Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סגן השר במשרד רה"מ ד"ר מייקל אורן הגיע לביקור בגבעתיים ו"בבית קובי" הבית לחיילים בודדים

סגן השר במשרד רה"מ  ד"ר מייקל אורן הגיע לביקור בגבעתיים ו"בבית קובי" הבית לחיילים בודדים

סגן השר במשרד רה"מ הד"ר מייקל אורן, מי שהיה חייל בודד בעצמו ואב לחיילים בודדים, הגיע בשבוע שעבר לביקור התרשמות בגבעתיים שנערך בבית קובי בגבעתיים ונפגש עם  יו"ר עמותת בית קובי ואמו של קובי ז"ל אביבה איכלבום ועם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. במהלך הביקור נפגש סגן השר גם עם החיילים המתגוררים בבית ושמע מהם על כלל הסיוע והמעטפת שהם מקבלים מהעמותה מעבר למגורים והעזרה השוטפת לאורך כל השירות וגם לאחריו.

בביקורו סיפר מייקל אורן על חוויותיו כחייל בודד, על הקשיים והאתגרים בהם נתקל ועל פעילותו הרבה למען חיילים בודדים הכוללת את הקמת השדולה למענם. במהלך הפגישה פגש אורן חיילים בודדים מברזיל, צ'ילה וצרפת המתגוררים ב"בית קובי" וכן שוחח עם מדריכים שסיפרו על הסדנאות המיוחדות המועברות למפקדים בצה"ל המבוססות על דרכו הערכית של קובי ז"ל.

עמותת בית קובי הוקמה לכבודו ולזכרו של סמ"ר קובי איכלבום שנפל בתאריך 10.3.2002, בעת פעילות מבצעית בנצרים. קובי היה לוחם ומפקד מצטיין בחטיבת גבעתי, אשר האיר את חייו באהבת המשפחה והארץ. מספר חודשים לאחר נפילתו, הוקמה עמותת בית קובי על ידי אמו אביבה ומשפחתה. הבחירה בפעילות הייתה מתוך דבריו של קובי וכצוואה בלתי כתובה "זו לא חוכמה לצאת חייל טוב מבית כמו שלי, החכמה היא לקחת מישהו שקשה לו ולהרים אותו". בדברים אלה כיוון קובי בעיקר לחיילים הבודדים המשרתים בצה"ל

העמותה הינה ארגון חברתי מוביל וייחודי בעשייתו. לשם כך, העמותה מייסדת ומקדמת פעילות ענפה במספר מישורים, ערכיים וחומריים, לחיזוק ושיפור רוחם של חיילי צה"ל ושל החברה הישראלית כולה. ועושה  זאת באמצעות טיפוח הערכים אשר היו נר לרגליו של קובי: בית ומשפחה, חברות, אהבת הארץ ורוח צה"ל שאהב והעריך.

אביבה איכלבום, אמו של קובי איכלבויים ז"ל ומקימת בית קובי.  סיפרה על הבית אותו הקימה, שבכל אחת מהדירות 3 חיילים שמתגוררים בדירה מכבדת ומאובזרת ולכל חייל מוצמדת משפחה מלווה מהעיר במסגרת השותפות, הסיוע והתמיכה שהיא מקבלת מהעירייה. עוד סיפרה אביבה כי לכל חייל שהשתחרר, בית קובי מממנת שכר דירה למשך חצי שנה וממשיכה ללוות אותו עד שהוא מסתגל לחיים באזרחות.

סגן השר ד"ר מייקל אורן סיפר: "אני כמוכם באתי לארץ מטעמים ציוניים כדי לנטוע שורשים במדינת ישראל. עבורי, שירות צבאי היה תחנה בדרך להקמת בית במדינת ישראל – זהו חלק מהחלום הציוני. אני נדהם לראות את התנאים שעמותת קובי מעניקה לכם. הלוואי ואני הייתי מקבל תנאים כלו מלפני 40 שנים. בתור חייל בודד אני מבין את הקשיים של החיילים ולכן הקמתי את השדולה למען החיילים הבודדים. אני מודה לרן קוניק ראש העירייה על הסיוע והליווי למטרה כה חשובה ואני אבדוק כיצד אוכל לסייע ולרתום שותפים לפרויקט כה חשוב."

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ציין כי: "מעבר להיות בית קובי מקום מגורים לחיילים בודדים, זהו פרויקט ערכי, חינוכי וגם קהילתי. אנו מסייעים לאביבה ככל יכולתנו, אך השאיפה שלה היא להתקדם ולהשתפר ועל כן קיים גם הצורך לסיוע מצד המדינה לטובת גיוס כספים, גם בכדי שהמקום הייחודי יהפוך לסמל ויכתיב כיצד בתים לחיילים בודדים צריכים להתנהל. אני מודה לסגן השר על הביקור החם ובטוח כי הקשר שנרקם בינו לבין אביבה הנפלאה, יוביל לקשר ישיר בין השניים ולשיתוף פעולה."

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מהם הטיולים שנרצה איתנו מנשא בד?
טיול משפחתי הוא חוויה מגבשת והזדמנות להכיר לתינוק את העולם....
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
השפה החדשה של העיר
בשבועות האחרונים גבעתיים שדרגה את רחובותיה והתקשטה בספסלים, פחים, שלטי...
child-s-hand-old-man-s-hand-holding-cane_86638-236
טיפול בצורה נכונה
על מנת לבצע טיפול בקשישים ומבוגרים יש צורך בשירותיה של...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
לחבר בין ההיסטוריה לבין ההווה היהודי
מדינת ישראל היא נס גלוי וככל שאנחנו מתחברים יותר להיסטוריה...