Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רכישת דירה מיד שנייה: הזהירות משתלמת

רכישת דירה מיד שנייה: הזהירות משתלמת

לא מעט אנשים בוחרים לרכוש דירה יד שניה. תהליך רכישת דירה מיד שנייה איננו דומה לתהליך רכישת דירה חדשה. כל אדם אשר בודק דירות יד שניה לרכישה, חייב לדעת שמדובר בהליך שיש לנקוט בו את מרב הזהירות, על מנת שלא ליפול בפח. רבים אינם מבינים את הצורך בנקיטת זהירות בתהליך רכישת דירה יד שניה ואינם מבצעים אותו בצורה הטובה ביותר ולאחר מכן שהתהליך הושלם והדירה כבר מצויה בבעלותם, מתברר שישנם לא מעט ליקויים בדירה והדירה אינה עונה על הציפיות שלהם. על מנת שלא להגיע למצב כזה, חשוב לבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות בתהליך רכישת דירה יד שניה וכן, לערוך את כל ההסכמים החשובים בתהליך בין מוכר הדירה לקונה הדירה.

רכישת דירה מיד שנייה: הזהירות משתלמת

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים דירה יד שניה

רכישת דירה יד שניה זהו דבר שיכול להיות נהדר עבור לא מעט אנשים שמעוניינים לרכוש דירה לצורך השקעה או מגורים, אך אין להם את הסכום הנדרש בכדי לרכוש דירה חדשה מקבלן. כאמור, על מנת לקבל את הדירה הטובה ביותר והמתאימה ביותר עבור הצרכים שלכם, יש לבחון כמה דברים ולבצע כמה פעולות בטרם סוגרים חוזה:

  1. הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לבקר בדירה באור יום. באור יום ניתן לבחון את הדירה בצורה טובה וטבעית יותר ולבדוק מהם הליקויים הקיימים בה, מהם היתרונות שבה ומהם החסרונות שבה. מעבר לבדיקת הדירה עצמה, במידה ומדובר בדירה הממוקמת בבניין מגורים, יש לבחון את הסביבה על מנת לוודא שמדובר בסביבה שנוח ונעים לגור בה.
  2. דבר חשוב נוסף שיש לעשות הוא לבקש מבעלי את הדירה את נסח הטאבו של הדירה וזאת בכדי לוודא כי האדם שמוכר לכם את הדירה הוא אכן בעל הדירה. בנסח הטאבו ניתן לבחון האם הייתה בנייה חריגה כלשהי בדירה והאם יש לכף היתר, האם יש צו הריסה או צו מנהלי לדירה וכן אם יש חובות לדירה.
  3. רצוי שלא לחתום על זיכרון דברים שכן מדובר על מסמך משפטי מחייב. לא פעם אם תחתמו על זיכרון דברים ולאחר מכן תחליטו שאתם לא מעוניינים בדירה, תדרשו לשלם קנס.
  4. רצוי להיעזר בשמאי מקרקעין אשר יבחן היטב את הדירה על מנת להעריך את השווי האמיתי שלה וכן, יבדוק כי הדירה תקינה עד כמה שניתן לבחון זאת במעמד זה.
  5. שלב חשוב הוא עריכת הסכם מכר דירה

החשיבות של עריכת הסכם מכר דירה

אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך רכישת יד שניה הוא עריכת הסכם מכר דירה. הליך עריכת הסכם מכר כולל בו מספר חלקים כגון: חתימה על החוזה בין הקונה למוכר, חתימה על הערת הזהרה, קביעת מועדים מוסדרים להעברת הכסף מהקונה למוכר ועוד. חשוב מאוד שתבטיחו שכלל הזכויות שלכם מובטחות בהסכם מכר דירה, על מנת שכל בעיה שתהיה לאחר רכישת הדירה עם הדירה, תוסדר מול המוכר בצורה הטובה ביותר. כדאי מאוד להעז בעו"ד מקרקעין מנוסה ומקצועי בתחום זה, אשר יסייע לכם להבטיח את כל הזכויות שלכם בהסכם זה, בצורה הברורה ביותר. כדאי שהסכם זה ידון גם בליקויים שונים שיתגלו בדירה ואופן הטיפול בהם מצד מוכר הדירה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...