Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רקפת פסו קונפורטס נבחרה לראש האגף החדש להתחדשות עירונית לאחר מכרז שערכה עיריית גבעתיים

רקפת פסו קונפורטס נבחרה לראש האגף החדש להתחדשות עירונית לאחר מכרז שערכה עיריית גבעתיים

רקפת, סא"ל בדימוס, בעלת תואר שני בהצטיינות בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה  ותואר ראשון בהצטיינות מהטכניון בארכיטקטורה ובינוי ערים, נבחרה לאחר הליך מכרז ארוך, בעיקר לאור נסיונה הרב בתחום. לאחר תפקידי מפתח בתחום הבינוי בצה"ל עד שנת 2015, היא עברה לשוק הפרטי והייתה ראש היחידה לתכנון עקרוני ואסטרטגי וחברת הנהלה בחטיבת ההנדסה של חברת תהל מהנדסים יועצים.

רקפת פסו קונפורטס נבחרה לראש האגף החדש להתחדשות עירונית
עיריית גבעתיים

בתפקידיה השונים לאורך השנים ניהלה רקפת פרויקטים גדולים ומורכבים, רב תחומיים ומשפיעים במדינת ישראל, עתירי תשתיות, מערכות, משאבים וצוותים מקצועיים. היא נגעה בייזום, הובלה, מיסוד וניהול שינויים ותהליכי התחדשות – תשתיות, בנייה וגופי תשתית והנדסה, תוך התמחות בגיבוש תהליכי תכנון ופרוגראמות בשיתוף ובמיקוד הלקוחות. היא בעלת נסיון רב בהובלה ותכנון אסטרטגי רב מערכתי, ניהול מקצועי, כח אדם ותקציב, מיקוד במיצוי יכולות ומשאבים, משאים ומתנים עם גורמים מקצועיים מגוונים. שיתוף פעולה עם גורמי ממשל, קהילה ומוניציפאליים, גיבוש מדיניות ותכניות עבודה.

בתפקידה האחרון עסקה בניהול מתכננים ובהובלת תחום תכניות כלליות ואסטרטגיות בכלל זה תכניות עירוניות עבור תשתיות אורבניות,  תכניות  אזוריות וארציות. הייתה מעורבת בהקמת גוף רגולציה הנדסי להנחיה, יצירת סטנדרט ובקרה עבור תכנון פרויקטים בינלאומיים ועוד. כחלק מעבודתה בחברה היא גם הייתה אמונה התכנון הפיסי בחברה, במסגרת זו ניהלה צוות יועצים להכנת תמ"א 41.

רקפת השתחררה מצה"ל בדרגת סא"ל בתפקיד ראש ענף הנדסה באגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון, היא הייתה חברה בהנהלה הבכירה של האגף ובמטה המקצועי ושותפה להתוויית המדיניות והאסטרטגיה הרב שנתית לבינוי ותשתיות בצה"ל, הן בבסיסים חדשים והן התחדשות בבסיסים קיימים, ויישומה בשטח באמצעות תכנית עבודה שנתית.

במסגרת שירותה הצבאי היא גם שימשה כיו"ר הועדה המקצועית ונציגת משרד הביטחון מול גורמים בכירים במשרדי הממשלה וברשויות, ניהול מכון בקרה לפרוייקטי בניה של צה"ל על ידי ניהול מומחי תוכן (מהנדסים ראשיים), ניהול מו"פ בתחומים הנדסיים שונים ובחינת תפיסות חדשניות כNETZERO וערים חכמות.

היא גם הייתה שותפה לפיתוח מדיניות ההכשרות המקצועיות לעובדי מערך הבינוי והתשתיות בצה"ל ובמשהב"ט ומנהלת פרויקט עיר הבה"דים – הקמת מחנה חדש בשטח של כ 250,000 מ"ר בעלות הקמה של כ 2 מיליארד ₪ ועסקה באין ספור פרוייקטי בינוי מורכבים אחרים במסגרת תפקידים שונים בצה"ל ובמשרד הביטחון.

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים: "אני מברך על הקמת מנהלת ההתחדשות העירונית בגבעתיים ומברך את רקפת על היבחרה לתפקיד החשוב.  אני משוכנע כי באמצעות היחידה החדשה להתחדשות עירונית, שהוקמה בסיוע הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית,  אנו נסייע לתושבים בקבלת מידע ובהאצת התהליכים, בביטחון, בשקיפות, במקצועיות וללא כל תשלום, לרבות מתן מידע תכנוני אמין וליווי צמוד מול הגורמים הרלוונטיים. "

רקפת פסו קונפורטס: "גבעתיים, עיר ותיקה המתקרבת לשנתה ה 100. מאז היווסדה של שכונת בורוכוב, גדלה האוכלוסייה, השתנו  אורחות החיים, התקנים – רעידות אדמה, איומים ביטחוניים, נגישות ובטיחות אש, כאשר מנגד התשתיות התיישנו ואינן יכולות לתת מענה לכלל הצרכים הללו.

שטחי העיר גבעתיים מוגבלים ומוגדרים ויכולת הצמיחה וההתחדשות שלה יכולים להיות רק פנימה, לתוכה. מגבלה זו לתפיסתי הינה יתרון. התחדשות עירונית היא תהליך מחולל צמיחה והתפתחות, שבאמצעותו ניתן להחיות את הרקמה העירונית הוותיקה לצד החדשה, היא מנוף לשדרוג התשתיות, טיפול במרחב העירוני, הגדלת מצאי הדירות, מה שיאפשר הן לדור הנוכחי והן לדור ההמשך לגור בעיר באיכות חיים גבוהה.

כדי שנוכל להשיג את המטרות הללו יש חשיבות שהתהליכים השונים יבוצעו תוך ראייה כוללת של הצרכים השונים ובהתאמה למדיניות העירונית המותווית על ידי תכנית המתאר ולא רק מתוך ראייה צרה  ונקודתית של בעל עניין כזה או אחר. ראיה כוללת, הידברות ושותפות  מאוזנת בין כל הגורמים המעורבים – התושבים, הרשות המקומית והיזמים, תביא למצב של WIN WIN  תוך צמיחה, השבחת הנכסים,  שדרוג התשתיות העירוניות וחזות העיר ואיכות החיים הקהילתיים, וזאת תוך שמירה על הצביון הייחודי של העיר ונכסים בעלי ערך היסטורי ומורשת מקומית.

אני רואה בתפקיד זה הזדמנות להשמיע ולהשפיע על איכות החיים בעיר בה בחרתי לגור  למעננו ולמען דור ההמשך."

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות הגוף
טיפול הצרת היקפים הם הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות...
מאפיין אדריכלי מרשים
חיפוי קיר מעץ הוא מאפיין אדריכלי מכובד המעניק לכל חלל...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
מגוון עיסויים מקצועיים
ייתכן שמגוון האפשרויות של דירות דיסקרטיות לא יהיו זמינות בכזו...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...