Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית גבעתיים ציינה את שבוע החינוך בקהילה ושבוע הנוער

עיריית גבעתיים ציינה את שבוע החינוך בקהילה ושבוע הנוער

בשבועיים האחרונים נערכו בגבעתיים שני אירועים המהווים את שיאה של הפעילות החינוכית הנעשית בעיריית גבעתיים – שבוע החינוך בקהילה ושבוע הנוער. ייחודו של שבוע החינוך בקהילה, אשר נערך לראשונה בגבעתיים, הוא בחיבור התלמידים ומערכת החינוך העירונית עם הבית, המשפחות והקהילות התומכות בתלמידים.

במסגרת שבוע זה, שנערך בשיתוף ועד ההורים העירוני, נערכו פעילויות חינוכיות קהילתיות רבות במספר בתי ספר, גני ילדים ומרכזים חינוכיים ברחבי העיר. התפיסה מאחורי שבוע החינוך בקהילה היא כי לקהילה ולא רק לבית הספר, ישנו תפקיד חיוני בהקניית חינוך לבני הנוער. ראש העיר ראובן בן שחר פתח את שבוע החינוך בקהילה בסיור בגני הילדים בעיר ואף השתתף בפעילויות עם הילדים.

בן שחר אמר עם תחילת שבוע החינוך כי "אנו כקהילה לוקחים אחריות על עתיד ילדינו ונמשיך להעמיד את החינוך בראש סדר היום". בין הפעילויות יש לציין את הילדה עלמה מגן ורד אשר הסבירה והדגימה יחדיו עם ראש העיר חצייה נכונה במעברי חצייה ילדי הגן שאלו אותו שאלות על עבודתו כראש עיר והילד בראל שאל את ראש העיר האם זה קשה להיות ראש עיר, ובן שחר ענה כי "זהו התפקיד החשוב ביותר שעשה, זאת משום שראש העיר צריך לפעול כל יום וכל היום כדי לשמור שהעיר מתנהלת כמו שצריך ולשפר עוד יותר את מצבה".

לאחר מכן, ילדי גן דגנית נפגשו עם ראש העיר והביאו לו ספר מיוחד אשר חיברו כל ילדי הגן ובו עצות מה הם היו עושים אם הם היו ראש העיר.
בין העצות שנתנו הילדים: "הייתי שותלת הרבה פרחים", "לשתול 9000 עצים בכל העיר" ו"הייתי עושה שגבעתיים תהייה עוד יותר יפה". אירוע נוסף היה ישיבה מיוחדת של ראש העיר בן שחר בלשכתו עם חברי מועצת התלמידים והנוער העירונית (יום ג'). בישיבה הועלו שאלות ובקשות בנושאי חינוך ותרבות. התלמידים ביקשו בין השאר למסד את המפגשים עם ראש העיר בכדי לקחת חלק בעשייה החינוכית והתרבותית בעיר וראש העיר נענה לבקשתם. נוסף על כך שמעו התלמידים מראש העיר סקירה על הקמת הסיירת העירונית החדשה אשר בין השאר מתעתדת לסייר במוקדי בילוי של צעירים ולשמור על הסדר והבטחון.

אירוע נוסף הנערך בשבוע החינוך היה חלוקת פרסי הצטיינות לתלמידים בוגרי תכנית מצויינות 2000, אשר פועלת בגבעתיים, חלוקת תעודות הצטיינות לתלמידי קלעי, אשר זכו בתחרות מדע, ולתלמידי בית הספר אמונים אשר זכו תחרות מתמטיקה. נוסף לאלו, נערכו אירועים קהילתיים של תלמידי בתי הספר היסודיים והוריהם, אשר במסגרתם נערכו הופעות משותפות, תחרויות וכוד וכן נערך קונצרט הסיום של תלמידי הקונצרבטוריון העירוני. כחלק משילוב החינוך בקהילה, יש לציין בין השאר את המעורבות הקהילתית-חינוכית המתמשכת של חניכי תנועות הנוער בגבעתיים (הנוער העובד, הצופים ובני עקיבא) אשר התגייסו למבצע הניקיון המאסיבי אשר נערך בעיר לאחרונה.

ראש העיר ראובן בן שחר הצהיר עוד לפני היבחרו כי הוא רואה בחינוך ובנוער את המשאב החשוב ביותר לעיר ולמדינה. בהתאם לכך פעל ראש העיר להגדלה מאסיבית בתקציב החינוך העירוני. בעיריית גבעתיים ביקשו לציין כי תקציב החינוך העירוני הוגדל בכ-3 מליון ₪ מ-64 מליון ₪ ב-2006 לכ-67 מליון ₪ ב-2007- גידול של כשלושה מליון ₪ בקירוב וההשקעה בחינוך היא הגדולה ביותר מכל התקציבים העירוניים.

נוסף על כך, מעבר לתקציב החינוך הרגיל אושרו כחצי מליון ₪ נוספים לפרויקטים חינוכיים מיוחדים אשר מתוכננים להתרחב עוד יותר בשנה הבאה. בין הפרויקטים יש לציין את פרויקט תגבור הבגרויות העירוני – יוזמה של ראש העיר אשר תחל בשנת הלימודים הבאה. תגבור שעות לימוד בבתי ספר יסודיים כולל תגבור ללקויי למידה ותגבור אנגלית. מרתון בגרויות אנגלית ומתמטיקה בתיכון קלעי, שיעורי עזר בקיץ לכיתות ח' לקראת הכניסה לתיכון, פיילוט של מערכת אינטרנט אשר תאפשר להורים לעקוב ולקחת חלק בהתקדמות הפדגוגית של ילדיהם, סדנאות דיבייט (תרבות דיבור ונאום בפני קהל), העצמה אישית וזהירות בדרכים. במקביל לראש העיר אשר מייחס לחינוך חשיבות עליונה, חשוב לציין את סגנית ראש העיר והממונה על תיק החינוך טלי ארגמן אשר מובילה חלק נכבד מהפרויקטים הללו ואת ויוי וולפסון אשר ממונה על תיק הנוער.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...