Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סוניה רוזנבלום, שורדת שואה בת 98 תושבת גבעתיים, היא גיבורת היופי לשנת 2019

סוניה רוזנבלום, שורדת שואה בת 98 תושבת גבעתיים, היא גיבורת היופי לשנת 2019
עיריית גבעתיים

במסגרת ציון אירועי יום השואה  ברחבי הארץ, נערך אירוע "גיבורות היופי 2019", שהנו מיזם חברתי אישי ביוזמת אל"מ רונית לב מנכ"לית בירת הייטק הצפונית בע"מ, במסגרתו הגב' סוניה רוזנבלום זכתה ליום חוויתי שהסתיים בטקס, בו העניק לה ראש עיריית גבעתיים את סרט גיבורת היופי

גיבורת היופי לשנת 2019
עיריית גבעתיים

"גיבורות היופי" הנו אירוע א-פוליטי המתקיים מזה ארבע שנים וממומן מתרומות ובהתנדבות מלאה, שבמסגרתו מגשימים חלומות קטנים לשורדות שואה מרחבי הארץ. השנה השתתפו באירוע 36 שורדות השואה שנבחרו השנה, משפחות השורדות, שרים, חכ"ים, נציגי הערים השונות, חיילים ועוד. מגבעתיים הגיע ראש העירייה, רן קוניק, שהעניק לסוניה את הסרט.

 

המתמודדות הגיעו למקום בשעות הצהריים לסידורי יופי שכללו תחנות יופי של איפור ותסרוקות לשורדות , צילומים ולקבלת פנים מכובדת שכללה כיבוד ולאחריה החל הטקס. את האירוע הנחו –  אילנה שושן והגב' תמר ברקוביץ וכן שורדת השואה דבורה ויינשטיין.

 

הזוכה סוניה רוזנבלום  – שורדת שואה בת 98 תושבת גבעתיים נולדה ב- 15.10.2020 בכפר סקוטניקי שבפולין. בשנת 1939 , בגיל 19 בלבד, ברחה לבדה לברה"מ כדי להציל את חייה. הייתה בהרבה מקומות ברוסיה כולל סיביר. היה לה אח לוימלה – שרצה לבוא איתה אך נשאר בפולין והוא וכל משפחתה נספו.

סוניה מזכירה את ההמנון הנוראי של הנאצים שהיה: "כשהדם של היהודים זורם אז טוב לנו וכיף לנו".  ואומרת – "אנחנו שהצלחנו לשרוד- רק בודדים צעירים בעלי אומץ – זה שאנחנו נשארנו בחיים זה נס".

 

אחרי המלחמה, הגיעה סוניה לעיר זמברוב בפולין שם גילתה את כל הזוועות שקרו. היא חיפשה אחרי קרובים וחברים ושם גם פגשה את בעלה, שבהתחלה ביקש לסייע לה כי חשב שהיא ילדה בעקבות מראה הצעיר, אך לאחר מכן, הבין מה גילה והם הפכו להיות זוג שאהבה גדולה שררה ביניהם.

 

"הראש שלי עבד תמיד כדי להציל את החיים – לא הייתי לחשוב על משהו אחר חוץ מהחיים. אני לא מוותרת, תמיד אומרת מה שבא לי, תמיד דאגתי להציל את החיים שלי." מספרת סוניה ומוסיפה "אני אישה מאושרת בלב- שיש לי משפחה משלי, שאני נמצאת בארץ שלי ושיש לנו צבא משלנו שיודעים להגן על הארץ."  כשעלו לארץ סוניה ובעלה הקימו חנות רהיטים שסוניה ניהלה והיא מספרת שנעמי שמר הייתה לקוחה קבועה שלה.

 

"סוניה מאוד אוהבת לשיר ובעיקר היא אוהבת את החיים" מספרת מישל קסוטו, האחראית על שורדי השואה באגף לשירותים חברתיים בעירייה "הטקס מרגש כל שנה מחדש. המשתתפות זוכות ליום מפנק ולחוויה נפלאה והמשפחה וכולנו זוכים לאירוע מרגש במיוחד. אני מברכת על היוזמה החשובה ומקווה שעוד ועוד שורדות שואה מהעיר יזכו להשתתף בחוויה הנהדרת הזו"

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...