Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עברתם לגבעתיים? מזל טוב! – כך תתכוננו לפני הזמנת הדברה בגבעתיים

עברתם לגבעתיים? מזל טוב! – כך תתכוננו לפני הזמנת הדברה בגבעתיים
קרדיט - Shutterstock

כמו כל דבר בחיים גם אנשי המקצוע בכל תחומי החיים מתחלקים למספר סוגים, ניתן לראות את חלקם כמקצועיים יותר, חלקם מקצועיים פחות וחלקם אינם יודעים לבצע אפילו את העבודה הממוצעת הדרושה. הסוג של אנשי המקצוע שאינם יודעים לבצע אפילו עבודה ממוצעת אלו אותם אנשי המקצוע שאנחנו נבחר להיזהר מהם ואנחנו נעדיף שלא להשתמש בשירותיהם וזאת מכיוון שהם עלולים לסכן את החיים שלכם ואת החיים של הקרובים אליכם ביותר ואפילו את חייהם שלהם עצמם. בתחום ההדברה ישנה חשיבות מאוד גבוהה לרמת המקצועיות של המדביר שאתם מזמינים ולכן אם עברתם לגבעתיים ואתם מעוניינים לבצע הדברה בגבעתיים כך תתכוננו לפני הזמנת המדביר.

עברתם לגבעתיים? מזל טוב! - כך תתכוננו לפני הזמנת הדברה בגבעתיים
קרדיט – Shutterstock

אבל מהי הדברה בכלל ולמה אני צריך אותה? 

הדברה היא בעצם הרחקה וצמצום של מזיקים מכל מיני סוגים שונים. ההדברה נעשית על ידי שימוש ברעלים אשר מבצעים הריגה או הרחקה על אותם המזיקים שפוגעים בשגרת חיינו. שיטות ההדברה הינן רבות ומגוונות ולכל מזיק יש את השיטה הנכונה והמותאמת לשם הרחקתו לדוגמא אם אנחנו צריכים להדביר ג'וקים שיטת ההדברה תהיה שונה מהדברתם של נמלים או דבורים או זבובים וכן טרמיטים עכברים וכדומה. ישנה רשימה ארוכה מאוד של מזיקים אשר ניתן לבצע הדברה כנגדם ואין שיטה אחת להדברה של אותתם המזיקים אלא ישנן המון שיטות לשם כך. 

שיטות ההדברה כמובן משתנות עם השנים ומתפתחות וניתן למצוא כל הזמן שיטות הדברה חדשות אשר מותאמות יותר לכל מזיק ומזיק, חלקן כימיות, חלקן ירוקות אבל לכל השיטות יש יכולות לבצע הדברה בצורה מיטבית ונכונה אשר מתאימה למזיק. מזיקים שונים כמובן ניתן למצוא במקומות שונים ויש שכיחות לסוגי מזיקים בהתאם למיקום הגאוגרפי שאתם נמצאים בו, לדוגמא באזורים בעלי עצים ויערות ניתן למצוא יותר טרמיטים וכי בערים אשר בונים בהן המון מתחת לאדמה ניתן לראות עלייה של עכברים וחולדות באזורי הבניה. 

ואיך אני יודע שאני צריך לדבר עם מדביר? למה אני צריך שיגיע אליי בכלל? 

קודם כל אם אתם מכירים את המזיקים השונים הרווחתם, מכיוון שאתם תוכלו לדעת אם יש באמת לבצע שיחה למדביר או שניתן לבצע את ההרחקה לבד. נמלה אחת בבית לא אמורה להדאיג אתכם, קן שלם של נמלים לעומת זאת אמור להדאיג אתכם הרבה יותר. לעומת זאת טרמיטים במידה ומספיק וזיהיתם אחד (כנראה שלא תזהו טרמיט אחד הם תמיד מגיעים בקבוצות) ועליכם לדעת לפנות למדביר במיידי מכיוון שרק הוא ידע למדוד את גודל הנזק שביצע הטרמיט. אם יש לכם ספק? תפנו לאיש המקצוע עם סרטון או תמונה של המזיק או של הנזק שנגרם ותתארו לו את הבעיה, כמו שאינסטלטור ידע לזהות הרבה פעמים אם מדובר בסתימה סתמית או במשהו רציני יותר ככה גם המדביר ידע הרבה פעמים גם לזהות את המזיק ובמידת הצורך להביא את הכלים הדרושים כמה שיותר מהר. 

אז מה צריך לבצע לפני הזמנת הדברה? מה אתם ממליצים לבצע? 

אנחנו ממליצים קודם כל לוודא שמדובר במדביר מקצועי מספיק. חשוב להבין שמדובר כאשר מדובר בהדברת מזיקים בגבעתיים יש לפנות רק למדביר מקצועי המחזיק הן בתעודה והן ברישיון המוענק מהמשרד להגנת הסביבה. מדביר מוסמך כמו חשמלאי צריך לעבור קורס מסודר המעניק לו את הרישיון לעבוד עם כל החומרים הללו, מדובר בקורס המקנה את כל הידע המקצועי וכל הבחינות שנעשות בקורס הזה הנן בפיקוח של המשרד להגנת הסביבה, ככה שקודם כל תמיד עליכם לוודא שמדובר במדביר מוסמך ולא באדם שמתחזה לאחר כזה, אתם תמיד יכולים לבצע בדיקה על ידי בקשה של תעודת ההסמכה ומספר הרישיון. 

