Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קיבלת כתב אישום פלילי? דע מה עליך לעשות!

קיבלת כתב אישום פלילי? דע מה עליך לעשות!
צילום Pixabay

עולם הפלילים נראה לנו תמיד רחוק ובלתי נגיש וכמובן שרובינו לא נרצה להתערב בו או להתקרב אל אנשים אשר זהו חלק משגרת יומם. בדרך כלל ניתקל בגורמים פליליים רק דרך מסך הטלוויזיה, רשת האינטרנט או מהדורת החדשות היומית שכן חלק גדול מהאנשים הולך בדך הישר ולא סוטה ממנה. מאידך כל אדם עלול להיקלע למצב שבו מוגש נגדו כתב אישום פלילי שיסכן את החופש שלו ויגרור הוצאות כספיות גבוהות לעורכי דין שידרשו לסוגיה.

קיבלת כתב אישום פלילי? דע מה עליך לעשות!
צילום Pixabay

מה עושים כשמקבלים כתב אישום פלילי

פניה אל עורך דין פלילי באזור תל אביב היא הצעד הראשון שיש לעשות במידה ואתם מואשמים בעבירה פלילית קלה כחמורה. אין להמעיט בחומרת העניין שכן גם אם העבירה שבה מאשימים אתכם נחשבת לפעוטה, עדיין הדרך להסתבך פתוחה וכל שגיאה עלולה לסבך אתכם עוד יותר:

  • עורך דין פלילי מומחה יכיר את החוק על בוריה ובנוסף יכיר גם תקדימים שונים שהם למעשה אחת הדרכים היותר מוכרות להפחתה בעונש או זיכוי מלא.
  • אם מדובר על עורך דין אשר שרת בעבר בשורות הפרקליטות ועבר צד, הוא בוודאי יהיה יעיל יותר בעבודתו שכן יש לו היכרות מעמיקה עם הצד של התביעה והוא יצפה את המהלכים בצורה טובה יותר.
  • הליכים משפטיים עשויים לקחת זמן רב והסכנה בשלבים הראשונים היא של מעצר עד תום ההליכים. עורך דין מנוסה יביא לשחרור על תנאי או ללא תנאים מגבילים, ובמקרה בגרוע יהיה מדובר על מעצר בית מלא שבכל מקרה מאפשר תנאים נוחים יותר מאשר תאי המעצר באבו כביר.

תיק נפתח תיק נסגר

כאשר אדם מוזמן לחקירה בתחנת המשטרה תמיד עומדת לו הזכות להתייעץ עם עורך דין בטרם ידבר עם החוקרים. מומלץ שלא לוותר על זכות זו ולשכור עורך דין פלילי שיגיע לתחנת המשטרה בכל שעה ויספק לכם טיפים בעלי חשיבות גבוהה מאוד שעשויים אפילו להציל אתכם ממאסר. עורכי דין לא מנוסים עלולים לגרום ליותר נזק מאשר תועלת ולא כדאי להתפשר על בעל ממקצוע שלא שייך לתחום.

לאחר הגשת כתב האישום

לאחר הגשת כתב אישום על ידי הפרקליטות יתכן שתמצאו את עצמכם על תקן של אסירים בבית מעצר כל שהוא, או בתחנת המשטרה. עורך הדין רשאי להגיע ולדבר אתכם בכל יום ובכל שעה ומומלץ לנצל את הזכות הזו גם על מנת להבין מה מצב התיק, וגם בתור ריענון ועידוד שחשובים מאוד בנסיבות הללו.

בתא המעצר

רבים חוששים מהרגע שבו הם ימצאו את עצמם בתא עם אנשים נוספים, ולא ממש יודעים למה לצפות. אכן, מדובר על מצב לא פשוט שמצריך סבלנות רבה, התנאים הם בדרך כלל לא ממש נוחים וגם החברה עשויה להיות לא נעימה. חשוב להשתדל שלא לדבר על הסיבה שבגללה אתם שם, שכן לעיתים המשטרה נוקטת בתרגילי חקירה שונים ביניהם הכנסת מדובב לתא המעצר שינסה להפליל אתכם.

עורך הדין אמון על ניהול התיק שלכם מול הפרקליטות וכדאי לבחור בזה שמחזיק בניסיון רב, הצלחות מול שופטים וכמובן ידע בתחום. עורכי דין וותיקים יהיו גם בעלי קשרים עם גורמים שונים במערכת המשפט ועובדה זו עשויה לסייע לכם בכל הנוגע להחלטות השונות. לסיכום, הגשת כתב אישום עשוי להיגמר בצורות שונות אך רק פניה אל גורם מוסמך שמכיר את החומר תסייע לכם להתמודד עם המצב שנקלעתם אליו.

פנו עוד היום אל עורך דין פלילי בתל אביב ותנו לו לעשות את העבודה ולספק לכם את ההגנה הטובה ביותר שניתנת.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...