Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית גבעתיים יוצאת למאבק נגד האנטנות הסלולריות

עיריית גבעתיים יוצאת למאבק נגד האנטנות הסלולריות

נושא האנטנות הסלולריות המעיק מזה שנים על תושבי גבעתיים מקבל תפנית חיובית עם הקמתו של וועד פעולה חדש לעניין.

אין זה סוד כי בעיר גבעתיים ישנן אנטנות סלולאריות רבות, העיר ידעה בעבר מאבקים לא פשוטים בנושא הסדרת פעילות חברות הסלולר ואי הקמת אנטנות בסמיכות למבני מגורים.

מהעירייה נמסר כי הגורם היחיד במדינה האמון על הקמת ,אישור או הסרת מתקני שידור הוא המשרד להגנת הסביבה וכי למרות זאת, ראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר מוביל עוד לפני בחירתו, מדיניות המקדמת את נושאי איכות הסביבה בכלל, והיה מעורב במספר מאבקים להסרת אנטנות סלולאריות אשר הוקמו ללא היתר בפרט.

בין המקרים המפורסמים יש לציין את מקרה לפני כשנה וחצי, בו פעלו בן שחר ומ"מ כיום עו"ד יצחק נטוביץ, להסרת שתי אנטנות ענק אשר נבנו ללא היתר בדרך רבין, פינת בן גוריון. כחלק ממאבק זה אשר נערך גם הוא בשיתוף תושבי האזור, הצליח בן שחר והחברים הנוספים למצוא פרצה בהליך אישור האנטנות ולהשיג בשעת לילה מאוחרת, צו בית משפט אשר הורה על הסרתן.

לאחרונה, החליטו בעירייה  לצאת במבצע אכיפה נגד אנטנות אשר נחשדו כי הוקמו ללא היתר או בניגוד להוראות הבטיחות, העירייה אף שכרה את שירותיו של עו"ד ויועץ חיצוני שייעץ לה בנושא כאשרברוב המקרים פועלת העירייה בשיתוף פעולה מלא עם התושבים ובמקרה בו הוצבו אנטנות ליד גן ילדים, הוקם ועד פעולה משותף לראש העיר, העירייה ולהורי הילדים.

יצויין כי בדיקה אשר נעשתה לפני כחודש על ידי מחלקת הפיקוח העירונית העלתה את החשד כי על גג מתחם בזק, בדרך רבין 45 בעיר (הנמצא בסמיכות לגני הילדים "ברוש", "דקל") , הוספו מספר אנטנות סלולאריות וזאת מעבר למספר המאושר.

 עם גילוי העבירה, פעלה העירייה ונתנה ל"בזק" ארכה בכתב להסיר את האנטנות הנ"ל. חברת בזק לא סיפקה את המידע על האנטנות אשר הוקמו על המבנה ובהתאם לכך, מערך הפיקוח והתביעה העירוני מתכוון לפנות לערכאות משפטיות.

נוסף על כך, עיריית גבעתיים הזמינה בדיקת קרינה על ידי מודד בלתי תלוי, אשר יקבע האם האנטנות עומדות בהוראות הבטיחות, במיוחד לאור קרבתן לגני ילדים. כמו כן, הוקם ועד פעולה משותף לראש העיר, העירייה ונציגי ההורים ולפני מספר ימים התקיימה פגישה בהשתתפות ראש העיר בן שחר, סגנית ראש העיר, מנכ"ל העירייה, מהנדס העירייה ונציגות ההורים, אשר כללה את אורית רובינשטיין ותומר רודה מגן ברוש ואת אייל רובינשטיין מגן דקל.

ההורים הביעו את דאגתם הגדולה לבריאות ילדיהם, כתוצאה מהאנטנות וטענו כי הם חוששים שהן פולטות קרינה מעבר לתקן. כל הנוכחים בפגישה הסכימו כי זה הוא מאבק משותף להורים, לראש העיר, ולעירייה, אשר הצלחתו תתרום הן לאיכות החיים בעיר והן לשמירת החוק.

מקרה נוסף אשר בו פעלה העירייה הוא מתקן של חברת בזק אשר הוקם במרכז המסחרי בשכונת בורכוב. עיריית גבעתיים עתרה לבית המשפט לעניינים מקומיים בעיר, וזה, לאחר התדיינות משפטית ארוכה, קיבל את עתירת העירייה והורה על הסרת האנטנות.

כמו כן, פנייה של אחד מגורמי התקשורת הארציים העלתה כי ככל הנראה הוקמה אנטנה סלולארית גל גג בית מפלגת העבודה בעיר וזאת ללא היתרים מתאימים. מעיריית בגבעתיים נמסר כי היא לומדת את האמור בפניית התקשורת ובמידת הצורך תנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים בפניה.

המקרה החדש ביותר בנושא, אף הוא בשכונת בורכוב, קרה לפני יום הכיפורים האחרון, ובמסגרתו שלחה התובעת העירונית מכתב דחוף לחברת פלאפון לפני נקיטת צעדים חריפים, זאת לאור החדש שעל מרפסת גג ברחוב חניתה בעיר, נערכו ערב החג עבודות בינוי במקום, על ידי פלאפון, ככל הנראה לצרכי הקמת אנטנה נוספת וזאת בניגוד מפורש להתחייבות אשר נתנה החברה בעבר לבית משפט, שלא תעשה כך, מה גם שהדבר מנוגד לתב"ע. כאמור, התובעת העירונית שלחה מכתב חריף לפלאפון, ובו היא דורשת שיכבדו את התחייבותם לבית המשפט לעניינים מקומיים בגבעתיים, ולא תנקוט העירייה בצעדים חריפים, עד להגשת תביעות פליליות במקרה הצורך.

מעיריית גבעתיים נמסר כי בימים אלה נעשית עבודת חשיבה מהירה באמצעות צוות מיוחד אשר הקים ראש העיר, על מנת לחסום את ההתנהלות הלא תקינה לכאורה במידה וזו אכן תאושר, בנושא התקנת האנטנות ללא אישור ושמירה על רמות קרינת שידור כנדרש.

בין השאר מדובר על הפעלת חוקי עזר עירוניים ומדיניות עירונית כוללת מחמירה בנושא, כולל אמצעים יצירתיים חוקיים נוספים אותם מסרבת העירייה לחשוף בשלב זה.

ראובן בן שחר: "אנו נלחם מלחמת חורמה בכל גילוי של הפרת חוק בנושא אנטנות סלולאריות. אנו מכבדים את צורכי חברות ומשתמשי הסלולאר אך יחד עם זאת לא נתפשר בנושאי השמירה על החוק, בריאות התושבים והגנת הסביבה"

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...