Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ניתוחי פנים לעומת טיפולים אסתטיים לפנים

ניתוחי פנים לעומת טיפולים אסתטיים לפנים
צילום יחצ

הרפואה האסתטית משתכללת ללא הרף, ומציעה לכל מי שרוצה בכך, לשדרג את החזות החיצונית בכלל ואת הפנים בפרט.  הרפואה האסתטית מציעה מגוון הולך ומתרחב של פתרונות. כשעל הפרק הצערת פנים או שינוי בפנים שמהוות את כרטיס הביקור הוויזואלי של כל אחד מאיתנו. קיימות מספר אפשרויות לטיפולי פנים כאשר הבחירה היא בין ניתוחים שונים לבין טיפולים אסתטיים אחרים – חשוב לדעת מה מאפשר כל הליך ומהם יתרונותיו וחסרונותיו כדי לבחור נכון.

ניתוחי פנים לעומת טיפולים אסתטיים לפנים
צילום יחצ

מה המטרה שלך?

הפרמטר העיקרי שמשפיע על הבחירה בין ניתוח פנים לבין טיפול אסתטי בפנים הוא מטרת ההגעה אל הכירורג הפלסטי. אם המטרה היא הצערת פנים כוללת ומתן מענה אפקטיבי לצניחת רקמות עור ורפיון שרירים בפנים – ההמלצה החד-משמעית היא על ניתוח מתיחת פנים, כשישנה בחירה בין מתיחה מלאה לבין מיני מתיחה. אם לעומת זאת המטרה היא טשטוש קמטים נקודתיים באזור מסוים של הפנים, טיפול בחומרי מילוי ישיג את המטרה באופן המיטבי, וטיפולים אסתטיים ללא ניתוח הם גם הפתרון להסרת פיגמנטציה, טשטוש כתמים בפנים ועיצוב או עיבוי שפתיים.

התאוששות והחלמה

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא ההתאוששות אחרי ההליך שמבוצע, בין אם הוא כירורגי (כלומר כולל חיתוך של רקמות עור בפנים) ובין אם לאו. משך ההחלמה אחרי ניתוח מתיחת פנים הוא כשבוע עד כשבועיים, בהתאם להיקף המתיחה ולמאפיינים הספציפיים של כל מטופל ומטופלת. במהלך פרק זמן זה ייתכנו כאבים מסוימים, שטפי דם ואי נוחות כללית. כמו כן יש צורך לעבור מספר בדיקות חיוניות לפני הניתוח ולהגיע אליו אחרי מספר שעות צום.

טיפול אסתטי לפנים, לעומת זאת, ניתן לשלב בסדר היום בכל יום – פשוט מגיעים למרפאה, עוברים את הטיפול שנמשך זמן קצר מאוד (בין 10 דקות ל-45 דקות) – וחוזרים  לשגרה כמעט מלאה (פרט למספר מגבלות לא משמעותיות, ועם מינימום תופעות לוואי – בעיקר אדמומיות קלה וירידה בתחושה באזור המטופל).

כמה זמן מחזיקות מעמד התוצאות?

תוצאות הטיפולים האסתטיים מחזיקות לפרקי זמן קצרים יותר מהליכים כירורגיים, ואך טבעי שכך יהיה: הרמת פנים מחזיקה מעמד 7-10 שנים ולעתים גם 15 שנים. הזרקות בוטוקס מחזיקות מעמד כחצי שנה, והזרקת חומצה היאלרונית, חומר מילוי פופולרי להפליא אחר, משפיעה למשך עד שנה. כמובן שטיפולים ניתן לעבור שוב ושוב כעבור פרק זמן והוא מאפשר להמשיך ליהנות ממראה צעיר וחיוני יותר.

אילו ניתוחים מתבצעים בפנים?

כשבוחרים באופציה הכירורגית ישנו מבחר אפשרויות של ניתוחי פנים: ניתוח הרמת פנים (שנקרא גם מתיחת פנים, וניתן כאמור לבחור בין מתיחה חלקית למלאה), ניתוח אף, הרמת גבות, הרמת עפעפיים ומתיחת צוואר. את מתיחת הצוואר נהוג בדרך כלל לשלב במתיחה כוללת של הפנים, אבל מאחר שאיבר זה נוטה להתבגר מהר יותר מאזורים אחרים בפנים, ובנוסף בגלל המאפיינים הייחודיים שלו טיפולים אסתטיים כמעט ולא משפיעים עליו, ניתן לעבור גם מתיחת צוואר בפני עצמה – ההליך כולל הידוק שרירים, הסרת רקמות עור עודפות ובמידת הצורך גם שאיבת שומן (מהאזור שמתחת לסנטר.

כשהבעיה ממנה סובל המטופל היא צניחת אחד מהעפעפיים או כולם, הפתרון הוא גם כן ניתוח – ניתוח להרמת עפעפיים תחתונים מסלק את השקיות שמתחת לעיניים, ואילו ניתוח להרמת עפעפיים עליונים נועד לשפר את המראה של החלק העליון בפנים ובנוסף הוא משפר גם את שדה הראייה. ניתן לשלב בין הרמת עפעפיים עליונים לתחתונים, ועוד ניתוח שמתבצע במקרים רבים ביחד עם הרמת העפעפיים העליונים הוא הרמת גבות, שמספק מענה לצניחת קו השיער שמגן על העין.

הזרקת חומרי מילוי

טיפולים אסתטיים בפנים מבוססים על הזרקת חומרי מילוי. החומרים העיקריים הם חומצה היאלרונית ובוטוקס, ועוד אופציות הן קולגן וסיליקון.

אף

כשהמטרה היא הענקת מראה אסתטי יותר לאף, תיבחר לרוב האופציה של הניתוח. ההליך הכירורגי מאפשר ליצור שינויים של ממש במבנה הקיים – להקטין, להגדיל, לעצב מחדש את הקצה, להרחיב או להצר את הנחיריים, ליצור זוויות חדשות בין השפה העליונה לבין האף, ועוד. אופציה אחרת היא עיצוב אף באמצעות חומרי מילוי, ובפרט חומצה היאלרונית, ובדרך זו ניתן ליישר גבנונים ולהגדיר מחדש את הקצה של האיבר שנמצא בדיוק באמצע הפנים ועל כן משפיע במידה בלתי מבוטלת על המראה הכללי שלהם.

עוד על ניתוח מתיחת פנים וטיפולים אסתטים תוכלו לקרוא בקישור הבא:

 ד"ר זרצקי מומחה ברפואה פלסטית ואסטתית

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...