Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתכננים לקחת משכנתא? המדריך למתחיל

מתכננים לקחת משכנתא? המדריך למתחיל
קרדיט לתמונה: pixbay

בשיתוף אתר שפיצר

משכנתא היא ההלוואה הגדולה הנפוצה ביותר בארץ ובעולם, והאמצעי העיקרי והזמין ביותר עבור רובנו למימון רכישת דירה או בית.במידה ואתם כבר נמצאים בתהליכי נטילת משכנתא, וגם כמובן אם עדיין לא התחלתם בתהליך או שאתם אפילו עדיין לא שוקלים אותו ברצינות, להלן המדריך לנוטל המשכנתא המתחיל, הכולל כמה נקודות מרכזיות אליהן כדאי להיות מודעים כשנכנסים לתהליך, על מנת להשיג את המשכנתא הנוחה והמשתלמת ביותר שבנמצא – 

מתכננים לקחת משכנתא? המדריך למתחיל
קרדיט לתמונה: pixbay

מתחילים מקבלת אישור עקרוני למשכנתא 

הצעד הראשון בתהליך המורכב של נטילת משכנתא כולל לרוב קבלת אישור עקרוני למשכנתא – אישור ראשוני וכללי ביותר לכך שאתם בכלל זכאים לקבל משכנתא. זאת מכיוון שאנשים רבים אינם זכאים לכך, מסיבות שונות. למשל, אנשים אשר בבעלותם כבר כמה דירות ו/או נכסי נדל"ן, כמו גם אנשים שכבר מחזירים משכנתא קיימת, לעיתים אינם זכאים למשכנתא נוספת.

האישור העקרוני למשכנתא הוא מסמך שהבנק מוציא עבורכם בו מפורטים תנאי המשכנתא שהבנק מוכן לתת לכם, דוגמת גובה ההלוואה וגובה הריבית, מסלולים שונים, ריביות וכיוצ"ב. חשוב לשים לב כי אישור זה, כשמו כן הוא, מהווה אישור עקרוני וראשוני בלבד, ולא התחייבות לכך שהבנק אכן נותן לכם משכנתא. זהו צעד ראשון שמבהיר שקיימת היתכנות לקבלת משכנתא, וניתן להתקדם הלאה התהליך. 

סקירת המסלולים וההצעות שהתקבלו וסיוע מיועץ משכנתאות פרטי

לאחר שקיבלתם אישור עקרוני למשכנתא, המפרט כאמור גם כמה וכמה פרטים טכניים בנוגע למשכנתא שהבנק מוכן (באופן עקרוני, בינתיים) לתת לכם, ניתן להתחיל ולסקור את ההצעות השונות (במידה ופניתם לכמה בנקים), כמו גם את המסלולים השונים העומדים לבחירתכם במסגרת ההצעות שקיבלתם.

כבר כאן חשוב ומומלץ ביותר להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי – משכנתא היא הלוואה גדולה, ארוכת טווח ובעיקר מורכבת ביותר (למעשה, לרוב מדובר בשילוב של כמה הלוואות שונות הנכרכות יחדיו לכדי משכנתא אחת), ולכן מומלץ ביותר לקבל ייעוץ מקצועי וליווי צמוד בתהליך המוביל לחתימה. ייעוץ משכנתאות פרטי, בניגוד ליועץ מטעם הבנק, בא לקדם אך ורק את האינטרסים שלכם, ויוכל לסייע לכם להבין טוב יותר מה המשמעות בפועל של ההצעות המונחות בפניכם, האם מדובר בהצעות אטרקטיביות, הם ישנן נקודות אותן כדאי לנסות ולשנות במשא ומתן וכו'.

שימוש במחשבון משכנתא וכלים נוספים – למדו את התחום בעצמכם

גם אם אתם אכן מעסיקים יועץ משכנתאות פרטי, מומלץ שתלמדו בעצמכם לפחות את הבסיס הנדרש על מנת להבין מי נגד מי, מה בדיוק האפשרויות העומדות בפניכם ומהן משמעויותיהם בפועל מבחינת החזרים. כלי שמומלץ להשתמש בו כאשר שוקלים הצעות משכנתא שונות הוא מחשבון משכנתא. זהו מחשבון אותו ניתן למצוא אונליין, אשר מציג בפניכם את הנתונים העיקריים הרלבנטיים להחזר המשכנתא שלכם – תקופת ההחזר, גובה התשלומים וכו'. כך אתם יכולים לשנות נתון אחד ולראות מיד כיצד הוא משפיע על המדדים האחרים.

לאחר שקיבלתם אישור עקרוני מהבנק, התייעצתם עם יועץ משכנתאות מקצועי ולמדתם בעצמכם לעומק את המושגים והנקודות החשובות, תוכלו בסופו של דבר להגיע להחלטה הטובה ביותר ולמשכנתא הנכונה ספציפית עבורכם.

היכנסו לאתר שפיצר למידע נוסף בנושא משכנתא, כולל לוחות סילוקין, מסלולי משכנתא, תהליך קבלת משכנתא ועוד.

שיהיה בהצלחה!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
הסיוע המשפטי ששומר על שלמות המשפחה שלכם
פירוק תא משפחתי יכול להיגרם בגלל סיבות רבות במהלך החיים...