Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נפגעתם בעבודה? תתבעו!

נפגעתם בעבודה? תתבעו!
קרדיט pixabay

נפצעתם או נפלתם במהלך העבודה? בדרך אליה או ממנה? דעו כי מדובר בתאונת עבודה. תאונות עבודה הן דבר שכיח בישראל, והן מתרחשות באופן יומיומי. תאונות עבודה הן דבר נפוץ העלול לקרות לכל אחד ובכל זמן. על פי החוק פגיעה בעבודה, היא גם מחלת מקצוע שעליה נפרט בהמשך. ראשית חשוב להבין ולדעת כי תאונת העבודה לא חייבת להתרחש במקום העבודה עצמו. היא יכולה להיות בדרך למקום העבודה, בחזרה ממנו, גם אם מדובר בתאונת דרכים, או מחלה המתרחשת בעקבות תנאי העבודה. רבים מהאנשים המוגדרים כנפגעי עבודה, לא יודעים מהן הזכויות המגיעות להם כנפגעים, ובמרבית מהמקרים הם מנסים להמשיך בחייהם כרגיל ולא דורשים הטבות, פיצויים וטיפולים המגיעים להם כחוק, מהמוסדות השונים כביטוח לאומי ומהמעסיק. ישנם סוגים רבים של תאונות עבודה ולכל אחד מהם יש מאפיין אחר, כאשר האחריות של המעסיק לגביו שונה לגמרי בהתאם לנסיבות. במאמר זה ננסה לעשות לכם סדר בכל הנוגע לזכויות נפגעים בתאונות עבודה, וכיצד תוכלו לממש את זכויותיכם בדרך היעילה ביותר. דרעי משרד עורך דין, בניהולה של אושרת דרעי עורכת דין, מטפל בכל נושא תביעות תאונות עבודה. 

נפגעתם בעבודה? תתבעו!
קרדיט pixabay

מדוע מתרחשות תאונות עבודה?

תאונות עבודה מתרחשות ממגוון רחב של סיבות. לעיתים בשל חוסר תשומת לב של העובד, מפגעים הנמצאים במקום העבודה, חוסר ידע של נהלי הבטיחות, תאונות שונות המתרחשות במרחב הציבורי או הפרטי בדרך ואל מקום העבודה, ולעיתים גם כתוצאה של רשלנות המעסיק. ישנה חשיבות רבה למקור התאונה וכיצד היא ארעה, זאת לטובת מכלול התביעה שתוגש בגינה. רבים אינם יודעים, אך כתאונת עבודה נחשבת גם תקיפה, בין אם היא נעשתה בזמן העבודה, או עקב העבודה, כשבקטגוריה זו ניתן לכלול גם תקיפה מינית אם כתוצאה ממנה נגרם נזק נפשי או גופני ויש צורך בקבלת טיפול רפואי. בכל תביעה של תאונת עבודה, יש למצוא את הקשר הנסיבתי בין התאונה למקום העבודה, וזהו תפקידו של עורך דין תאונות עבודה מנוסה ומיומן, שידע לדאוג לך לזכויות המגיעות לך מבלי שתצטרך לבזבז זמן מיותר והתרוצצויות. 

מה עלי לעשות באם נפגעתי בתאונת עבודה?

