Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נחשדים בהפצת חשבוניות מזויפות? איך תוכלו לצאת מזה

נחשדים בהפצת חשבוניות מזויפות? איך תוכלו לצאת מזה

הפצה של חשבוניות מזויפות היא עבירה פלילית אך גם אם ביצעתם אותה תוכלו לצמצם את הענישה

העבירה של הוצאת חשבוניות מזויפות המיועדות אך ורק לצרכי דיווח לרשויות המס, היא עבירה פלילית לכל דבר מהתחום הכלכלי והיא נחשבת לחמורה במיוחד. כאשר אדם מוציא חשבונית מס בלי שבפועל יש הצדק לכך, המשמעות היא שהפעולה נעשתה רק בשביל קבלת הכרה בהוצאה ולכן אסור לעשות זאת, על פי החוק. מכיוון שהרשויות מודעות לפעולות הללו והן נפוצות מאוד בישראל, חשוב להבין כי מרבית הסיכויים שעבירה שכזאת תתגלה, במוקדם או במאוחר. עם זאת, כאשר אדם הסתבך בעבירה של חשבונית פיקטיבית, הוא יכול לשכור עורך דין מתחום הפלילים שייצג אותו מול הרשויות ובבית המשפט בעת הצורך וינסה לצמצם ככל הניתן את העונש הצפוי לו.

נחשדים בהפצת חשבוניות מזויפות? איך תוכלו לצאת מזה

מה אומר החוק בקשר להוצאת חשבוניות?

הוצאת חשבוניות פיקטיביות נחשבת לבעיה נרחבת שעמה מתמודדת רשות המס בישראל מזה שנים. חלק מהפעולות שבהן נוקטת הרשות, היא הקפדה יתרה בנוגע לכל הוצאה חריגה והעברה של כספים בסכומים חריגים, כאשר בפועל הרעיון הוא לקבל דיווחים מהבנקים כאשר נעשים חילופי כספים והעברות בגובה שאיננו רגיל. הרשות רשאית לבדוק לעומק כל חשד לזיוף חשבוניות לצורך הכרה בהוצאה, אך ישנם כמובן מקרים שבהם העבריינים לא נתפסים. חשוב להבין – מי שמסתבך איננו מקבל החשבונית, אשר מבחינתו יכול לדווח עליה כחלק מדיווח על הוצאות ואין בכך כל עבירה מבחינתו. אולם מפיק החשבונית הוא זה שעלול להסתבך, זאת כיוון שאין ביכולתו להוכיח כי אכן בוצעה העברת כספים בסכום שנכתב או בכלל.

מהן חשבוניות מזויפות?

לשם ההבהרה, יש להדגיש כי חשבונית שנחשבת לפיקטיבית יכולה להיראות ככל חשבונית מס רגילה. מה שהופך אותה למזויפת, היא העובדה שהכתוב על גביה איננו דווח על העברת כספים שאכן בוצעה, או תיעוד של עסקה אמיתית. הסיבה שאנשים בוחרים לבצע עבירה של הוצאת חשבוניות שהן פיקטיביות, היא על מנת לקבל הכרה בהוצאות ולקזז בהן.

כיצד ניתן לצמצם למינימום את העונש על העבירה?

אדם עלול להסתבך בהוצאת חשבוניות מזויפות בשתי דרכים עיקריות, כאשר האחת היא התחזות לבעלים של חברה שאינה קיימת והוצאת חשבוניות בשמה – והשנייה היא התחברות עם אדם אחר שמפיק את החשבונית והצגת החשבונית של האחר לרשויות, תוך הימנעות מתשלום מס או קבלת החזר של ההוצאות. בדרך זו או אחרת, מדוברה בעבירה שהעונש עליה עלול להיות חמור. סיוע משפטי של עורך דין פלילי המתמחה בעבירות מס ובחשבוניות מזויפות, יכול להועיל למי שמעונין לצאת מן התסבוכת בעונש מינימלי. פרקליט פלילי מומחה, יוכל לנסות ו"לצמצם" את הנזק, לשנות את אופי הענישה – למשל ממאסר לקנס וכדומה – תוך שהוא מאפשר למי שביצע את העבירה לחזור לניהול חייו באופן תקין ולשוב לדרך הישר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...