Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עושים הסכם ממון? 5 דברים שצריך לדעת

עושים הסכם ממון? 5 דברים שצריך לדעת
צילום pixabay

כל זוג המתכנן להיכנס בברית הנישואים חשוב שישקול עריכת הסכם ממון, זאת משום שהאהבה אמנם פורחת בתקופה שלפני הנישואים אולם התנהלות אחראית אינה מאפשרת התעלמות מן הסטטיסטיקה המראה כי בישראל כל זוג נשוי שלישי יבחר, במועד כזה או אחר, להיפרד ולהתגרש.

צילום pixabay

הסכם ממון מבטיח שבמקרה של פרידה עניין חלוקת הרכוש לא יהווה מכשול בדרך לחתימה על הסכם גירושין טוב והוגן, זאת משום שברור וידוע שהחלוקה תבוצע בהתאם להוראות ההסכם. להסכם ממון שנערך באופן מקצועי על ידי עורך דין לענייני משפחה יש ערך רב גם אם לעולם לא יעשה בו שימוש בפועל. עצם העובדה שבני הזוג יודעים מה יעלה בגורל רכושם אם יבחרו להיפרד מפחית מן המתח ומאפשר מתן לכל הזדמנות לשיקום היחסים בתקופות של משבר. אספנו עבורכם 5 נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון בבואנו לערוך הסכם ממון.

  1. הנחת היסודות לעריכת ההסכם

    הסכם ממון טוב חייב להיערך על קרקע מוצקה. חשוב להתכונן לעריכת ההסכם, להבין מה יעלה בגורל רכושנו אם לא נערוך הסכם (הוא יחולק בהתאם להוראות חוק יחסי ממון), ובאיזה אופן חלוקה כזו שונה מזו שאנו מעוניינים בה. חשוב מאוד שכל אחד מבני הזוג יפרט את כל הנכסים שברשותו (גילוי מלא ונאות) כך שניתן יהיה להתייחס אליהם בהסכם.

  2. תכנון ההסכם ועריכתו 

    לאחר שהנחתם יסודות ניתן לעבור לשלב הבא, עריכת ההסכם. בשלב זה יכול שיידרש ניהול מו"מ בין בני הזוג כדי להגיע לעמק השווה. חשוב מאוד שאף אחד מבני הזוג לא ירגיש שהופעל עליו לחץ בלתי הוגן לחתום על ההסכם. רק הסכם ששני בני הזוג שלמים עימו ישיג את מטרותיו. לאחר שאופן החלוקה ברור לשני הצדדים, ושניהם מסכימים שההסכם ראוי והוגן, יש לערוך את ההסכם כך שאם יופעל אכן יביא לחלוקה כזו. עורך דין לענייני משפחה שלו ניסיון מוכח בעריכת הסכמי ממון יוכל לנסח עבורכם את ההסכם כך שלא יוותרו אי בהירויות.

  3. אישור ההסכם

    חשוב מאוד לדעת שהסכם ממון שנערך לאחר הנישואים יהיה תקף רק בתנאי שהובא לאישור בית משפט לענייני משפחה, או בית הדין הרבני, וקיבל תוקף של פסק דין. הסכם ממון שנערך טרם הנישואים ניתן לאשר גם אצל נוטריון.

  4. הכנסת שינויים בהסכם ממון

    לעיתים חלים שינויים המצדיקים הכנסת שינויים בהסכם הממון. חשוב מאוד לדעת שאין תוקף לשינויים כאלה אלא אם הובאו לאישור בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. יש לפנות לעורך דין כדי להבטיח שהשינויים יערכו באופן מקצועי ויקבלו את האישור הנדרש.

  5. יש לקחת בחשבון את הילדים

    בדרך כלל במועד בו נערך הסכם ממון שבו אין לבני הזוג ילדים, חשוב מאוד לקחת בחשבון שבמקרה של גירושין והפעלת ההסכם קיים סיכוי טוב שיהיו ילדים משותפים ולכן יש לכלול בהסכם הממון התייחסות למזונות הילדים, נכסים שמעוניינים שיפלו בסופו של דבר בחלקם של הילדים וכד'.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...