באם נפגעתם בעבודה, עליכם לבצע מספר דברים חשובים, שיסייעו להצלחת התביעה שלכם מול העסיק ומול המוסדות השונים. ראשית יש לבצע תיעוד של נסיבות המקרה, בין אם מדובר בתמונות שונות שעליכם לצלם ובין אם תיעוד כתוב. בדקו האם היו עדים במקום, ורשמו את שמותיהם ופרטיהם הנוספים כמספר טלפון, על מנת שתוכלו להיעזר בעדותם בעת הצורך. באם אינכם יכולים בשל מצבכם הגופני לבצע זאת, מצאו מישהו קרוב שעליו תוכלו לסמוך שיעשה זאת עבורכם. בכל מקרה של פגיעה, גם אם אינה נראית לעין, עליכם לגשת לקבל טיפול רפואי מידית, בין אם מדובר בפניה לרופא המשפחה שלכם או לבית החולים לחדר המיון. בזמן הבדיקה יש לדאוג לומר לרופא כי מדובר בתאונת עבודה, חשוב שהדבר יהיה מתועד במסמכים הרפואיים. הטיפול הרפואי ותיעודו חשובים מאוד מאחר ולעיתים ישנם מצבים בהם תתקלו בכאבים שיופיעו זמן מה לאחר הפגיעה, לכן אסור להקל ראש בעניין. בנוסף בזמן בדיקת תביעתכם אחד מהדברים שיבדקו זה מתי פניתם לבדיקה רפואית. בטיפול הראשוני בקשו לקבל תעודה ראשונית לנפגע בעבודה. את כל אישורי המחלה האחרים תשמרו, כך גם תרופות שתצטרכו, קבלות של מוניות באם תזדקקו לשירותיהם ועוד ניירת הנוגעת לכל זאת. את המעסיק שלכם עליכם לידע ולהחתים אותו על טופס דיווח על פגיעה בעבודה המוכר גם כטופס ב.ל 250. עורך דין לתאונות עבודה, יפנה אתכם בחלק מהמקרים, להתייעצות עם רופאים מומחים, על מנת לקבל חוות דעת נוספות שישמשו אתכם בזמן התביעה. כמו כן, באם הפגיעה קרתה כתוצאה מתאונת דרכים, עליכם לדווח זאת למשטרה, ובסיום הדיווח דאגו שבטופס שתקבלו יהיה כתוב כי התאונה קשורה לעבודה. 

פניה לעו"ד מומחה

חשוב להבין כי בכל נושא של תאונת עבודה, מומלץ לפנות באופן מידי אל עורך דין לתאונות עבודה, זאת על מנת שתקבלו יעוץ מקיף לגבי כל ההתנהלות שלכם. יש לא מעט נפגעים, המעדיפים להגיש תביעה לבד מסיבות שונות, דבר המתברר בטווח העתידי כטעות גדולה מאוד. לעורך דין העוסק בתחום, יש את כל הידע והניסיון על מנת להתנהל מול הגורמים השונים ביניהם גם המוסד לביטוח לאומי, זאת על מנת שתוכלו לזכות בכל המגיע לכם. כאמור במסגרת תאונות עבודה נכללת גם מחלת מקצוע, שהיא מחלה שהנפגע חלה בה בשל העבודה שלו, ובביטוח הלאומי יש רשימה מיוחדת למחלות אלו. בעיקר מדובר על אירועי לב, סרטן, מחלות עיניים, גב, ידיים עור ועוד. מחלת מקצוע נחשבת לכזו אם היא נגרמה לו באופן ישיר בשל תנאי העבודה. את התביעה מגישים לביטוח הלאומי ובמקרה של נכות שנגרמה כתוצאה מהפגיעה, ניתן להגיש תביעת נכות. בהמשך תוזמנו לוועדה רפואית, שבסיומה יינתנו לכם אחוזי נכות. על תביעה שלא אושרה ניתן כמובן לערער וישנה אפשרות להחמרה באחוזי הנכות. מחלות מסוג זה מתרחשות בתהליך ממושך, בשל חשיפת העובד לתנאי עבודה מזיקים. יש לדעת כי לא כל מחלה תיחשב כמחלת מקצוע. עורך הדין יצטרך להוכיח את הקשר הישיר בין המחלה לעיסוק. כמובן שהדרך הנכונה והמומלצת היא לתבוע רק על ידי עורך דין תאונות עבודה, מיומן ומנוסה. דרעי משרד עורך דין, הוא המשרד המתאים והמומחה ביותר לתביעות מסוג זה. בעלת המשרד, עורכת הדין אושרת דרעי, היא בעלת 20 שנות ניסיון ובעברה שימשה גם עו"ד של הביטוח הלאומי ולכן היא מומחית בכל תחום תאונות העבודה. המשרד מטפל בנוסף בנזקי גוף, ותאונות דרכים. פנו אליה לפגישת ייעוץ חינם.

דרעי משרד עורך דין ונוטריון –  03-5185190

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...