Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קול הדברים היפים באמת – קונצרט מיוחד בתיאטרון גבעתיים

קול הדברים היפים באמת – קונצרט מיוחד בתיאטרון גבעתיים
צילום עיריית גבעתיים

הרכב BeTeam גבעתיים הוא אחד הפרוייקטים המוסיקלים המרגשים שנראו בנוף התרבות מזה זמן רב; 16 ילדים ובני נוער מגיל שמונה ועד שש-עשרה, עם וללא צרכים מיוחדים, שמצופה מהם לקחת את הצלילים הכי רחוק שאפשר לדמיין.

 לפני כשנה וחצי החליטו עמרי רווה, אדווה קלר וצפריר ליכטנשטיין לשים לנגד עיניהם מטרה שעשויה להיתפס בעיני רבים כבלתי מושגת; לעשות מוסיקה בדרך שאיש עוד לא עשה לפניהם – באמצעות הרכב בעל מרקם חברתי ייחודי שטרם נראה כמותו בארץ. חברי ההרכב הינם ילדים ונערים מגיל שמונה ועד שש-עשרה, כאשר מחציתם הם בעלי צרכים מיוחדים בעוד השאר לא.

על צוות ההדרכה של הרכב BeTeam גבעתיים מנצח צפריר ליכטנשטיין, מורה לתופים בעל נסיון רב של 30 שנה הכולל נגינה לצד שמות כמו גלי עטרי, ערן צור, דקלה, קורין אלאל ועוד רבים, המתמחה בלימוד אנשים על הרצף האוטיסטי, תסמונות שונות והפרעות קשב ולמידה. אחד מן האתגרים שצפריר וצוותו בחרו להתמודד איתם היה הטרמינולוגיה; הפן האישי והרגשי היה לחלק אינטגרלי בחווית הלימוד של ההרכב, לא פחות, ולפעמים אף יותר מאשר התווים והקצב. מכאן נבחר גם המונח הרכב שיתופי ולא הרכב מכיל או משלב. ואכן לימים התגלה הנס כאפשרי, וצלילים של אופטימיות החלו להישמע בכל מסדרונות הקונסרבטוריון;

מבלי יכולת להסביר מי היא הביצה ומי התרנגולת, משיעור לשיעור התלמידים נפתחו והתקרבו וכך גם יכולותיהם תרמו להשתפר. הצלילים הצורמים התחלפו בתווים מדויקים, הקשב והריכוז השתלטו על הרעשים והכיף תפס את מקומו של החשש.

עיריית גבעתיים בשיתוף הקונסרבטוריון העירוני סיפקו את הכלים וחדרי החזרות, המורים והצוות סיפקו את הקרקע ללמוד ולצמוח והילדים קצרו את הפירות כשראו את כל העבודה הקשה שלהם קורמת עור וגידים לכדי קונצרט מרגש במיוחד.

חברי ההרכב המוכשרים הפגינו יכולות מוסיקליות מכל עבר; כלי הנשיפה, הגיטרות, כלי ההקשה והזמרים – כולם הוציאו מעצמם מעל לכל המצופה. הקהל מצידו ידע להעריך ולחוש בעבודה הקשה שהושקעה ונעמד על רגליו להריע לילדים במהלך השיר האחרון.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "פרויקט שנולד כחלומה של אדוה קלר, עמרי רווה וצפריר ליכטנשטיין ובמהרה הפך למציאות של כולנו. כשנכנסתי לאולם לפני תחילת המופע לא ידעתי מה בדיוק מחכה בפנים, ואני יוצא מכאן מלא בהשראה גדולה הודות לילדי ההרכב הנהדרים. מתוך השיחות שניהלתי לפני המופע עם כמה הורים, בשילוב הביצועים המרשמים שזה עתה היינו עדים להם, אין ספק כי מדובר בפרויקט משמעותי מאין כמותו."

צפריר ליכטנשטיין, מיוזמי הפרויקט וראש צוות ההדרכה: "מדובר בפרויקט ראשוני וייחודי בסדר גודל לאומי. פרויקט שכזה לא היה יכול לעמוד על רגליו מבלי שיתוף הפעולה החזק והכנה בין אדוה קלר ועמרי רווה שיזמו וניהלו את הפרויקט איתי. המופע היה ליריית הפתיחה של תפיסה חדשה של שיתוף בחברה."

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...