Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עבירות מין: כל מה שחשוב לדעת

עבירות מין: כל מה שחשוב לדעת
קרדיט - Freepik

עבירות מין הן מן העבירות החמורות ביותר שישנן. מורכבות הנושא ורגישותו מוסיפים עוד נופך לעבירה. הנושא רגיש היום במיוחד, ובצדק, מבחינה חברתית. כך, אדם החשוד בעבירות מין נשפט במובן מסוים ע"י החברה לפני שהוכחה אשמתו באופן רשמי. לכן, ליווי שלו ע"י עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות מין הוא חשוב ביותר. אחת ההוכחות לכך שההתייחסות לעבירות מין היא מחמירה יותר היא בכך שבעבירות מין מדרגת פשע, כמו גם בעבירות אלימות במשפחה בדרגת חומרה זו, אין לנאשם זכות לעבור שימוע לפני הגשת כתב אישום כמו בעבירות אחרות בדרגת פשע. חשובה מאוד התנהלות החשוד לאורך כל ההליכים שהוא עובר, במיוחד בחקירה. לכן, התייעצות עם עורך הדין כבר לפני החקירה היא קריטית.

סוגים שונים של עבירות מין

עבירות מין ,הם שם כולל לסוגים שונים של עבירות בעלות אופי שונה מעט ובדרגות חומרה שונות. העבירה הנחשבת לחמורה ביותר היא אונס, אך התייחסות מחמירה לכל סוגי עבירות המין הנחשבות הטרדה מינית עפ"י החוק למניעת הטרדה מינית כמו מעשה מגונה, סחיטה באיומים שיש לה אופי מיני, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני ועוד. הטרדה מינית ומעשים מגונים יכולים להיות היום בשתי צורות: באופן ישיר מול קורבן העבירה ובאופן וירטואלי באמצעות האינטרנט. פעולות עם אופי מיני בניגוד לרצון הקורבן שנעשות באינטרנט אינן פחות חמורות. כך גם איומים על הפצת סרטון או תמונה. כאמור, נטיית החברה וגם בית המשפט היא לשפוט לחובה את הנאשם גם ללא הוכחות מספיקות. עורך הדין מצד הנאשם אחראי להציג טיעונים המטילים ספק על התלונה או לפחות על פרטים בתוכה.

עורך דין פלילי לייצוג נפגעי עבירה

כשמדובר על עבירות מין, עורך דין פלילי מייצג ברוב המקרים את החשוד/ נאשם. עם זאת, בשנים האחרונות עורכי דין פליליים משמשים גם לייצוג נפגעי עבירה. אמנם נפגעי העבירה אינם לוקחים חלק במשפט המתקיים כנגד הנאשם כי במשפט פלילי המדינה היא התובעת, אך עדיין עפ"י חוק נפגעי עבירה לנפגע יש זכות להיות מעורב בתהליך באופנים שונים כמו הזכות לעיין בכתב האישום לפני הגשתו ולהוסיף הערות אם יש, הזכות לקבל הגנה באופן מיידי לאחר הגשת התלונה במשטרה וגם הזכות לומר דברים בוועדת שחרורים אם לאחר זמן בכלא מבצע העבירה מועמד לשחרור מוקדם. עורך הדין ייצג את הנפגעת וידאג לכך שתקבל את מלוא הזכויות המגיעות לה.

עו"ד אסף כרמונה הוא עורך דין פלילי בעל ניסיון רב הן כסנגור והן כתובע וכחוקר ביחידה לחקירות הונאה. ניסיונו הרב מאפשר לו לתת את הליווי והייצוג הטובים ביותר לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עבירות מין: כל מה שחשוב לדעת
עבירות מין הן מן העבירות החמורות ביותר שישנן. מורכבות הנושא...
החזרי מס: מדוע חשוב לבדוק את הנושא?
מי מאיתנו לא רוצה לראות בחשבון הבנק שלו זיכוי שאינו...
מציאת הפנצ'ריה האידיאלית באשקלון - בין השלווה לפקק
אשקלון - עיר של ניגודים אשקלון, העיר הציורית והשלווה שוכנת לחופי...
מה זה אומר בדיקות מעבדה שנעשות בבית?
עד לפני כמה שנים אי אפשר היה לדמיין זאת: אחות...
עדשות המגע שלא כדאי לכם לוותר עליהן
כל מי שסובל מבעיות ראייה מזה שנים יודע שמגיע רגע...
מהו סרטון תדמית ומדוע הוא חיוני לעסק שלכם?
בעולם העסקי של ימינו, התחרות על לקוחות היא עזה בכל...
עיצוב המטבח המושלם: חידושים, רעיונות והשראה
המטבח, הלב הפועם של הבית, הוא יותר מסתם מקום לבשל...
תאונות אישיות: מה נחשב לתאונה זו ואיך מקבלים פיצוי?
תאונות יכולות לקרות בכל מקום: ברחוב, בבית ובכל סיטואציה. כל...
ממ"ד שבאמת יגן עלינו ברגע האמת
למרות שלא נעים לחשוב על זה, בסופו של דבר אנחנו...
טפלו בעצמכם כי מגיע לכם
לפעמים אנחנו עוברים את חיינו בתחושה שמגיע לנו יותר אבל...