Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שבוע החלל בגבעתיים – מגן ועד נאס"א שלל פעילויות בבתי הספר בעיר, תכניות חינוך חדשניות ואירועי שיא לציון שבוע החלל הישראלי

שבוע החלל בגבעתיים – מגן ועד נאס"א שלל פעילויות בבתי הספר בעיר, תכניות חינוך חדשניות ואירועי שיא לציון שבוע החלל הישראלי
שבוע החלל בגבעתיים בשנה שעברה | צילום דוברות גבעתיים

גבעתיים מציינת את שבוע החלל הבינלאומי (29.1-24.1)  עם תכניות חינוכיות חדשניות בתחום החלל והתעופה, במטרה להקנות לתלמידים מיומנויות וכישורים הנחוצים למאה ה-21 ולמקצועות העתיד. "גבעתיים עיר חלל" הנה התכנית העירונית הראשונה בארץ, המובילה באימוץ ופיתוח תכניות חינוכיות בתחום החלל, לתלמידים מגילאי הגן ועד התיכון.

שבוע החלל בגבעתיים בשנה שעברה | צילום דוברות גבעתיים

בבית הספר היסודי כצנלסון תושק בשבוע החלל תכנית חינוכית פורצת דרך בשם ,SpaceIt המיועדת לתלמידי כיתות ו'-ז'. התכנית תשלב בין חלל, אופנה ואמנות ובמסגרתה התלמידים ישתלמו בסדנאות מעשיות בתחום האמנות ואופנת החלל בהדרכת נשות מקצוע ובלוגריות מובילות. התלמידים יעצבו פריטי אפנה עם אלמנטים בהשראת החלל ויציגו אותם על מסלול דוגמנות ווירטואלי בפני ההורים בתערוכה מסכמת. תוצרי התלמידים גם ישולבו בפרויקט בינלאומי וישלחו לתחנת החלל הבינלאומית.

בבית הספר שמעוני תושק תכנית ייחודית לתלמידות כיתות ח' בשם Wings, העוסקת בתחום הטיס. התוכנית תעניק לתלמידות ידע מעשי ותיאורטי ביסודות הטייס ותשלב גם לימודי פיזיקה, אטמוספירה ואווירודינמיקה. התלמידות יחוו התנסות בסימולטור טיסה והתנסות בדאון וכן יפגשו עם טייסים וטייסות.

בבית הספר בורוכוב יתקיימו פעילויות העשרה לתלמידים: כיתות א'-ג'  ישתתפו בהפעלות בנושא מערכת השמש ותלמידי כיתות ה'-ח' ישתתפו בהפעלות בנושא טכנולוגיות החלל והלוויינים. בנוסף, יתקיימו הרצאות של הורים מתנדבים, ביניהם של טייס קרב ומנכ"ל חברת ננו לווינים. בבית הספר ברנר תתקיים פעילות של פארק קרסו למדע בנושא תכניות החלל אפולו, בראשית וארטימיס.

קרן ברנד, מתנדבת ב- SpaceILוחברת קהילת הורייזון, תעביר במרכז סחלב למחוננים ולמצטיינים, הרצאה בנושא הצלחות וכישלונות במרוץ לחלל.

 

שבוע החלל בגבעתיים בשנה שעברה | צילום דוברות גבעתיים

אירוע חגיגי נוסף הינו חצי גמר המאיץ המדעי, Science Accelerator. התכנית נלמדת זו השנה הרביעית בבתי הספר בעיר ומכשירה תלמידים מכיתות ט'-י' ליזמות בתחום החלל בשיתוף פעולה עם סוכנות החלל הבינלאומית וסוכנות המחקר איימס של נאס"א. חצי הגמר יתקיים ביום רביעי ה-27.1 וישודר בזום. תלמידי התיכונים שמעון בן צבי וקלעי, יציגו את יוזמות החלל שלהם לשופטים בכירים מתעשיית החלל המקומית והאמריקאית. בין היוזמות שיוצגו על ידי תלמידי העיר: קסדת אסטרונאוט עם חיישני לייזר לשימוש על אדמת הירח ומאדים, מכונה ידנית להפקת חמצן מסלעים על הירח, רובוט המתריע על הימצאות אלרגנים באוויר, חולצת חיישנים מיוחדת המדמה חיבוק.

אירית אהרונסון, ראש מנהל החינוך בגבעתיים: "גם בתקופת הסגר והלמידה מרחוק, אנו ממשיכים לקדם תכני העשרה בעלי ערך מוסף לתלמידים. התאמנו את אירועי שבוע החלל למרחב הדיגיטלי עם פעילויות והרצאות מרתקות שנועדו לחשוף את התלמידים לתחומי החלל, התעופה והיזמות."

שבוע החלל בגבעתיים בשנה שעברה | צילום דוברות גבעתיים

ורד כהן ברזילי, מנהלת Out of the Box  המובילה חלק מהתוכניות בבתי הספר, מציינת כי "דווקא בתקופת הקורונה אנו מעבירים מסר מעצים לתלמידי העיר שהשמים אינם הגבול, גם כשהם סגורים לטיסה. רוח האדם מעולם לא ידעה מעצורים גם בתקופות מאתגרות". כהן ברזילי משמשת כמנטורית ברשת space4women של סוכנות האו"ם לענייני החלל החיצון ומציינת כי הם עוקבים בעניין רב אחר הנעשה בגבעתיים ומשבחים את העיר על היוזמות בתחום לימודי החלל והמדעים.

חלק מהפעילויות המקוונות בבתי הספר, מתקיימות בשיתוף סוכנות החלל הישראלית יחד עם מדעטק, המכללה האקדמית אורט בראודה, פלנתניה, מוזיאון ירושלים למדע, ינוקא ואקדמיה ברשת.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...