Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פעילות הומינטרית בישראל

פעילות הומינטרית בישראל
קרדיט PIXABAY

פעילות הומניטרית

בישראל עמותות רבות מבצעות פעילות הומניטרית עבור משפחות נזקקות לאור מצבן העגום והעובדה שהעזרה הממשלתית היא מינורית או לא מתרחשת כלל. לאורך שנים יש משפחות נזקקות בישראל שאינן מסוגלות לכלכל את עצמן בנושאים האלמנטריים כמו רכישת מזון, תרופות ועוד. מגפת הקורונה אשר פרצה לאחרונה יצרה מצב קיצון בנושא המשפחות הנזקקות בישראל. משפחות רבות שהיו במעמד הבינוני נגררו למצבים קשים מבחינה כלכלית ואף על פי שאף פעם הם לא נזקקו לסיוע, כעת הם הצטרפו למעגל של העוני בעל כורחם.

קרדיט PIXABAY

העמותות אינן מסוגלות להמשיך ולבצע את הפעילות שלהן עבור המשפחות ההלו ללא גיוס משקיעים אשר יתרמו כספים לעמותות השונות ובכך יאפשרו להם להמשיך ולהעניק את המעטפת הנדרשת לציבור בישראל. יש דרכים שונות לגיוס הכספים הן בקרב אנשים פרטיים והן בקרב אנשי עסקים. כל עמותה אשר מעוניינת בגיוס של תרומות מבצעת מהלכים שונים כדי למלא את קופתה. בשלב הראשון היא מפיקה דף מידע מרוכז אשר מפרט את הנתונים על פעילות הומניטרית של העמותה, בערים השונות ובקרב משפחות קטנות וגדולות. כאשר התורמים הפוטנציאליים רואים את הנתונים על היקפי הסיוע, נושא גיוס ההעברת הכספים הוא ברור הרבה יותר.

מימון של פעילות הומניטרית 

עמותות רבות נהנות מתרומות קבועות של חברות בישראל אשר מודעות לפעילות החשובה שהן מבצעות. לכן החברות הללו מקצות נתח מסוים מתוך ההכנסות שלהן לטובת פעילות הומניטרית. גובהו של התקציב למטרה זו משתנה משנה לשנה. יש חברות שממקדות את כל נושא התרומות לעמותה אחת ויש אחרות שמעדיפות לחלק את התקציב שלהן לכמה עמותות, כיוון שכל אחת מהן עוסקת בנושא אחר שהוא חשוב.

הכרה בתרומות 

כאשר חברה תורמת כספים לעמותה עבור פעילות הומניטרית היא דואגת לכך שהמשפחות הנזקקות יקבלו את הסיוע הנדרש להן בכל הנושאים האלמנטריים. מעבר לכך כל תרומה מוכרת במס הכנסה על פי סעיף 46 לחוק. החברה מגישה במסגרת הדוח השנתי שלה למס הכנסה, את הקבלות המקוריות על התרומות שהיא ביצעה במהלך השנה. בהתאם לגובה של התרומות, החברה מקבלת זיכוי ממס בשיעור % 35.

בעלי העסקים מבינים את המצב הכלכלי הקשה שנוצר במדינה לאחר פרוץ הקורונה וההשלכות של המגפה ולכן רבים מהם מעלים את ערכה של התרומה השנתית וזאת על פי היכולות של כל עסק. במקביל לכך העמותות פונות כל הזמן לגורמים נוספים כדי להרחיב את מעגל התרומות, כך שלא יוצר מצב שאין בקופה שלהם די כסף לביצוע הפעילות הכול כך חשובה הזו.

סלי מזון למשפחות נזקקות 

כדי להגיע למשפחות רבות ככל האפשר, העמותות מקבלות מרשתות השיווק אפשרות להכין סלי מזון בעלות מופחתת אשר מכילים את כל המזון הבסיסי שהמשפחות זקוקות לו. בדרך זו מצליחות העמותות השונות לבצע פעילות הומניטרית לכמות אשר גדלה מחודש לחודש של משפחות הזקוקות לעזרה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...