יש עוד פעולות מומלצות לפני הזמנת הדברה בגבעתיים? 

אנחנו ממליצים לבצע כמובן סריקה אפילו אם היא קצרה בגוגל על סוגי ההדברה הקשורים במזיק שמצאתם אצלכם בבית כדי שלא תהיו מופתעים מכל פעולה של המדביר. לכל מזיק ישנה שיטת הדברה אחרת, אם אתם מבצעים את הבדיקה הדרושה אתם לא תהיו מופתעים בפעילות של המדביר, אתם תוכלו לנהל שיח מקצועי ומבין אל מול המדביר ואם דברים ישמעו לכם לא נכונים או שאינם עולים בקנה אחד עם מה שקראתם תוכלו להתקיל ולהבין מולו אם הוא מקצועי ומבין מספיק. 

ואיך נדע שההדברה שהזמנו מקצועית מספיק? 

את מידת המקצועיות של המדביר תוכלו גם להבין מצורת הדיבור והיכולת שלו להסביר את הבעיה. הוא ייתן לכם את ההסבר המפורט ביותר בכל הקשור להדברה עצמה, יציע לכם את שיטת ההדברה הנכונה ביותר עבורכם יסביר כיצד היא שונה משיטות אחרות שאם אולי מכירים ושמעתם עליהם ולמה היא מומלצת יותר וכיצד היעילות שלה גבוהה יותר או משתלמת יותר מבחינת מחיר. הוא ידע להסביר בין החומרים השונים ויעבוד תמיד בשקיפות אל מולכם ויסביר כל צעד שיבצע וכן כמובן ייתן לכם את תחושת הביטחון האולטימטיבית ביותר. 

יש הוראות בטיחות שהוא צריך לשמור עליהן? 

ככל שהמדביר יהיה מקצועי יותר ככה הוא ישמור על הוראות הבטיחות יותר, חשוב להבין בכל תחום ישנן הוראות בטיחות שמטרתן הנה אחת וזה לשמור על החיים שלכם ועל הבריאות שלכם. כמו שלקבלן יש את הוראות הבניה שאסור לו לזוז מהן מאחר והפועלים עלולים להיפגע או בעתיד האנשים שיהיו בתוך הבניין כך גם למדביר יש חובות בטיחות שאסור לו לזוז מהן. מומלץ לקרוא על שיטת ההדברה ולהבין כיצד מבטחים את עצמכם מאחר ומדובר ברעלים אשר עלולים לפגוע בבריאותכם ובבריאות האנשים המתגוררים בבית, ואם אתם רואים שהמדביר לא משתמש באותן הוראות בטיחות אל תהססו לפנות ולבקש ממנו להיצמד אליהן או להפסיק את עבודתו במיידי בכדי שתוכלו לשמור על החיים שלכם וכמובן על הבריאות. 

לכן לפני הדברת מזיקים בגבעתיים אנחנו נמליץ לפני הזמנת המדביר קודם כל להבין בדיוק מי המזיק כיצד ניתן להדביר אותו. ג'וק אחד לא אומר שיש צורך להזמין הדברת ג'וקים בגבעתיים וחשוב לבדוק גם האם האנשים שמסביבכם סבלו מאותה התופעה של מזיקים שאתם סובלים ממנה כיום. סריקה קצרה בגוגל הן בנוגע להמלצות על המדביר והן בנוגע לסוגי ההדברות והעדפותיכם יכולה למנוע אי נעימויות עתידיות אל מל המדביר ולכן מדובר בהמלצה החמה ביותר לפני הזמנת ההדברה בגבעתיים. נכנסים לדירה חדשה? תבדקו עם השכנים ובעלי הדירה הקודמים על הריסוס האחרון שהיה והאם היה צורך בכלל באחד, אם יש מכת ג'וקים באזור המגורים או כל מזיק אחר ואם כן האם יש צורך בריסוס חוזר או שעדיין יש תוקף לאחריות. 

מילים אחרונות

חשוב להבין כי יש לבצע מספר הכנות לפני הזמנת איש המקצוע ואפילו להכין את עצמכם לתרחיש הגרוע ביותר שתצטרכו לצאת מן הבית ללילה או למספר ללילות אז תתקשרו למשפחה או חברים או אפילו תסגרו חופשה עם המשפחה שלכם בזמן הזה ותתנו למדביר לבצע את עבודתו. תקראו קצת לפני על הדברה, תבינו את מה שהמדביר הולך לבצע ואל תתביישו לשאול שאלות על כל דבר שאתם לא מבינים, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לקסם הדברות בכל שאלה שיש לכם ואנחנו מבטיחים לעבוד בשקיפות ומקצועיות מלאה אל מולכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...