Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיר ירוקה ולא חרוזים מנצנצים.דעה אישית

עיר ירוקה ולא חרוזים מנצנצים.דעה אישית

האירופאים הראשונים שהגיעו לאמריקה סחרו עם המקומיים בחרוזים זולים ונוצצים בתמורה לדברים ייקרי ערך כזהב ויהלומים. כמו אותם ספנים, גם ראש העירייה צבי בר, מנסה לרכוש את ליבנו באמצעות חרוזים צבעוניים שהם מרצפות ורדרדות, המחליפות את האריחים שהונחו במדרכות רק לפני 5 שנים, אלא שהפעם, הציבור הוא המשלם עבור החרוזים האלה כסף רב.

תושבי רמת גן אינם פראים נבערים מדעת, זו אוכלוסייה אינטליגנטית המעוניינת לדעת מה עושים עם הכסף שלה, היכן משקיעים אותו, ומה היחס האופטימלי שבין ההשקעה לתמורה. רובם ככולם מעדיפים השקעה בבריאות, בעתיד ילדינו, ובפיתוח הגנים, מאשר בבלטות.

מר בר מנסה להראות לתושבים שהפטרון מיטיב עימם. ה"הטבה" נעשית בלי התייעצות עם התושבים וללא התחשבות ברצונם ובסדר העדיפות שלהם להוצאת כספים. התוצאה – רבים מהתושבים יוצאים נפסדים.

דוגמה טובה לכך היא החלפת המדרכות וסימון מקומות החניה ברחוב יואב, למרגלות גבעת נפוליאון: "בעקבות השינוי הקוסמטי, נגזלו מהתושבים 14 מקומות חניה" מתאר אורן קינן, תושב הרחוב, "מדובר באיזור שסובל ממצוקת חניה, עקב קרבתו למכללת שנקר ולמתחם הבורסה. זה ממש מכעיס, האופן שבו מבזבזת העיריה את הכסף שלנו, בצורה שפוגעת בנו".

בלשכת פניות הציבור של הירוקים התקבלו קובלנות מתושבים נוספים, המוחים על בזבוז הכספים חסר התועלת ועל ההפרעה לחיים הנגרמת מעבודות הפיתוח. גם ברחוב תל חי מוחלפות מרצפות תקינות לגמרי במרצפות ורודות, ללא שום סיבה נראית לעין. "לו היו שואלים אותי, הייתי מעדיפה שיטפלו במעברי החציה המסוכנים וירחיקו אותם מהצומת" אומרת מ.ר. שילדיה מסתכנים יום יום במעברי החציה שמוקמו בחוסר מחשבה ובניגוד לכללי הבטיחותבצומת תל חי חד נס.

ד"ר אבי ליליאן, יו"ר הירוקים ברמת גן: "אין אנו רוצים עוד להלך כשראשינו ומבטינו מופנים מטה, לבלטות, אנו רוצים להסתובב בחוצות עירנו זקופי גו, בראש מורם, לשאת מבטנו אל על ולהבחין היטב מה עוד ניתן לשפר, ומה העירייה עושה בנידון. אם העירייה היתה קשובה יותר לרצון האזרחים, היו מוסיפים יותר ירוק בעיניים, מוסיפים צמחייה, מחדשים את הגנים, סוללים שבילי אופניים, מתקינים גינות כלבים, ואם כבר להחליף את המדרכות היכן שבאמת צריך, אז שבאותה הזדמנות יקברו גם את כבלי החשמל המסרטנים".

חני נחמיאס, פעילה מרכזית בירוקים: "הכלבייה המשמשת את תושבי רמת גן נבנתה לפני עשרות שנים והיא מביישת את התושבים ואת אוהבי בעלי החיים. אני בטוחה שהם יעדיפו בנייה של כלביה חדישה ומודרנית במקום החלפה מיותרת של אבני מדרכה".

על פי הפעלתנות היתרה, דומה שהעירייה מתעוררת לפעילות רק כשריח בחירות באוויר, ואז הם משוכנעים שהחלפת האקרשטיינים תכסה על מחדליהם המתמשכים בניהול. הגיע הזמן שאת המושכות תיקח הנהגה שתהיה פעילה כל הזמן, ותדאג לשפר ולייעל את השרות לאזרח ברמת גן, כאילו כל יום הוא יום הבוחר!".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...
בדיקות לפני קניית דירה - מה הכרחי לעשות?
בדיקות לפני קניית דירה נעשות למטרות שונות, ובין היתר, לטובת...
יועץ עסקי מומלץ
קידום ופיתוח של עסק הוא לא דבר פשוט, בייחוד במדינתנו...
פרקט spc
עולם הפרקטים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות והרבה יותר אנשים...
לחבר בין ההיסטוריה לבין ההווה היהודי
מדינת ישראל היא נס גלוי וככל שאנחנו מתחברים יותר להיסטוריה...
איך תבחרו מעצבת פנים מומחית?
תכנון ייחודי לכל נכס בשביל לתכנן את הבית שלכם, העסק או...
מדוע חשוב למצוא מוסך טוב, אמין וזו שיענה לכל הצרכים שלנו בנוגע לרכב
מתי אני צריך עזרה של מוסך לצערנו כפי שכולנו ראינו בתוכניות...
מה הקשר בין בטיחות מזון לבין רישיון עסק?
בטיחות מזון חוק רישוי העסקים בישראל קובע לכל בעל עסק שעוסק...