Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נעים להכיר: כירופרקטיקה

נעים להכיר: כירופרקטיקה
צילום יחצ

הטיפול הטבעי שמתאים לכולם מינקות ועד גיל הזהב שיכול להעלים או להפחית כאבי גב, מיגרנות, כאבי מפרקים, נוזלים באוזניים ועוד

באדיבות ד"ר ליאור סילורה רכז תחום הכירופרקטיקה בכללית רפואה משלימה

נעים להכיר: כירופרקטיקה
צילום יחצ

"חפש בעמוד השדרה ומצא בו את השורש לכל המחלות" כתב היפוקרטס, אבי הרפואה המערבית. למערכת העצבים המרכזית המושרשת בעמוד השדרה, ישנה השפעה רבה על גוף האדם כולו, על מכלול מערכות ותפקודי הגוף השונים. אורח החיים המודרני הביא עמו הרגלי יציבה בעייתיים, שימוש בניידים שגורמים לאנשים להרכין ראש זמן רב, ישיבה ממושכת בעבודה או מול המסכים בשעות הפנאי, כל אלו גורמים לעומס ומתח שרירי מצטבר שלאורך השנים, מצמצם את תנועת החוליות ובעקבות זאת מתחילות להופיע הבעיות באזור עמוד השדרה…

תפקוד לא תקין של השרירים מסביב לעמוד השדרה, נוקשות באזור החוליות וחוסר איזון ביניהן, משפיעים הן על טווח התנועה והיציבה של הגוף והן על מערכת העצבים ויכולים להוביל למגוון בעיות ביניהם: כאבי ראש, כאבי גב, כאבי מפרקים, אגירת נוזלים באוזניים ועוד. על מנת להשיב את המצב למיטבי, הכירופרקטור נכנס לתמונה… מעניין לציין כי בארה"ב המקצוע השלישי בגודלו בתחום הרפואה הוא הכירופרקט כך שמעבר לים כבר הבינו את הפוטנציאל של הטיפול.

מה זה כירופרקטיקה?

כירופרקטיקה זו שיטה רפואית העוסקת בטיפול בבעיות מכניות של עמוד השדרה ושל מערכת השריר-שלד בכדי להשפיע לטובה על הבריאות הכללית. הטיפול מתאים לכולם, לתינוקות, לנשים בהיריון, לאנשים מבוגרים.

איך בדיוק מתנהל הטיפול הכירופרקטי?

ראשית מתבצע אבחון של ההפרעות בחוליות עמוד השדרה באמצעים הרפואיים המקובלים: בדיקת היסטוריה רפואית מקיפה, בדיקה גופנית, בדיקה כירופרקטית ליציבה, יחס ותפקוד החוליות. לעתים יש צורך בצילומי רנטגן / C.T אך כל מקרה לגופו.

לאחר האבחון ואיתור מקור הבעיה מתבצע הטיפול הדרוש לתיקון סטיות קלות ביחס שבין החוליות ושיפור תפקודן הביומכני. מדובר בפעולה ידנית עדינה ומהירה הנקראת "מניפולציה", בה מזיז הכירופרקטור באופן מכני את החוליה הבעייתית, כדי להסיר ממנה את הלחץ ולהשיב אותה לטווח תנועות מלא. במהלך הטיפול נעזרים במיטה מיוחדת חשמלית, שעולה ויורדת, ומטרתה לפתוח את המרווחים בין החוליות.

הטיפול אינו כואב אך לעתים מלווה בתחושת אי נוחות קלה. כמו כן, הכירופרקטור נעזר בעיסוי ובהנעת החוליות ומביא להקלה בלחצים ובכאבים. בסיום הטיפול, המטופל מקבל בהתאמה אישית תרגילים קלים לביצוע בבית על מנת לייצר המשכיות לטיפול.

מהו אורך הטיפול וכמה טיפולים יש לעבור על מנת לחוש הקלה?

כל מפגש אורך בין 7-15 דקות, תלוי בצורכי המטופל. בשבועיים הראשונים לרוב כ-1-2 פעמים בשבוע, ואח"כ התדירות יורדת בהדרגה עד לרמה של טיפול תחזוקתי / מניעתי פעם בחודש בממוצע, כמובן שמשתנה מאדם לאדם. היופי בטיפול הכירופרקטי, שמלבד תחושת ההקלה בבעיות הקשורות לעמוד השדרה, יחוש המטופל כללית טובה ובריאה יותר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
הסיוע המשפטי ששומר על שלמות המשפחה שלכם
פירוק תא משפחתי יכול להיגרם בגלל סיבות רבות במהלך החיים...