Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סדנאות בנושא אוריינות דיגיטלית במסגרת חודש האזרח הוותיק

סדנאות בנושא אוריינות דיגיטלית  במסגרת חודש האזרח הוותיק
קרדיט צילום: עיריית גבעתיים

השנה לאור משבר הקורונה מתקיימות סדנאות בנושאי אוריינות דיגיטלית וכן מגוון פעילויות און ליין לאזרחים הוותיקים

כמידי חודש נובמבר מציינים ברחבי הארץ וכמובן גם בעיר גבעתיים את חודש האזרח הוותיק בו מעלים על נס את תרומתם של האזרחים הוותיקים לתקומתה של העיר והמדינה בשלל אירועים ופעילויות.

השבוע נפתחה סדנת אוריינות דיגיטלית בנושא "הסמארטפון שלי" במסגרת חודש האזרח הוותיק זאת לאחר שגם סדנת "פייסבוק" נפתחה לא מכבר. הסדנאות מתקיימות במועדונים החברתיים ולכל סדנה התקבלו פניות רבות של אזרחים ותיקים שרצו להשתתף. הסדנאות כוללות 4 מפגשים ומועברות עי עמותת מחשבה טובה. כל הסדנאות התקיימו על פי כללי התו הסגול ושמירת כל הכללים.

מגפת הקורונה, אשר מלווה אותנו מאז חודש מרץ, ומטבע הדברים פוגעת בעיקר בקבוצות הסיכון ובמבוגרים שבינינו, הצריכה חשיבה מחודשת והתאמת הפעילות של חודש האזרח הוותיק לנסיבות.

השנה, רוב הפעילויות של חודש האזרח הוותיק שהוכנו על ידי המחלקה לאזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים מתבצעות באופן דיגיטלי ומשודרות באתר העירייה או/ו בזום ובנוסף לכך מתקיימות סדנאות פרונטאליות על פי כל כללי התו הסגול.

בגבעתיים למעלה מ- 10,000 אזרחים ותיקים מתוך אוכלוסייה של כ- 60,000 תושבים כאשר מתוכם 1800 שורדי שואה מתגוררים בעיר. בעיר למעלה מ- 200 אזרחים ותיקים שעברו את גיל 95! וכן 520 תושבים ששוכנים ב- 3 בתי אבות בעיר.

כ- 700 אזרחים ותיקים מטופלים במחלקה לאזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים ועוד 500 אזרחים ותיקים פעילים ב- 8 מועדונים לאזרחים ותיקים (מועדוני בוקר, אחה"צ, שורדי שואה ודוברי רוסית).

בעיר 2 מרכזי יום לאוכלוסייה של תשושי נפש ותשושים בהם מבקרים 200 אזרחים ותיקים וכן 400 אזרחים ותיקים מהווים חלק מ- 2 הקהילות התומכות הפעילות בגבעתיים.

עיקר הפעילות במהלך החודש מתמקדת ב"אוריינות דיגיטלית" ובשלל הרצאות וסדנאות מרתקות. בין הרצאות המקוונות ניתן לציין: "ייפוי כוח מתמשך" "טיפים לצילום בסמאטפון", "כל מה שרציתם לדעת על תפעול הזום", "תקשורת בין דורית בעידן המסכים" ו"יחסים בין הורים מבוגרים וילדים מבוגרים כמסע לאורך השנים".

האירוע החרון של חודש האזרח הוותיק יהיה קבוצת מיקוד לגמלאים צעירים (60+) במהלכה ישמעו הרצונות והעמדות של התושבים על מנת שהפעילויות הבאות יותאמו לרצונות ולצרכים של אוכלוסייה זו. 

מנהלת המחלקה לאזרחים ותיקים ענת חורב ציינה כי: "חודש האזרח הוותיק מצוין השנה בדגש דיגיטלי. מגפת הקורונה יצרה מציאות חדשה בה הטכנולוגיה קבלה תפקיד חשוב ומשמעותי בשימור קשרים והפגת בדידות. התוכנית נוצרה מתוך חשיבה להנגיש את הטכנולוגיה ולצמצם פערים. כמו כן יצקנו תכנים העוסקים ביחסים במשפחה. בנוסף השנה לראשונה נקיים קבוצות מיקוד לפנסיונרים חדשים ללמידת עמדותיהם ורצונותיהם. בכל השנה המחלקה לאזרחים ותיקים מעניקה שירותי יעוץ, הכוונה וטיפול לאזרחים ותיקים".

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ציין כי: "בגבעתיים חיים גמלאים וגמלאיות מדור בוני העיר והארץ. ההשקעה העירונית באוכלוסייה הוותיקה גדלה מאד בשנים האחרונות, כאשר בין היתר אנו עורכים פעילויות רבות לאורך כל השנה. מגפת הקורונה מצריכה שינוי חשיבתי ודרך התמודדות חדשה עם האוכלוסייה הבוגרת כאשר אנו עושים כל מאמץ להיות בקשר, לפתח תכניות חדשות ולהמשיך להשקיע למרות הקשיים בקהילת וותיקי העיר בכל התחומים."

קרדיט צילום: עיריית גבעתיים
קרדיט צילום: עיריית גבעתיים
קרדיט צילום: עיריית גבעתיים
קרדיט צילום: עיריית גבעתיים
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...