Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קיבלתם כתב תביעת לשון הרע? אימאל'ה! כך תתמודדו…

קיבלתם כתב תביעת לשון הרע? אימאל'ה! כך תתמודדו…
קרדיט FREEPIK

עולם תוכן אינטרנטי מלא באופציות לפרסומים ותכנים. זהו עולם שמכיל לא מעט פלטפורמות בהן אפשר להביע דעות, או לפרסם פרסומים ברשתות חברתיות ובכול מרחב וירטואלי אחד. 

לנו בני האדם שמחוברים זמן רב לרשת – קל לפעול ברשת האינטרנט או בכול מדיה אחרת כל זמן שנרצה, ללא צנזורה, או עיכוב. וזה נכון: עולם אינטרנטי מתקדם יכול למנוע עוולות, לעזור לחלשים, להתנגד למה שרע ולעשות המון טוב. 

קרדיט FREEPIK

אבל מה עם החלק הרע של עולם כזה? עולם בו אין כמעט ביקורת על מה שעולה לרשת? או על מה שנכתב או מפורסם? מי שגולש ברשת יודע עד כמה ניתן להיסחף אל מחוזות הזויים ואפילו שליליים כאשר נוצרות אינטראקציות חברתיות או בינאישיות ברשת. 

פרסום של דעה שעלולה לפגוע באדם, בנטייה מינית, בקבוצה אתנית, בחברה או בשאר אנשים ומוסדות – יכולה להשפיע רבות ולגרום נזק. ולמרות חופש הדיבור והדמוקרטיה המוברך, לעיתים עולם המשפט תוחם לנו את הגבול. 

מה צריך לדעת ל חוק לשון הרע?

למרות שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, ישנו מנגנון משפטי שמטרתו למנוע פרסומים שעלולים לגרום נזק לאחר, החל מאדם יחיד עד בית עסק, מוסד, חברה או קבוצה של אנשים. בבית המשפט מחליט מתי נעשתה הוצאת דיבה ומתי נגרם נזק לאחר, עקב לשון הרע וצריך בשביל תביעה עורך דין לשון הרע – הוא עיקר עיסוקו. 

חוק לשון הרע מתייחס לביצוע עבירה כאשר מפרסמים תכנים שונים, החל מתוכן כתוב עד סרטונים או תמונות שאין בהם מן האמת. כאשר מדובר בפרסומים שמכפישים, מזיקים, גורמים להרס כלכלי או נפשי, לנזק רפואי או חברתי לאחר. אם בעבר נגע החוק למדיות כמו עיתונות, מכתבים, נשיאת נאומי הסתה ועוד, הרי שכיום נוגע החוק גם להפצת של תכנים רעילים באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. 

החוק מתייחס גם למקרים של הפצת תמונות מביכות ברשת, הפצת סרטונים פוגעניים, הסתה או כתיבה של מילים ופוסטים שיכולים לפגוע בקבוצה, באדם, בנטיות מיניות, בפעילות של עסק או חברה, כאשר בית המשפט יחליט האם יש הצדק לתביעה בזמן הדיון. 

עורך דין לשון הרע: מתי נצטרך כזה?

אם קיבלתם תביעת לשון הרע, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע. מדובר בעורך הדין שיגן עליכם, ייעץ לכם, ייצג אתכם בבית המשפט ויסייע להוכיח כי לא חלה אשמה במקרה שלכם. עו"ד שלומי ויברג הוא עורך דין  מקצועי ויעזור לכם להתמודד עם התביעה, ויסייע להגיע לפשרה או להוציא אתכם זכאים. עורך דין לשון הרע ייצג אותכם במשא ומתן מול הצד התובע ויעזור למזער נזקים. לכן חשוב שאיש מקצוע כזה יהיה שם עבורכם. 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
הסיוע המשפטי ששומר על שלמות המשפחה שלכם
פירוק תא משפחתי יכול להיגרם בגלל סיבות רבות במהלך החיים...