Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית גבעתיים פיתחה וחילקה לכל גני הילדים בעיר משחק זיכרון בקלפים מקדמי מגדר

עיריית גבעתיים פיתחה וחילקה לכל גני הילדים בעיר משחק זיכרון בקלפים מקדמי מגדר

אם נתבונן בספרות הילדים הקלאסית, נגלה שלרוב לדמות הזכרית מוצמדים מקצועות משמעותיים, האבא המפרנס והחזק חוזר הביתה מאוחר מהעבודה והאמא עם הילדים בבית, כי או שהיא עקרת בית, או אם היא בכלל עובדת אז היא אחות מורה או גננת. בעיריית גבעתיים החליטו לשנות את התפיסה הזו והשנה פיחתחו משחק זיכרון בקלפים, שחולק לכל גני הילדים בעיר ושובר את הסטיגמות המיושנות. לא עוד ורוד לבנות כחול לבנים!

החברה הדמוקרטית המודרנית דורשת מכולנו לשים את ערך השוויון כבסיס לכל שאר הערכים והנורמות עליהם אנו מבססים את חינוך ילדינו. ערך זה מהווה גם בסיס לכל התנהלותנו היומיומית מגיל ינקות ועד גיל ה"בגרות המאוחרת" והחינוך ל"שונות מגדרית" בין בנים ובנות בחינוך לגיל הרך, הוא מרכיב חשוב ומהותי שיש לו השפעה רבה בטווח הקצר והארוך.

בעיריית גבעתיים הוחלט בשנים האחרונות לקדם את נושא השוויון המגדרי במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמללית, בכל שלב, החל מגן הילדים ועד סיום התיכון. התבוננות ביקורתית בעצמנו, בסביבה, בטקסטים, בדיבור ובאינטראקציה עם הילדים, יש בה כדי למנוע הסללה מגדרית לבנים ולבנות, וקידום שוויון הזדמנויות בין המינים.

משחק הזיכרון בנוי מקלפים המתארים מקצועות שונים הן כגבריים והן כנשיים, המראים שכולם יכולים לעשות הכל, צריך רק לבחור ולהתמיד. ילדי הגנים קיבלו את המשחק בהתלהבות גדולה והשיח התפקידים בים ילדי הגן השתנה, ילדות שמחות לספר שהן רוצות להיות רופאות, כבאיות, בנאיות וכדורגלניות וחלק מהבנים מרשים לעצמם להזדהות עם עבודות בתחום ההוראה והטיפול שהיו מזוהים בעבר כמקצועות נשיים.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "מטרתנו בהכנסת תוכניות מקדמות שוויון היא להביא לגיבוש זהות מגדרית שוויונית, שתאפשר בעתיד חלוקת תפקידים שוויונית בין גברים ונשים. בזכות משחק הקלפים הילדים יחשפו למודלים שיאפשרו להם להזדהות, יפנימו תחושה של חופש להגדיר את עצמם ואת השתייכותם המגדרית על פי העדפותיו, מבלי מגבלות חשיבה המבטאות את ההסללה וצרות אופקים ששייכות לתקופה קצת פחות מתקדמת."

"כשחשבתי על פיתוח הקלפים ראיתי לנגד עייני מטרה מרכזית, להנחיל לילדים כבר מגיל צעיר מודעות ל"שוויון בין המינים" ולעודד הן את הבנות והן את הבנים לבחירה שאיננה משופעת ממגדר אלא מנטיית הלב ומהרצון. המחוייבות לחינוך שוויוני כוללת עשייה בתחומים שונים, המעלה  את הנושא למודעות, מעוררת מחשבה ומסייעת לילדים לגבש זהות מגדרית "בריאה" אם בתוך המשפחה ואם בתוך החברה והתרבות המקומית." מוסיפה אור-לי ניב, מי שהגתה את רעיון הקלפים במסגרת תפקידה כיו"ר מועצת הנשים בעיר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...