Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רכב ראשון לילד: מה צריך לחפש ואילו דגמים מתאימים?

רכב ראשון לילד: מה צריך לחפש ואילו דגמים מתאימים?
קרדיט תמונה Shutterstock איך להקל על הנהג החדש באתגר הנהיגה בכבישים

כך תבחרו את המכונית הראשונה של ילדכם, שתחסוך לכם כסף ותאפשר לו לצבור ניסיון נהיגה בצורה הבטיחותית ביותר, וגם מספר דגמי רכב שעשויים להתאים למטרה זו

אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

איך בוחרים מכונית ראשונה לילדכם – כזו שבאמת תתאים לו ולא תקרע לכם את הכיס? ישראלים רבים מחפשים רכבי יד 2 לצעירים בלי לחשוב על מה שהם באמת צריכים, כשמכונית לא מתאימה, עלולה להפוך לסיכון בטיחותי. לא כל רכב קטן וחסכוני מומלץ לצעירים, ובמאמר זה נסביר למה. 

איזו מכונית לא מתאימה לנהג צעיר? 

יש משפחות בהן נותנים לילד את הרכב הישן של ההורים, כשהוא מוחלף ברכב חדש יותר. לדעתנו, מדובר בטעות, שכן לפעמים מדובר ברכב משפחתי גדול שאינו מתאים לנהג לא מיומן. מכונית ארוכה מדי או עם ראות מוגבלת עלולה לחטוף הרבה מכות בחניות ולהכניס אתכם להוצאות לא צפויות; זכרו שמדובר בנהג חסר ניסיון, שעבורו תמרונים פשוטים הם בגדר אתגר לא מבוטל. 

עוד אלמנט בעייתי הוא מכונית עם היגוי מסורבל, בין אם מדובר ברכב שטח, טנדר ארוך או כל מסחרית אחרת שלפעמים שייכת לעסק ויש משפחות שנותנות לילד. הסיבה היא שנהג חסר ניסיון עלול להיות מופתע ממכשולים ותקריות בכביש, וצריך מכונית זריזה איתה יהיה לו קל לחמוק מהם.

לפעמים גם הורים ממהרים לרכוש מכונית לילד, בלי להתעמק במפרט שלה. חשוב לשים דגש על טכנולוגיות בטיחות, בעיקר מערכות אקטיביות כמו בלימת חירום עצמאית ומערכות אזהרה מתקדמות. נהג לא מנוסה עלול להיקלע יותר בקלות למצבי חירום, בהם כדאי שהמכונית תעזור כפי יכולתה. 

ולקינוח, הרבה הורים נסחפים אחר התלהבות הילד וקונים לו מכונית בעלת מראה ספורטיבי בלי לקחת בחשבון את ירידת הערך שלה והעובדה שלמרות שעבורו זה דגם מגניב ואקזוטי – תוך שנים ספורות יהפוך לרכב שמאוד קשה למכור בלי הפסד מורגש ביותר. 

אז איזו מכונית מתאימה בול לנהג צעיר? 

מומחי רכב וליסינג, כמו גם מורים לנהיגה, ממליצים על מכוניות שאינן בתצורת משפחתית, אלא בתצורת מיני וסופרמיני. אלו דגמים זריזים עם היגוי נוח, שגם יהיה נוח יותר במגרשי חנייה ובסביבות צפופות. ככל שהמכונית קטנה יותר, כך יהיה לנהג יותר קל לראות את סביבתו ולאמוד את המרחק למכשולים. 

בנוסף, המכונית צריכה להיות בעלת מערכות בטיחות אוטונומיות כפי שמאפשר התקציב. אמנם רק בשנים האחרונות ראינו זינוק במערך החיישנים והרכיבים המתקדמים, אך אפשר למצוא מערכות אקטיביות גם כשקונים רכב יד שניה. וכמובן, חשוב לבחור מכונית ממותג פופולרי ונפוץ בארץ, כזו בעלת ירידת ערך נמוכה יחסית וביקוש גדול וער שיקלו על מכירתה לאחר מספר שנים של שימוש. לרכב כזה יהיה גם שוק חלפים משמעותי ותחזוקתו תהיה יותר זולה.

קרדיט תמונה Shutterstock
רגע מרגש לכל הדעות. רכב ראשון

 

אילו מכוניות בישראל מתאימות לצעירים? 

