Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שברים בכתף – האם קיים טיפול לכל סוגי השברים?

שברים בכתף – האם קיים טיפול לכל סוגי השברים?
באדיבות: Pixabay

מפרק הכתף הוא המפרק הנייד והוורסטילי ביותר בגוף האדם. מפרק זה מיועד להעניק לנו את היכולת לעשות שימוש כמה שיותר חופשי ונרחב עם היד והזרוע, ובזכותו אנו אכן יכולים להניע את היד כמעט לכל כיוון אפשרי. יחד עם זאת, מאפיין ייחודי זה הופך את מפרק הכתף גם לאחד המפרקים הרגישים ביותר והפגיעים ביותר בגוף, עם שלל תופעות אורתופדיות שעלולות להתפתח, החל מדלקת בגידי הכתף, דרך תסמונת השרוול המסובב או תסמונת הכתף הקפואה ועד שברים בעצם הכתף או פריקת הכתף. בעבר, הייתה היכולת לטפל בבעיות כתף מאוד מוגבלת, כשבמקרים רבים נשלח המטופל אל ביתו עם משככי כאבים בלבד, מבלי שלרופאים הייתה יכולת להעניק לו את הטיפול הנדרש. בשנים האחרונות, חלו התפתחויות טכנולוגיות משמעותיות בענף הרפואה, שאת השפעתן ניתן למצוא גם ובעיקר בתחום רפואת הכתף, ובכלל זה טיפול בשברים בכתף.

טיפול בשיטה השמרנית מול טיפול פולשני

שברים בכתף יכולים לנבוע כתוצאה מפגיעה ישירה בכתף או כתוצאה מחבלה הנגרמת מנפילה, תאונה וכדומה. שברים בכתף יכולים להיות מורכבים הרבה יותר משבר רגיל, כשבהתאם למאפייני ועוצמת החבלה, יכולים להיווצר מספר שברים בראש עצם הזרוע, שברים הממוקמים באזורים שונים של העצם, ודורשים הגעה מזוויות שונות לצורך טיפול. בהתאם לכך ובהתאם לעומק השבר, ישנם מקרים בהם יבחר הרופא להעניק למטופל טיפול שמרני ללא הליכים פולשניים, במסגרתו יינתנו למטופל משככי כאבים ופיזיותרפיה עד לריפוי עצמי של עצם הכתף. במקרים אחרים, עשוי הרופא להכריע על התערבות ניתוחית, במסגרתה ניתן לבצע ניתוח בשיטה הארטרוסקופית (זעיר פולשנית), על מנת להחדיר ברגים ולוחות מתכת לחיזוק העצם ואיחוי השברים.

האם ניתן להחליף את עצם הכתף בתותב מלאכותי?

באדיבות: Pixabay

במקרים קיצוניים, כאשר המטופל סובל משברים בכתף בהיקף נרחב, ישנו מקום לשקול החלפה של עצם הכתף בתותב מתכתי, שימלא את מקומו. הליך זה דורש מהלך ניתוחי מורכב יותר, שגם אותו ניתן לבצע באמצעות השיטה הארטרוסקופית, באמצעותה ניתן גם לבצע תיקון של גידים וכלי דם שנקרעו כתוצאה מהחבלה בכתף. אחרי שאמרנו את זה, טיפול בשברים בכתף הוא טיפול מורכב מאוד, הדורש גם את הציוד הנדרש, גם את הסבלנות והמעורבות של הרופא המטפל וגם את רמת המקצועיות הנדרשת לטיפול במפרק כל כך מורכב.

בחירת הרופא המטפל – שלב חשוב בתהליך הריפוי

בהתאם לכך, אם אתם סובלים ממצב של שברים בכתף, אתם בהחלט רוצים לבחון היטב בידי מי אתם מפקידים את הכתף שלכם, כשהבחירה שלכם בהחלט תוכל להשפיע על יכולת התפקוד שלכם בעתיד. אין בכך כדי לומר שישנם רופאים אורתופדים העוסקים ברפואת הכתף אך אינם מסוגלים לבצע את הטיפול הנדרש, אך הבדלים שנראים לכאורה קטנים ביכולות, בתנאים וברמה המקצועית, יכולים להיות מתורגמים לתוצאות שונות בעלות השפעה שונה על רמת התפקוד ממנה תוכלו ליהנות לאחר הטיפול, ובהתאם לכך בהחלט ישנו מקום להקפיד על תהליך בחירת הרופא והמקום בו יתבצע הניתוח.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...