Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נשיא המדינה אירח את זוכי פרס הרשות הממחזרת

נשיא המדינה אירח את זוכי פרס הרשות הממחזרת
הנשיא ראובן ריבלין ביום המיחזור צילום: חיים צח / לע"מ Photos By : Haim Zach / GPO

נשיא המדינה: "משבר האקלים הוא משבר אמיתי וכולנו צריכים להירתם למאבק בו. עלינו לעשות כל שביכולתנו למען הסביבה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח גם השנה את זוכי פרס הרשות הממחזרת היום, יום שני, כ"א בכסלו, 7 בדצמבר, לרגל יום המחזור. במפגש השתתפו השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל, ראש תאגיד המחזור "תמיר" רני איידלר וראשי הרשויות הזוכות במדד המחזור לשנת 2020: גבעתיים, אריאל, יסוד המעלה ועמק חפר. שתי רשויות נוספות זכו בציון לשבח על השיפור המשמעותי ביותר: הוד השרון ומועצה אזורית בני שמעון.

 

בנוסף השנה, החליטו בתאגיד תמיר להעניק אות מיוחד גם למפעלים וחברות שהשיגו תוצאות גבוהות בנתוני המחזור ובפעילותיהן לטובת קידום נושא מחזור האריזות: "צמח תערובות" על שיפור משמעותי בנתוני המחזור ו"פריגת" על מחזור מיטבי לאורך השנים.

קרדיט צילום: חיים צח / לע"מ

עם תום הענקת הפרסים אמר הנשיא לזוכים: "השכלתם להביט למרחוק, ואתם פועלים לא רק למען איכות החיים של תושבי הרשויות שלכם, אלא גם למען העתיד של ילדינו. משבר האקלים הוא משבר אמיתי. וכולנו, ברמה הבינלאומית, הלאומית והפרטית, צריכים להירתם למאבק בו. ההתמודדות עם הקורונה לקחה אותנו צעד קדימה וצעד אחורה. מצד אחד, הוצאנו פחות על דלק ועל תעופה, ומצד שני, חזרו לחיינו מסכות, כפפות, וכלים חד פעמיים. עלינו לעשות כל שביכולתנו למען הסביבה. הפרדת פסולת, מחזור וצמצום של צריכה מיותרת, הם חלק בלתי נפרד משינויי ההרגלים שאנו נדרשים בהם," הוסיף. בתום דבריו הודה הנשיא לתאגיד מיחזור האריזות בישראל "תמיר" על היוזמה המבורכת של יום המחזור הארצי.

 

מנכ"ל תאגיד תמיר, רני איידלר אמר במפגש: "אני מודה לכבוד נשיא המדינה מר ראובן ריבלין שאירח אותנו בביתו לטקס הענקת אותות ועל תרומתו הרבה בקידום החשיבות של נושא המחזור ואיכות הסביבה במדינת ישראל ולשרה על נוכחותה והענקת הפרס למצטיינים. כמו כן אני מודה לרשויות ולחברות הזוכות ומעריך מאוד את שיתוף הפעולה שלהן, לרשויות המקומיות יש השפעה גדולה על שיתוף הפעולה של  התושבים וגם על האמון שלהם בדרך. והכי חשובים התושבים שמגלים אחריות  ומעורבות ומפרידים אריזות למחזור, ובכך מונעים את הטמנתן באדמה ואת הפגיעה בסביבה."

 

מדברי השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "כשנכנסתי לתפקידי כשרה להגנת הסביבה, קבעתי יעד הטמנה של 20% עד שנת 2030. השאיפה היא שבעתיד הלא רחוק, נצטרף לשורה ארוכה של מדינות מתקדמות שאינן מטמינות פסולת כלל. לאחרונה החלטתי, 20 שנה לאחר שנחקק לראשונה חוק הפיקדון, להחיל את החוק על בקבוקי משקה גדולים. אנו רואים את הבקבוקים הגדולים מזהמים את שמורות הטבע, הנחלים והמרחבים הפתוחים – אבל החל ב-1 בדצמבר 2021 המצב ישתנה. מדובר בהחלטה היסטורית, שהיא טובה לסביבה, לציבור ולכלכלה. בכוחותינו לייצור תרבות מיחזור חדשה בישראל, תרבות של אחריות סביבתית, הפחתה במקור ופתרונות מתקדמים – למען ארצנו, הבריאות שלנו, ואיכות החיים של כולנו."