טויוטה יאריס 2017 ואילך

מכונית כיפית ואנרגטית שצעירים מאוד אוהבים: היא זריזה ונוחה, אבזור הבטיחות שלה עשיר ביחס לקטגוריה, וב-2017 קיבלה מערכת בלימת חירום אוטומטית והתרעת סטייה מהנתיב ואפילו מצלמה שמזהה תמרורים ומציגה אותם ישר על לוח המחוונים (ברוב הגרסאות) – מה שמצמצם את הסיכוי לעבירות תנועה. מידותיה עוזרות בחנייה ותמרון במגרשים צפופים, והדובדבן שבקצפת הוא צריכת הדלק: הטויוטה צורכת כ-16 ק"מ לליטר בעיר. עסקאות מימון לרכב מאפשרת לקנות טויוטה יאריס יד שניה בפחות מאלף שקל לחודש לאחת מ-2017, ויאריס בת שנה-שנתיים – בכאלפיים שקל לחודש.

קיה פיקנטו 2017 ואילך

הפיקנטו הקטנה והזריזה, בעלת שוק היד 2 מעולה, קיבלה ב-2017 שורת שיפורים בהם תא מטען קצת יותר גדול ומערכת בלימת חירום עצמאית . היא זולה לתחזוקה ובעלת שוק חלפים גדול, ומתאימה מאוד לצעירים. עסקאות מימון לרכב יד שניה מאפשרות לרכוש קיה פיקנטו בכ- 1,200 שקל בחודש. 

יונדאי i10 שנתון 2020

נחשבת למרווחת ונוחה מאוד במפנים, והיא עשירה באבזור בטיחות. בין השאר, החיישנים שלה מנטרים את תנועת הרכב מלפנים, סטייה מהנתיב ואפילו את ערנות הנהג. צריכת הדלק הנמוכה ושוק היד 2 התוסס הופך אותה לפופולרית מאוד בקרב צעירים, כשהדגם המומלץ הוא 1.2 ליטר, החל משנתון 2020. עסקאות מימון לרכב יד שניה מאפשרות לרכוש יונדאי i10 שנתון 2020 בקצת יותר מאלף שקל לחודש. 

פיג'ו 208 שנתון 2022 ואילך

מכונית צעירים קלאסית: לפיג'ו 208 היגוי זריז מאוד וגם סגנון ספורטיבי ואגרסיבי. חוויית הנהיגה בה נחשבת לאנרגטית ומעולה, והיא מצוידת בבלימה אוטומטית ומערכות נוספות, שהוספו לדגמים משנתון 2020 ואילך. עסקאות מימון רכב יד שנייה מאפשרות לרכוש פיג'ו 208 שנתון 2022 בכ-1,100 שקל בחודש. 

סיכום 

כל ישראלי יודע שכבישי הארץ הם אתגר, ולכן חשוב לתת לילדכם את הרכב שיצמצם את הסיכונים עבורו, ויאפשר לו להגיב הכי טוב שאפשר למקרים בלתי צפויים בדרך. גם אם ילדכם מתעקש על איזה דגם ספורטיבי שמצא, העדיפו למצוא לו טויוטה יאריס יד שניה, קיה או פיג'ו – וגם סיאט איביזה ומאזדה 2 (שתיהן, משנתון 2017 ואילך) יתאימו בהרבה. נסיעות בטוחות.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש. מספר רישיון 54414.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
תביעת לשון הרע – מה באמת אומר החוק הנושא?
לא אחת קורה שאנשים נפגעים אחד מהשני, ולעיתים הסיבה לפגיעה...
למה אבטחת מידע לעסק הינה בעלת חשיבות רבה כל כך?
ניהול של עסק מצריך מאיתנו להתעסק בלא מעט נושאים. אחד...
להתגרש מבלי שהקרקע נשמטת- איך עושים את זה?
גירושין הם ללא ספק מהלך דרסטי המביא לסיום תקופה ופתיחת...
אנשי המקצוע שצריכים ללוות אתכם בקניית דירה
קניית דירה היא עסק מורכב מכל הבחינות. מדובר על סכום...
מה כל בעל עסק יכול וצריך לעשות בשביל לאבטח מידע
אם חשבתם עד היום שכל מה שאתם צריכים לעשות בשביל...
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...