Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נגישות מבנים – כל מה שצריך לדעת

נגישות מבנים – כל מה שצריך לדעת
קרדיט: taamal.co.il

בשנת 1998 נחקק חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אשר נועד להגן על זכותם של אנשים המתמודדים עם מוגבלות בניידות לקבל שוויון הזדמנויות, ולהעניק להם סביבה המאפשרת להם לחיות בעצמאות, בפרטיות ובכבוד. בשנת 2005 החוק הורחב ונכלל בו חובת הנגשת מבנים, תשתיות, סביבת חיים ואף שירותים הניתנים לציבור. עם זאת, כאשר מדובר על מבנים פרטיים כמו בתים פרטיים ובניינים, פעמים רבות בעלי המוגבלות עצמם יצטרכו למצוא פתרונות הנגשה מתאימים אשר יוכלו להקל על חייהם ולאפשר להם להתנייד באופן עצמאי ולעבור מכשולים כמו מדרגות כניסה או חדר מדרגות צר.

לצלוח את העלייה

גרם מדרגות, בין אם מדובר על גרם ישר או לחילופין ספירלי ולולייני, היה בעבר אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר להנגשה למתמודדים עם מוגבלות פיזית, הן במקומות ציבוריים והן בבתים פרטיים. ישנם מצבים רבים בהם לא ניתן לסלול מסלול משופע המתאים לכיסאות גלגלים או להתקין מעלית פנימית אשר תאפשר נגישות מלאה, ובהם הבחירה במעלון מדרגות היא הבחירה הטובה ביותר .מעלון מדרגות הוא מעין מעלית פרטית המעוצבת בצורת מושב או רמפה המתאימה לכיסא גלגלים, אשר מותאמת לצרכי אדם וביתו באופן אישי, ומאפשרת עליה בטוחה, מהירה ונוחה במדרגות פנימיות או חיצוניות. למעלוני מדרגות ישנם כמה יתרונות מרכזיים, בהם מחיר נוח והתאמה לחללים צרים יחסית, בטיחות ברמה הגבוהה ביותר, כמו גם אפשרות להתאים ולבנות את המעלון באופן אישי כמעט לכל לגרם מדרגות- בין אם הוא ישר ונמוך או מעוקל ותלול.

קרדיט: taamal.co.il

לעבור בין מפלסים

בין אם אתם מתגוררים בבניין דירות ובין אם אתם גרים בבית פרטי המורכב מכמה מפלסים וקומות, לעיתים קרובות הנגשה של כל חלקי הבית על מנת שיתאימו לדיירים בעלי מוגבלויות היא איננה פשוטה. לכן, בשנים האחרונות פותחו מספר פתרונות אשר מאפשרים גם לבעלי מוגבלויות המתניידים עם כיסאות גלגלים לעבור בנוחות בין קומות ומפלסים, כמו מעלית ביתית, אשר תותאם באופן אישי לצרכים ולתקציב שלכם, כמו גם למבנה עצמו. את המעלית הביתית ניתן להתקין עוד בשלב בניית הבית או  להוסיפה למבנה שכבר קיים ובנוי. בהתאם למבנה הבית ניתן להתקין מעלית בפיר פנימי או חיצוני, ולבחור את הגימור שיתאים לכם – פרקט, פורמייקה, זכוכית או אפילו להתאים את הריצוף של המעלית לריצוף בביתכם. יתר על כן, מרבית המעליות הביתיות מבוססות על מנוע הידראולי אשר לא דורש חדר מכונה, מה שיקל על ההתקנה וההתאמה לביתכם או לבניין המגורים בו אתם מתגוררים.

קרדיט: taamal.co.il

בטיחות מעל הכל

בסופו של יום, כאשר אתם מעוניינים להנגיש את ביתכם ולהתקין מעלון, מדרגון או מעלית ביתית, עליכם לתת את הדעת על כמה דברים לפני שתבחרו בחברה אשר תתכנן, תבנה ותתקין את פתרון ההנגשה – ראשית, הבטיחות שלכם היא מעל הכל, ולכן חשוב לבחור בחברה מקצועית, מבוססת ובעלת מוניטין , אשר תוכל להבטיח את הבטיחות שלכם. שנית, התאמה אישית היא מילת מפתח, ולכן חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מאנשי מקצוע מנוסים ומיומנים הכולל הגעה למבנה שתרצו להנגיש ובחינה של האפשרויות השונות על מנת למצוא את הפתרון האידיאלי בעבורכם. שלישית, שירות לקוחות זמין ומקצועי הוא חשוב במיוחד, הן לביצוע פעולות תחזוקה שגרתיות והן לפתרון מהיר ומקצועי של בעיות או תקלות במידת הצורך. אלקטרה תעמל נחשבת לאחת החברות המובילות בתחום מעליות ביתיות ומעלוני נגישות , ובשנות פעילותה הרבות היא הנגישה את ביתם של אלפי לקוחות מרוצים וממליצים בכל רחבי הארץ מאילת ועד רמת הגולן. החברה מציעה ללקוחותיה שירות לקוחות זמין ומקצועי 24 שעות, 7 ימים בשבוע, אחריות מורחבת, כמו גם ייעוץ וליווי מאנשי מקצוע מנוסים ומיומנים לכל אורך הדרך. לפרטים נוספים והצעת מחיר חייגו למספר 1-800-65-63-65.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...