הנשיא ראובן ריבלין ביום המיחזור
צילום: חיים צח / לע"מ
Photos By : Haim Zach / GPO

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו אמר במפגש: "זו השנה השניה ברציפות שהעיר אריאל זוכה במקום הראשון כשיאנית המחזור בקטגורית הרשויות הקטנות. הפרס התקבל מאחר והתושבים מבינים ומכירים בחשיבות תהליך המיחזור על חיינו ועל כך אני גאה בתושבי העיר אריאל ובעובדי אגף שפ״ע. חינוך למיחזור, פריסה של האמצעים לצד פעילות הסברתית והקפדת התושבים בכל הגילאים, מאפשרת לכולנו איכות חיים טובה יותר. אריאל בירת השומרון אוהבת לשבור שיאים ואשמח להגיע לבית הנשיא בכל שנה."

 

ראשת מועצה אזורית עמק חפר, גלית שאול אמרה: "זו גאווה אדירה עבורנו בעמק חפר להיות, שלוש פעמים ברציפות, המועצה האזורית הממחזרת ביותר בארץ. המועצה שלנו ירוקה בזכות העבודה האינטנסיבית והמתמידה של א.נשי המחזור ואיכות הסביבה במועצה, וכמובן והחשוב מכל  – האכפתיות והעשייה של התושבות והתושבים הנפלאים שלנו. אנו חדורי שליחות להמשיך להנחיל את הערכים הסביבתיים, המודעות והחשיבות של שמירת הסביבה וערכי הקיימות לכלל הקהילה ולדורות הבאים. אנו פועלים ברחבי המועצה, במוסדות החינוך, בקהילה וביישובים לקידום מדיניות כוללת של קיימות ומודעות לסביבה. נמשיך לעשות ולפעול למען הסביבה, למען עצמנו ולמען הדורות הבאים."

קרדיט צילום: חיים צח / לע"מ

בדבריו אמר רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "זו השנה השניה ברציפות בה אנו זוכים במקום הראשון בארץ במחזור, וזה מרגש אותנו מאוד, בפרט כשההישג הזה הוא נטו של תושבי העיר שלנו, שמאמינים במחזור ושמירה על איכות הסביבה. כעיר מרכזית ומשמעותית בגוש דן, המתמודדת עם אתגרי צפיפות יוצאי דופן, אנו מאמינים בקיימות כאג'נדה ופועלים רבות לחינוך הדור הצעיר להרגלי צרכנות וקיימות ראויים, במטרה לאפשר לכולנו להמשיך ולחיות בסביבה נעימה ובאיכות חיים גבוהה. בהזדמנות זו אני מודה לתאגיד המחזור תמיר, הפועל ללא לאות ומעודד את הרשויות המקומיות למחזר ולשמור על כדור הארץ נקי, מאפשר וטוב יותר וכמובן לעובדי אגף שפ״ע בעירייה שאמונים על הטיפול היומיומי בנושא. תודה גדולה לכבוד הנשיא על שאפשר את המעמד החשוב, המכובד והמרגש הזה בביתו."

 

ראש המועצה המקומית יסוד המעלה, אילן אור הודה לתושבי יסוד המעלה, על שיתוף הפעולה ואמונתם בהצלחת הפרויקט ואמר: "אני מודה לתאגיד תמיר ולמשרד לאיכות הסביבה על היוזמה המבורכת והחשובה. לפרויקט ערכים חינוכיים ומבורכים, בנוסף לחיסכון תקציבי משמעותי המאפשר הפנית תקציבים לנושאי חינוך במועצה המקומית יסוד המעלה. אני מודה לנשיא המדינה על האירוח והתמיכה בנושא הערכי והחשוב הזה, המאפשר איכות סביבה ואיכות חיים טובים יותר למעננו ולמען הדורות הבאים."

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...