Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שיניים תותבות – מתי אנחנו נידרש להרכיב אותן?

שיניים תותבות – מתי אנחנו נידרש להרכיב אותן?
רופא שיניים. באדיבות Pixabay

אם אנחנו מסתכלים על הפנים שלנו, הרי שבשלושה מקומות אשר בהם פעילים חושים מסוימים שלנו, אנחנו יכולים להיעזר באביזרי עזר שונים. בעיניים שמפעילות את חוש הראייה אנחנו יכולים להשתמש במשקפיים או עדשות מגע, באוזניים דרכן אנחנו מפעילים את חוש השמיעה אנחנו יכולים להרכיב מכשירי שמיעה, ובפה, דרכו אנחנו מממשים את חוש הריח או הטעם, אנחנו יכולים להרכיב שיניים תותבות.

בעוד שהראשונים הם יחסית נפוצים, אפילו מגיל צעיר, שיניים תותבות פחות נפוצות ואנחנו מכירים יותר מקרים בהם אנשים מבוגרים נאלצים להרכיב אותן ופחות מקרים בהם אנשים צעירים נאלצים להרכיב אותן.

כעת עולה שאלה, מתי אנחנו אמורים להרכיב שיניים תותבות, באיזה מצב אנחנו נידרש לכך. הרי ברור מאליו שלא בכל סיטואציה נגיע לכדי מצב בו לא נוכל להשתמש בשיניים שלנו, לא כל אחד גם מגיע למצב כזה, מרבית האנשים משתמשים בשיניים שלהם עד יום מותם. הדבר תלוי בנסיבות חיים שונות.

מן הסתם, הרכבת שיניים כאלה מתבצעת אך ורק אחרי שורה ארוכה של טיפולים, אחרי שרופא שיניים בודק את הלסתות, בודק את השיניים ומגיע למסקנה שאם רוצים שהמטופל יוכל ללעוס ולאכול בצורה נכונה ובריאה, הרי שהוא חייב להרכיב שיניים תותבות. כמובן שלאחר מכן, הוא יתחיל לבצע מדידות על מנת שיהיה ניתן להרכיב לו שיניים אשר מותאמות באופן מדויק ללסתות שלו. כמו כן, הוא יספק לו את כל המידע אודות תחזוקת השיניים, כיצד עושים את זה נכון ובצורה בטוחה.

אז מתי נרכיב שיניים תותבות

כמו שציינו, בדרך כלל הדבר מתבצע אצל אנשים מבוגרים אך לא רק אצלם. גם צעירים אשר עברו פציעות וחבלות בלסתות מסיבות שונות, או חלו במחלות קשות שפגעו בלסתות שלהם, גם אצלם אנחנו נמצא לא פעם פתרון בדמות שיניים שכאלה. לעיתים אין ברירה, שכן כל השיניים נשברו והיכולת להשתיל שיניים חדשות היא נמוכה. על כן הרופא יעדיף לפנות לתהליך של הכנת מודל תותב אשר יחליף את השיניים המקוריות.

רופא שיניים. באדיבות Pixabay

שיניים תותבות אצל אנשים מבוגרים זה יותר נפוץ, כאמור, מסיבות שונות. ראשית, כי עם הזמן השיניים נרקבות ונהרסות, ועל כן קל יותר להחליף אותן במקום לתקן. שנית, הרבה פעמים כבר אין אפשרות לתקן את השיניים מסיבות שונות, ועל כן אין ברירה אלא להחליף.

סיבות נוספות הן, שאנשים מבוגרים מתמודדים עם תחלואה גבוהה יותר מאנשים צעירים, ולא פעם מדובר על מחלות מאוד קשות, חלקן בלתי ניתנות למיגור. כתוצאה מכך, אין טעם לתקן את השיניים, שכן זה לא יוביל לשיפור המצב.

צריך גם לציין שאצל אנשים מבוגרים, כל הנושא של הטיפול עצמו, הרדמות וכדומה יכול להיות בעייתי בגלל מצב בריאותי, גופני או בגלל שימוש בתרופות שונות. לכן משתלם לוותר על טיפול שיניים רגיל ולעבור להרכבת שיניים תותבות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...