Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרוייקט הרכבת התחתית והקלה ברמת-גן יצא לדרך

פרוייקט הרכבת התחתית והקלה ברמת-גן יצא  לדרך

מועצת העיר רמת-גן שמעה בישיבתה ביום רביעי (11/7/07) סקירה מקיפה ממנכ"ל חברת נת"ע – החברה הבונה את מערך הרכבת הקלה- התחתית בגוש דן, ישי דותן (לשעבר קצין הנדסה ראשי בצה"ל). המועצה נתנה את ברכתה לפרוייקט הרכבת הקלה, אותו מלווה ראש העיר, צבי בר, יחד עם צוות אגף ההנדסה, מאז החל תכנונו. בכך יצאה למעשה לדרך באופן רשמי הרכבת הקלה -התחתית שתעבור ברמת-גן.

 

לדברי דותן, הקו הראשון של הרכבת ("הקו האדום"), אשר ייסע וינוע בין בת-ים לפתח תקוה ויעבור בין השאר לאורך דרך ז'בוטינסקי ברמת-גן (לאור התעקשות ראש העיר בנושא, הקו ברמת-גן יהיה תת-קרקעי בלבד, כולל 2 תחנות), צפוי לפעול החל מחודש מאי 2013.

 

ראש העיר החליט להקים צוות מיוחד באגף ההנדסה שיעמוד בקשר עם החברה שתבנה את הרכבת (M.T.S. group), כדי לזרז הליכים ולפשטם, במטרה שהרכבת ותשתיותיה ייבנו מהר וביעילות.

 

ועוד בענייני תחבורה. השבוע נפגש צבי בר בלשכתו עם בכירי משרד התחבורה. בפגישה הושגה התקדמות משמעותית במספר נושאים תחבורתיים העומדים על הפרק וקשורים בעיר רמת-גן, ובהם:

אישור מינהורה המלא של דרך אלוף שדה – מטרת מינהורה של דרך אלוף שדה הינה לתת פתרון ליוצאים(והנכנסים) מרחוב הירדן,ברנשטיין,רזיאל ורבין לאלוף שדה, וכן לבאים ממזרח וממערב- אשר יסעו במנהרה. היוצאים או נכנסים לרמת-גן יסעו בחלק העליון,כך שלכל אורכה בשטח של רמת-גן(כולל הפרדה מיפלסית מתחת לצומת אלוף שדה/רזיאל/רבין) תתאפשר בה נסיעה רצופה, ללא רמזורים – מערבה לתל אביב ומזרחה לכיוון צומת תל השומר ובקעת אונו. ראש העיר הביע בפני אנשי המשרד את התנגדות העירייה לפתיחת כביש מכבית (471) כל עוד לא יקודם נושא מינהורה של דרך אלוף שדה, ובהמשך לכך הובטח לו, כאמור, כי משרד התחבורה יעשה כל מאמץ כדי לאשר מיידית את תוכנית המינהור של אלוף שדה במוסדות התכנון של המשרד.

ניתנה הסכמת משרד התחבורה לבדיקה כלכלית מחודשת של בקשת העירייה, אשר נדחתה במשך שנים ע"י משרד התחבורה, לשקע את דרך בן-גוריון בצומת ז'בוטינסקי / בן-גוריון, אחד הצמתים העמוסים בעיר, ולאפשר נסיעה חלקה לכל הכיוונים בצומת מרכזית זו.

אושרה תוכנית העירייה לצאת לדרך עם חידושו ושיפוצו של רחוב אבא הלל. הכוונה הינה להסדרת רחוב אבא הלל בקטע רוקח מזרח-הגלעד. עבודות אלה,שכבר מצויות בשלבי תכנון מתקדם,יכללו הרחבות של הצמתים, החלפת רמזורים, וכן החלפת מדרכות, שיקום הכביש, והתקנת מערכת תאורה חדשה. העבודות צפויות להתחיל לקראת סוף 2007, ולהימשך כשנה.

נושא נוסף שהועלה במהלך הישיבה נגע במרכז בקרת הרמזורים המטרופוליטני – מרכז שליטת הרמזורים של ערי גוש דן, המיועד לקום ולהיבנות. בהקשר זה הודיע צבי בר כי עיריית רמת-גן תסכים להקמתו רק אם תהיה לה זכות וטו בנושאים שעלולים לפגוע ברמת-גן,וכן שניהול המרכז יהיה שוויוני בין הרשויות הכלולות בו. זאת, על מנת לשמור על האינטרסים של תושבי רמת-גן.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...