Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רכב תפעולי חשמלי

רכב תפעולי חשמלי
קרדיט לתמונה HDK ישראל – רכבים תפעוליים

כיום ניתן לראות רכבים חשמליים רבים שנעשה בהם שימוש תדיר במקומות שונים כמו, אזורי תעשייה, בשטח חקלאי, במגרשים ובחניונים, מחסנים, מפעלים ופארקים. רכבים אלה מספקים יעילות ונוחות אידיאלית במקומות עבודה רבים בעוד שהם מסייעים בהעברה של מוצרים בתוך שטח של מפעל גדול, העברה של סחורה בנמלים ושינוע של ציוד מנקודה א לנקודה ב'. יש רכבים חשמליים בגדלים ונפחים שונים, בפרט כשמדובר ברכב משולב תפעולי, שייעודו הוא שינוע תכולה וגם שינוע של עובדים במתחם כלשהו. 

במאמר לפניכם נרחיב אודות רכב תפעולי חשמלי, מה הם היתרונות שלו וכיצד הוא משמש אותנו? 

רכב תפעולי חשמלי
קרדיט לתמונה HDK ישראל – רכבים תפעוליים

סוגי רכבים תפעוליים מיוחדים

כאמור, רכב תפעולי נוצר בהתאם לצורך ולביקוש ולכן ניתן למצוא כיום סוגים שונים ומיוחדים, יותר או פחות, של רכב תפעולי. הרכבים הללו אמורים להשתלב בתנאי אדמה ומזג אוויר קיצוניים, כמו רכב שמיועד לשינוע באזור חקלאי שהאדמה היא בוצית, לכן שם נמצא רכב תפעולי בצורת טרקטור משא שהחלקים שלו מותאמים לתנאי השטח. בפארקים ובשטחי טבע רבים נזהה בעיקר רכב שטח חשמלי מסוג רכב גולף ובשדות תעופה ניחשף לרכבים תפעוליים שונים שמסיעים גם תכולה וגם עובדים ותיירים למיניהם. 

מנעד היתרונות של רכב תפעולי

  • יעילות מרבית – אחד היתרונות ברכבים אלה, הוא שהם לא נועדו אך ורק לשינוע של סחורה בלבד, אלה ניתן להסיע בהם גם אוכלוסיית עובדים או תיירים שצריכים להגיע ממקום למקום במהירות וביעילות. 
  • כוח רב – למרות שמדובר ברכבים שהם לא גדולים במיוחד, רכבים אלה בנויים מחומרי גלם קשיחים ועמידים ויש להם כוח רב ועמידות גבוהה. לכן, באמצעותם ניתן לשנע משקל רב ולהסיע אנשים למרחקים יחסית ארוכים במידת הצורך. 
  • קומפקטי – הקומפקטיות של הרכבים הללו היא יתרון שכן על אף הגודל שלהם שיכול להשתלב במקומות רבים וצרים במיוחד, הם עדיין מצליחים להכיל תכולה רבה. הם אינם תופסים מקום רב בחלל ולא דורשים שטח גדול לחנייה. 
  • חסכוני מאוד –  כלי רכב זה נחשב לרכב שהוא חסכוני ביותר. הוא פועל על ידי אנרגיה של בנזין או חשמל, שלרוב היא מזערית, זאת ביחס לרכבים אחרים. 
  • ידידותי לסביבה – רכבים אלה מחליפים את כל החלופות של רכבים שמונעים על דלק, רכבים שהם הרבה יותר גדולים ומגושמים. במקרים רבים הם חלופה לכוח אדם וחלקם אף פועלים על מנוע חשמלי שלא מזהם את הסביבה.

אז מה זה בעצם רכב משולב תפעולי?

מדובר ברכב יחסית קטן וקומפקטי, רכב שתחום וטווח הנסיעה שלו מוגבל, לדוגמא, טווח נסיעה בין מחסן למחסן או דרך שמחברת בין שני מבנים שנמצאים יחד באותו מתחם גדול. הרכב מיועד להעברה של משא מכל סוג, כמו טקסטיל, חומרי גלם של מפעל ייצור, סחורות, מזון, וכמובן גם בני אדם. את הרכבים הללו ניתן לזהות במקומות רבים כמו בתי חולים, קיבוצים, שטחי חקלאות, שדות תעופה, נמלים, מלונות ועוד.

ניתן למצוא היום שני סוגי רכבים תפעוליים, הסוג הראשון מופעל באמצעות מנוע בנזין בעוד הסוג השני מופעל על ידי מצבר ומנוע חשמלי. כל אדם שיפעיל רכב חשמלי משולב, מוכרח להיות בעל רישיון נהיגה, בפרט רישיון נהיגה מסוג ב’. בנוסף, יש צורך גם בביטוח צד גימל. יתרה מכך, כל אדם שיש לו רישיון להפעלת הרכב, מוכרח לעבור קורס שיעניק לו היתר להפעלה של כלי הרכב הספציפי הזה. אחת לשנה, מתבקש מפעיל הרכב יהיה לעבור קורס התרעננות שכל מטרתו הוא ריענון ואזכור של כל כללי הביטחון בנהיגה על הרכב זה.  

המאמר נכתב באדיבות HDK ישראל – רכבים תפעוליים  03-9341260

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...