דין שייצג אותו ויוכל להוכיח את חפותו ולהגיע עבורו לעסקה או לייצגו בבית המשפט. 

בכל מקרה עורכי דין שעוסקים בלשון הרע, כמו עו"ד שלומי וינברג יודעים לייצג את שני הצדדים ולהציג בפני בית המשפט את הנרטיב הנכון ביותר והמדויק עבור קבלת תוצאות טובות – בין אם מדובר בהגנה על נאשם לבין פיצוי שמגיע למי שטוען שנפגע מלשון הרע. 

בשל כך חשוב כבר עכשיו למצוא את המשפט הטוב ביותר ולהבין כיצד יש מקצוע כזה יכול לסייע לכם באם אתם נמצאים בצד התובע ובין אם אתם נמצאים בצד הנתבע. 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...