Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית גבעתיים התגייסה לעזרת פליטים בסכנת חיים

עיריית גבעתיים התגייסה לעזרת פליטים בסכנת חיים

לפני כשבוע שוכנו כחמישים פליטים אריתראים במבנה המכונה "המכתש הקטן" באצטדיון המכתב. המבנה, אשר נמצא בבעלות ההסתדרות במרחב בני ברק-רמת גן, הושכר לקבוצת אמנים במקום לפעילות אומנותית ובמקורו לא מיועד ללינת אנשים.

עם הודע המצאות הפליטים במקום, התגייסה העירייה לעזרתם ורכשה מיד עשרות חבילות ממתקים אשר חולקו לפליטים. במקביל לכך רכשה העירייה כמות גדולה של כלים חד פעמיים הכוללים צלחות וסכו"ם ועובדי העירייה תרמו מכספם סירי אוכל לרווחת הפליטים.

במקביל לכך, בשל העובדה שהפליטים שוכנו במקום שלא מיועד ללינת בני אדם, והם מדליקים במקום אש ומבשלים, כל זאת בלב שכונת מגורים ובצמוד למרכז מסחרי הומה, נוצר הצורך, לשלוח למקום כבאית אבטחה, בין השאר בעקבות בקשת תושבים מהמקום לערוך במבנה ביקורת כיבוי אש כדי לוודא כי חייהם של הפליטים לא בסכנה וכמו כך גם של תושבי הרחוב אשר עלולים להיפגע משריפה במקרה אסון.

בביקורת שערך במקום מפקד תחנת כיבוי האש רב טפסר אפרים מערבי, נתגלו ליקויים חמורים אשר סכנו באופן ברור לא רק את הפליטים אלא את האזור ההומה כולו. מפקד התחנה פנה למשכיר הנכס, יו"ר ההסתדרות מרחב ב"ב-רמת גן מר אבי גלילי, והתריע בפניו כי "המקום מהווה סכנת חיים לשובים הו עקב מטעני האש אשר קיימים במקום, ללא שחרור עשן וחום. יתרה מכך קיים רק פתח מילוט אחד כאשר כלל החלונות סגורים ומסורגים ללא אפשרות מילוט בעת דליקה. המקום מהווה מלכודת אש ללנים במקום".

כיבוי האש דרש מהמשכיר, ההסתדרות, להתקין במקום פתחי שחרור חום ועשו, מערכות גילוי אש וכיבוי וכי עד שכל זאת לא יבוצע, הלנת אנשים במקום מסכנת את חייהם. עקב כך פנה עורך דינה של ההסתדרות לשוכרים וביקש מהם לפנות את הנכס והשוכרים אכן החלו לפנות את הפליטים.

יחד עם זאת, בזמן שהפליטים פונו מהמקום לפי בקשת בעל הנכס, השוכרים בקשו שיעשה מאמץ למצוא פתרון בטיחותי שיאפשר לפליטים לישון במקום את הלילה ולפי הבטחת בעלי המקום והתחייבות השוכרים במקום, ביום שלמחרת הם יפונו מהמקום המהוה מלכודת אש וסכנת חיים.

מפקד התחנה רב טפסר אפרים מערבי בהתייעצות עם מנכ"ל העירייה החליט כי בשל המקרה האנושי, התחנה תעמוד בעלות הצבת כבאית במקום וצוות כוננות בכדי לאבטח את הפליטים במקום, מה גם שזאת נעשה בהתאם לבקשת השוכרים וזאת ללילה אחד לאור התחייבותם למצוא להם פתרון בטיחותי יותר. מרבית הפליטים פונו מהמקום למחרת והועברו לקן הנוער העובד בר"ג אשר יותר מתאים לשיכונם הזמני.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...