Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צעד נוסף במהפכת התקשוב במערכת החינוך בגבעתיים: 143 מחשבים ניידים חולקו בבתי הספר בעיר

צעד נוסף במהפכת התקשוב במערכת החינוך בגבעתיים: 143 מחשבים ניידים חולקו בבתי הספר בעיר
צילום: דוברות עיריית גבעתיים

עיריית גבעתיים פעלה להשגת 143 מחשבים ניידים לבתי הספר בעיר, ובכך סיכמה שנה אזרחית עתירה בהשקעה בתחום התקשוב במערכת החינוך העירונית. בכדי לענות על צרכי הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה, מנהל החינוך בעיריית גבעתיים יחד עם המחלקה למערכות מידע קידמו השתתפות בתהליך רכש של משרד החינוך להרחבת תשתיות טכנולוגיות וציוד התקשוב בבתי הספר. המחשבים שהתקבלו במבצע הרכש, מהווים תוספת משמעותית לציוד המחשוב במוסדות החינוך בעיר, וישובצו בכל בתי הספר בעיר. חלקם גם יוענקו לתלמידים שידם אינה משגת. בנוסף לכך, העירייה השיגה תקציב ממשרד החינוך בסך של  1,748,357 ₪ לשדרוג תשתיות תקשורת חדשות בבתי הספר.

חלוקת המחשבים היא צעד נוסף המשלים את תהליכי התקשוב המואצים שבוצעו בבתי הספר בעיר בשנים האחרונות בהובלת העירייה. תשתיות התקשורת במוסדות החינוך בגבעתיים נחשבות למתקדמות ויעילות וכוללות אינטרנט בפס רחב, לוחות חכמים, מחשבים ניידים, ארונות טעינה ושקעי כוח מתאימים וכן ציוד היקפי מתקדם. בשלוש השנים האחרונות העירייה השקיעה כ- 1,200,000 ₪ בשדרוג מחשבים בכיתות האם. בקיץ האחרון הושלמו בכל בתי הספר התקנות של מערכות אלחוטיות, מעבדות מחשבים נייחות וניידות, וכן הותקנו בכ-90 כיתות אם בעיר מתקני קצה כמו מקרן חכם, מחשבים מתקדמים, ארונות טעינה, אמצעי שמע ולוח פיקוד מתקדם צמוד. בנוסף, הוקצו 42 מחשבים חדשים עם מדפסות מתקדמות, תוכנות ייעודיות וחיבור מלא לאינטרנט לגני חובה וטרום חובה בעיר.

 

צילום: דוברות עיריית גבעתיים

 

תהליכי התקשוב במערכת החינוך העירונית עלו מדרגה על רקע התפרצות משבר הקורונה בחודש מרץ. גבעתיים נחשבת לחלוצה במתן מסד תמיכה לבתי הספר באמצעות חברת "סנונית – גלים", מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים. בתי הספר קיבלו מערכות לכל ימי השבוע כולל חופשות, המכילות שיעורים מגוונים והפגתיים במימון עירוני. לתיכונים הוענקו שיעורים פרטיים ושיעורי תגבור באמצעות חברת Y" סקול", במימון של מאות אלפי שקלים ע"י העירייה.

על רקע המחסור במחשבים בחלק ממשקי הבית בתקופת הלמידה ברחוק, נערכו במנהל החינוך יחד עם וועד ההורים העירוני עם יוזמה לאיתור ספקים זולים שהציעו למכירה מחשבים במחירים אטרקטיביים לתושבי העיר. בנוסף, הוקמה וועדה מיוחדת עם האגף לשירותים חברתיים לסבסוד עלות המחשוב לתושבים שהתקשו לממן את רכישת המחשבים.

בחודש אוגוסט פרסם משרד החינוך קול קורא לתקצוב שדרוג ציוד תקשוב בבתי הספר. על-מנת לקבל את התקצוב, נדרשו בתי הספר לעמוד בתנאי סף מסוימים ולבצע התאמות כדוגמת מינוי רכזי תקשוב וביצוע השתלמויות תקשוב לצוותי ההוראה. מנהל החינוך בעיריית גבעתיים יחד עם המחלקה למערכות מידע הובילו את תהליך מיפוי הציוד מול בתי הספר בעיר ויצאו בקריאה שנועדה לדרבן את צוותי ההנהלה לבצע את ההתאמות השונות בכדי לעמוד בתנאי קול הקורא. יש לציין כי עיריית גבעתיים הייתה אחת מהרשויות הראשונות שהגישו את קול הקורא ובמקביל להצטיידות הפיסית בתי הספר בעיר קיבלו תקציב מיוחד לרכישת מיומנויות בהפעלת המערכות החדשות והשתלמויות.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אנו שמחים על תוספת ציוד המחשוב, שישתלב בסביבה הדיגיטלית המתקדמת בבתי הספר בגבעתיים. בשנים האחרונות אנו משקיעים משאבים רבים בהרחבת היקף השימוש במערכות תקשוב מתקדמות במערכת החינוך העירונית ובהטמעת כלים פדגוגים חדשנים בתהליכי הלמידה. בתקופת הלמידה מרחוק ההשקעה הזאת הוכחה כמשתלמת ותשמש אותנו גם בהוראה בימי שגרה."

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...
100 צורות לגאווה
שבוע הגאווה 2022 בגבעתיים: מסיבת גאווה נוצצת עם D.J דלית רצ'סטר, הפנינג...
פסטיבל שירת הים 14
העיר גבעתיים צבעה עצמה בשנים האחרונות כעיר ליברלית אשר מספקת...