Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רן קוניק: "אנו ממשיכים לחזק את ביטחון תושבי העיר"

רן קוניק: "אנו ממשיכים לחזק את ביטחון תושבי העיר"
עיריית גבעתיים

עיריית גבעתיים יוצאת במהלך משותף עם אפליקציית Hazilu.com בה שותף מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי

במסגרת המהלך תעודד העירייה את תושבי העיר לפתוח חשבון בחינם באפליקציה, במטרה להגן על יקיריהם

כמו כן Hazilu תשמש עבור גורמי הביטחון בעיר, כלי לאיתור אנשים שהולכים לאיבוד במרחב הציבורי ובהם ילדים קטנים, חולי דמנציה, אנשים עם מוגבלויות ועוד

עיריית גבעתיים

קשה לדמיין את רמת החרדה של בני משפחות אשר יקיריהם הלכו לאיבוד במרחב הציבורי, ואיתורם נחשב מאז ומתמיד לאתגר מרכזי בקרב גופי ביטחון בארץ ובעולם. במהלך שנת 2019 כ-12 אלף אזרחים הלכו לאיבוד בישראל למשך מספר שעות או הוכרזו כנעדרים לימים שלמים. למעלה מ – 1000 איש מעל גיל 65 ו- 1200 ילדים מתחת לגיל 15 הלכו לאיבוד למשך מספר שעות במקומות שונים, בהם מחוץ לבתי הספר והגנים וכן בחופי הים והקניונים. כ-5000 איש נעדרו מבתיהם למשך למעלה מ-3 שעות ובהם כ-350 חולי דמנציה, כאשר 25 מהם אותרו ברחוב ללא רוח חיים.

ראש העיר גבעתיים רן קוניק וקברניטי העיר נועדו השבוע עם אסף בר מייסד אפליקציית Hazilu.com ועם מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי, השותף במיזם, שנועד להגן על אנשים ולסייע באיתורם באמצעות הטלפונים הסלולריים. קראדי ובר הציגו בפני הנוכחים עשרות מקרים בהם האפליקציה הצליחה לחבר בין אנשים שהלכו לאיבוד לבין בני משפחותיהם, כאשר המכנה המשותף לכולם הוא האחריות שקרובי הנעדרים גילו, כשפתחו עבורם חשבון חינמי באפליקציה מבעוד מועד.

במסגרת שיתוף הפעולה תעודד העירייה את תושבי העיר לפתוח חשבון חינמי עבור בני משפחתם באפליקציה, באמצעות פעילות יחסי ציבור וקמפיינים ברשתות החברתיות ובאתר העירייה. כמו כן תשמש האפליקציה עבור פקחי העיריה ושרותי הביטחון המקומיים, כלי לסיוע בזיהוי עוברי אורח ומשוטטים או במקרים בהם יתקבל דיווח על תושב העיר שהלך לאיבוד.

Hazilu.com הוקמה לפני כשנה בעקבות היעלמותה של נגה יצחק, תושבת ר"ג, מביתה. יצחק, 34, אישה נורמטיבית, נעלמה ולא אותרה היום, ומקרה זה הוביל את אסף בר להקים את Hazilu , המשמשת כיום את גם את החמ"ל שהקים רון יצחק, אביה של נגה, ועשרות המתנדבים בחיפושים.

למעלה מ-40 אלף משפחות כבר פתחו חשבון באפליקציה הפועלת על בסיס טכנולוגיית זיהוי פנים, ומאפשרת לשלב רק תמונת פנים של בן משפחה עליו מעוניינים להגן, ופרטי קשר של קרוביו. בחברה מתחייבים כי התמונה נשמרת באופן דיסקרטי ומאובטח והיא אינה חשופה לאף אחד.

מעתה האדם שהוזן במערכת מוגן וכעת הפעילות עוברת לציבור. במידה ואזרח נתקל במרחב הציבורי באדם מבולבל, משוטט או בעל מראה דומה לנעדר אליו הוא נחשף בפרסומים שונים, הוא יכול  לגלוש לממשק Hazilu  ולצלם אותו. במידה וקיים חשבון במערכת, טכנולוגיית זיהוי הפנים תבצע התאמה מוחלטת וקישור מהיר עם בני משפחתו.

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים: "גבעתיים מוכרת כאחת הערים הבטוחות בישראל ועם זאת, אנו ממשיכים בקידום מהלכים שיתגברו עוד יותר את ביטחון התושבים. אפליקציית Hazilu.com תואמת במדויק למדיניות העירייה, הדוגלת בשיתופי פעולה עם טכנולוגיות פורצות דרך המייצרות ערכים מוספים עבור תושבי העיר. אני קורא לתושבי העיר שביטחונם ובטיחותם חשובה לנו, אנא פיתחו עוד היום חשבון באפליקציה, זה חשוב, זה חינם וזה עשוי להגן במוקדם או במאוחר על יקיריכם".

אסף בר, מייסד Hazilu.com: "קיימת חשיבות עליונה לפתוח חשבון חינמי עוד היום ולהזין את פרטי היקרים לנו באפליקציה, במטרה להגן עליהם ולמנוע אירועים שעשויים להסתיים חלילה באסון. ראש העיר רן קוניק פועל רבות למען ביטחון תושבי העיר, ואני משוכנע ששיתוף הפעולה איתנו  יחזק עוד יותר את גבעתיים כעיר בטוחה לתושביה".

משה קראדי, שותף-יועץ באפליקציית Hazilu.com: " המשטרה וגורמי האכיפה עושים עבודת קודש בכל מקרה של היעדרות, אך בשל היעדר משאבים, הפעילות אינה יכולה להיות אפקטיבית במלואה. הזילו נכנסת לוואקום הזה, ומטרתה לסייע בהגנה על תושבים באמצעות כמה פעולות פשוטות. אני מברך את רן קוניק ובכירי עיריית גבעתיים על בחירתם ב hazilu.com לסיוע בהגנה על תושבי העיר"

אפשר להשתמש באפליקציה באמצעות קישור באתר העיריה.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...